Sezen Aksu in a concert in Cemil Topuzlu Open-Air Theatre, İstanbul, 2011
|Birth name||Fatma Sezen Yıldırım|
|Forby kent as||Sezen Aksu|
|Born||13 Julie 1954|
Sezen Aksu (Turkis pronunciation: [seˈzen ˈaksu]; born: Fatma Sezen Yıldırım; 13 Julie 1954 in Sarayköy, Denizli) is a Turkis pop muisic sangster, sang-writer an producer who sauld ower 40 million albums warldwide. Her elk-names include the "Queen o Turkis Pop" an Minik Serçe ("Little Sparrow").
Aksu's influence on Turkis pop an warld music haes continued syne her debut in 1975, an haes been reinforcit bi her patronage o an collaboration wi mony ither muisickers, includin Sertab Erener, Şebnem Ferah, Aşkın Nur Yengi, Hande Yener, an Levent Yüksel. Her wirk wi Tarkan resultit in continental hits like "Şımarık" an "Şıkıdım" an her collaboration wi Goran Bregović widened her internaitional audience.
Biografie[eedit | eedit soorce]
Sezen Aksu wis born in Sarayköy, Turkey. Her faimily muivit tae Bergama whan she wis 3 year auld an she spent her bairnheid an early youth thare. Aksu's parents discouragit her singin acause they wantit her tae hae a steady profession as a doctor or engineer. She uised tae wait till they left the hoose an sing on the faimily's balcony. Efter feenishin heich schuil, she began studyin at the local agricultural institute, but left college tae concentrate on muisic.
Alang wi her close friend Ajda Pekkan, Aksu is credited wi layin the foondations o Turkis pop muisic in the 1970s. Her sound has also spread across the Balkans and Greece. It wis this soond that chyngit the face o the Eurovision sang contest when her protégé Sertab Erener wan in 2003. Aksu has also toured in Europe an the U.S tae creetical appraise.
She haes championed a variety o causes, includin support towards the Juistice an Development Pairty, weemen's richts, the environment, an educational reform in Turkey. Aksu haes been marriet an divorcit fower times, but kept the name frae her seicont marriage tae Ali Engin Aksu, a doctor o geologie who currently resides in Canadae. She haes a son, Mithat Can, wi Sinan Özer.
Discografie[eedit | eedit soorce]
Muisic Albums[eedit | eedit soorce]
- 1977: Allahaısmarladık
- 1978: Serçe
- 1980: Sevgilerimle
- 1981: Ağlamak Güzeldir
- 1982: Firuze
- 1984: Sen Ağlama
- 1986: Git
- 1988: Sezen Aksu'88
- 1989: Sezen Aksu Söylüyor
- 1991: Gülümse
- 1993: Deli Kızın Türküsü
- 1995: Işık Doğudan Yükselir
- 1996: Düş Bahçeleri
- 1997: Düğün ve Cenaze
- 1998: Adı Bende Saklı
- 2000: Deliveren
- 2002: Şarkı Söylemek Lazım
- 2003: Yaz Bitmeden
- 2005: Bahane
- 2005: Bahane Remixes
- 2005: Kardelen
- 2008: Deniz Yıldızı
- 2009: Yürüyorum Düş Bahçeleri'nde...
- 2011: Öptüm
Notes[eedit | eedit soorce]
- CD Baby
- 6Moons Review
- Sezen Aksu and Her Children
- Grant, Neva (12 Apryle 2010). "Sezen Aksu: The Voice Of Istanbul". Morning Edition. Retrieved 24 Mey 2011.
- Aksu's expressive vocal technique, distinctive songwriting, and prolific output were all integral to her success and to the development of a unique Turkish pop sound. Many musicians--for example, Alexander Hacke and several of the artists he interviewed for the documentary Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul--have acknowledged Sezen Aksu's broad influence.
- Wi the Greek diaspora frae Turkey in the seiventies, mony brocht their muisical tastes, which includit Aksu's muisic tae Greece; the Greek muisickers Haris Alexiou an Giorgos Dalaras acknawledge her influence.
- Sezen Aksu Archived 2007-12-17 at the Wayback Machine (June 19, 2002). The Guardian