Samia Suluhu Hassan
The "Scots" that wis uised in this airticle wis written bi a body that haesna a guid grip on the leid.
Please mak this airticle mair better gin ye can.
Samia Suluhu Hassan
Suluhu in May 2017
|6th Preses o Tanzanie|
|Assumed office |
19 Mairch 2021
|Prime Meenister||Kassim Majaliwa|
|Precedit bi||John Magufuli|
|10th Vice-Preses o Tanzanie|
5 November 2015 – 19 March 2021
|Precedit bi||Mohamed Gharib Bilal|
|Minister o State for Union Affairs for the Vice-Preses' Office|
29 November 2010 – 5 November 2015
|Precedit bi||Muhammed Seif Khatib|
|Succeedit bi||January Makamba|
|Member o Parliament|
November 2010 – July 2015
|Succeedit bi||Ameir Timbe|
|Minister o Tourism, Trade an Investment|
|Precedit bi||Mussa A. Silima|
|Succeedit bi||Said Ali Mbarouk|
|Minister o Labour, Gender Development an Children|
|Born||27 Januar 1960|
Sultanate o Zanzibar
|Spoose(s)||Hafidh Ameir (m. 1978)|
|Alma mater||IDM, Mzumbe (AdvDip)|
Open University o Tanzanie–SNHU (MSc)
Samia Suluhu Hassan (born 27 Januar 1960) is a Tanzanian politician that is servin as the saxt an tap preses o Tanzanie. She is a member o the rulin Chama Cha Mapinduzi (CCM) party. Suluhu is the third female heid o govrenment o a East African Commonty (EAC) kintra, efter Sylvie Kinigi in Burundi an Agathe Uwilingiyimana in Rwanda, an is forbye the first female preses o Tanzanie. She teuk office on Mairch 19, 2021 efter the daith o the last preses, John Magufuli, on 17 Mairch.
A native o Zanzibar, Suluhu served as a minister in the semi-autonomous region durin the administration o Preses Amani Karume. She served as the Member o Parliament for the Makunduchi constituency frae 2010 ti 2015 an wis the Minister o State in the Vice-Preses' Office for Union Affairs frae 2010 ti 2015. In 2014, she wis electit as the Vice-Chairperson o the Constituent Assembly taskit wi the draftin o the kintra's new constitution.
Suluhu becam Tanzanie's first female vice-preses follaein the 2015 general election, efter bein electit on the CCM ticket wi Preses Magufuli. Suluhu an Magufuli war re-electit til a saicont term in 2020. She brieflie served as the saicont female interim Head o State in the EAC – 27 years efter Sylvie Kinigi o Burundi, spannin a period aboot the en o the year 1993.
Early life[eedit | eedit soorce]
Suluhu wis born on 27 Januar 1960 in the Sultanate o Zanzibar.
She completit her saicondary education in 1977 an begoud workin. Subsequentlie, she pursued a nummer o short-courses on a pairt-time basis. In 1986, she graduatit frae the Institute o Development Management (present-day Mzumbe Varsity) wi a advanced diploma in public administration.
Atween 1992 an 1994, she attendit the Varsity o Manchester an earned a postgraduate diploma in economics. In 2015, she obtained her MSc in Community Economic Development via a joint-programme atween the Open Varsity o Tanzanie an the Soothern New Hampshire Varsity.
Career[eedit | eedit soorce]
Efter her saicondary schuil educaition, she wis employed bi the Ministry o Plannin an Development as a clerk. Upon graduation wi her public administration degree, she wis employed on a project fundit bi the Warld Food Programme.
Political career[eedit | eedit soorce]
In 2000, she decidit ti run for public office. She wis electit as a special seat member ti the Zanzibar Hoose o Representatives an wis appyntit a minister bi Preses Amani Karume. She wis the yinlie heich-ranking wumman minister in the cabinet an wis "leukit doun on" bi her male colleagues acause o her gender. She wis re-electit in 2005 an wis re-appointit as a minister in anither portfolio.
In 2010, she soucht election ti the National Assembly, standin in the parliamentary constituency o Makunduchi an winnin bi mair nor 80%. Preses Jakaya Kikwete appointit her as the Minister o State for Union Affairs. In 2014, she wis electit as the Vice Chairperson o the Constituent Assembly taskit wi draftin the kintra's new constitution.
In Julie 2015, CCM's preses nominee John Magufuli waled her as his rinnin mate for the 2015 election, makin her the first female rinnin mate in the party's history. On 5 November 2015 she subsequentlie acame the first female vice-preses in the histerie o the kintra upon Magufuli's victory in the election. Baith Magufuli an Suluhu war re-electit for a saicont five-year term on 28 October 2020.
On 17 Mairch 2021, Suluhu annoonced that Magufuli hae dee't efter a lang illness; Magufuli hinnae been seen in public syne late Februar. She wis sworn in as his successor on 19 March 2021, an will serve the balance o Magufuli's saicont five-year term. The delay in the stairt o her term cam acause the Constitution o Tanzanie explicitly requires the vice-preses ti tak the preses' oath afore ascendin ti the preses' office; opposeetion leaders hae expressit concern aboot a possible "vacuum" whan 18 Mairch passed athoot Suluhu bein sworn in. Upon her swearin-in, Suluhu acame Tanzanie's first female preses. She is forbye the first Zanzibari ti haud the post, an the third Muslim efter Ali Hassan Mwinyi an Jakaya Kikwete. She forbye becam ane o twa servin female heads o state in Africae, alangside Ethiopie's Sahle-Work Zewde. Unner the Constitution, syne she teuk office wi mair nor three years remainin in Magufuli's term, she will yinlie be eligible for ane fu term in her ain richt shuid she decide ti stand at the nixt election efter servin oot the fu remainder o the term.
Personal life[eedit | eedit soorce]
In 1978, Suluhu married Hafidh Ameir, an agricultural officer that, bi 2014, hae retirit. They hae fower bairns. Her dochter Wanu Hafidh Ameir (born 1982), the couple's saicont bairn, is a special seat member o the Zanzibar Hoose o Representatives.
References[eedit | eedit soorce]
- "Samia Suluhu Hassan—Tanzania's new president". BBC News (in Inglis). 19 Mairch 2021. Retrieved 21 Mairch 2021.
- "Member of Parliament CV". Parliament of Tanzania. Archived frae the original on 13 Julie 2015. Retrieved 19 Februar 2013. Cite error: Invalid
<ref>tag; name "mp cv" defined multiple times wi different content Cite error: Invalid
<ref>tag; name "mp cv" defined multiple times wi different content
- Mwakyusa, Alvar (18 September 2014). "Samia Suluhu Hassan: A tough journey from activism to politics". Daily News. Archived frae the original on 12 August 2015. Retrieved 12 August 2015. Cite error: Invalid
<ref>tag; name "daily" defined multiple times wi different content Cite error: Invalid
<ref>tag; name "daily" defined multiple times wi different content
- Mwakyusa, Alvar (18 September 2014). "Tanzania: Samia Suluhu Hassan – a Tough Journey From Activism to Politics". AllAfrica. Archived frae the original on 5 August 2019. Retrieved 16 November 2016. Cite error: Invalid
<ref>tag; name "activisim" defined multiple times wi different content
- "Tanzania: History Made as Samia Picked Running Mate". AllAfrica. 13 Julie 2015. Archived frae the original on 16 November 2016. Retrieved 16 November 2016.
- Mwakyusa, Alvar (14 Mairch 2014). "Tanzania: Union 'Stalwart' Samia Is CA Vice-Chairperson". AllAfrica. Archived frae the original on 14 Mairch 2014. Retrieved 16 November 2016.
- Mohammed, Omar (12 Julie 2015). "Tanzania's ruling party nominates John Magufuli as presidential candidate". Quartz. Archived frae the original on 11 August 2015. Retrieved 12 August 2015.
- Kalinaki, K. Daniel (30 October 2015). "CCM's John Magufuli declared Tanzania fifth president". The East African. Archived frae the original on 31 October 2015. Retrieved 31 October 2015.
- Shaban, Ebby; Feleke, Bethlehem (19 Mairch 2021). "Tanzania swears in Samia Suluhu Hassan as first female president". CNN.
- "Constitution of Tanzania".
Where the office of President becomes vacant by reason of the death of the President, his resignation, loss of the electoral qualifications or inability to perform his functions due to physical infirmity, or failure to discharge the duties and functions of the office of President, then the Vice-President shall be sworn in and become the President for the unexpired period of the term of five years
- "Tanzania swears in new president after sudden death of Magufuli". Al Jazeera. 19 Mairch 2021. Retrieved 21 Mairch 2021.
- "Tanzania's Samia Suluhu takes presidential oath". Business Daily. 19 Mairch 2021.
- Kiruga, Morris (18 Mairch 2021). "Tanzania: The legacy of Magufuli and the beginning for Suluhu". The Africa Report.com. Retrieved 19 Mairch 2021.
- Tongola, Mate (19 Mairch 2021). "Muslim-Christianity ties that bind Suluhu's choice for deputy". The Standard. Retrieved 19 Mairch 2021.
- "Tanzania's Samia Suluhu Hassan sworn in as first female president". The Economic Times. 19 Mairch 2021. Retrieved 19 Mairch 2021.
- "Hon. Wanu Hafidh Ameir". zanzibarassembly.go.tz. Retrieved 18 Mairch 2021.
- "Samia Suluhu Hassan - the woman set to become Tanzania's next president". BBC News (in Inglis). 18 Mairch 2021. Retrieved 18 Mairch 2021.
Fremmit airtins[eedit | eedit soorce]
- Media relatit tae Samia Suluhu Hassan at Wikimedia Commons
- Professional Newsletter Production by Samia Suluhu et al., (PDF) 2005, OUT/NSHU.