The "Scots" that wis uised in this airticle wis written bi a body that haesna a guid grip on the leid.
Please mak this airticle mair better gin ye can.
Gibson at the 2016 Cannes Film Festival
|Born||Mel Colmcille Gerard Gibson|
3 Januar 1956
Peekskill, New York, United States
|Net wirth||$425 million (2011)|
(m. 1980; div. 2011)
|Pairtner(s)||Oksana Grigorieva (2009–2010)|
Rosalind Ross (2014–present)
|Kin||Donal Gibson (brother)|
Eva Mylott (paternal grandmother)
Mel Colmcille Gerard Gibson AO (born Januar 3, 1956) is an American actor an filmmaker. He wis born in Peekskill, New York, an muived wi his parents tae Sydney, Australie, when he wis 12 year auld.
Gibson is best kent as an action hero, for roles sic as Martin Riggs in the Lethal Weapon buddy cop film series, an Max Rockatansky in the first three films in the Mad Max post-apocalyptic action series.
He studied actin at the Australian National Institute of Dramatic Art. During the 1980s, he foondit Icon Entertainment, a production company which independent film director Atom Egoyan haes cried, "an alternative to the studio system." Director Peter Weir cast him as ane o the leads in the creetically acclaimed Warld War I drama Gallipoli (1981), which earned Gibson a Best Actor Awaird frae the Australian Film Institute. The film helped tae earn Gibson the reputation o a serious, versatile actor.
In 1995, Gibson produced, directit, an starned in the epic historical drama film Braveheart, for which he wan the Gowden Globe an Academy Awaird for Best Director, alang wi the Academy Awaird for Best Pictur. In 2004, he directit an produced the financially successfu an controversial, biblical drama film The Passion of the Christ. He received further creetical notice for his directorial work o the 2006 action-adventur film Apocalypto, which is set in Mesoamericae during the early 16t century. In 2016, efter a 10-year hiatus frae directin, Gibson returned wi the creetically praised an financially successfu Hacksaw Ridge.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ Kindelan, Katie. "Mel Gibson Loses Half of His $850 Million Fortune to Ex-Wife in Divorce", Good Morning America, published 12-26-2011. Retrieved 11-05-2015.
- ↑ Brian D. Johnson (25 December 2006). "Mad Mel's passion for vengeance". Maclean's.
- ↑ The Australian Film Institute. Past Winners Archived Julie 23, 2010, at the Wayback Machine
- Honorary Officers o the Order o Australie
- Wikipaedia airticles wi fauty SBN identifiers
- Mel Gibson
- 1956 births
- 20t-century American male actors
- 21st-century American male actors
- 21st-century American writers
- American emigrants tae Australie
- American film directors
- American male film actors
- American male stage actors
- American male televeesion actors
- American fowk o Australie strynd
- American fowk o Inglis strynd
- American fowk o Erse strynd
- American fowk o Scots strynd
- American fowk o Welsh strynd
- American philanthropists
- American Roman Catholics
- American male screenwriters
- American televeesion producers
- American Tradeetionalist Catholics
- Best Actor AACTA Awaird winners
- Best Directin Academy Awaird winners
- Best Director Gowden Globe winners
- Erse male film actors
- Livin fowk
- Male actors frae New York
- National Institute of Dramatic Art alumni
- Fowk frae Peekskill, New York
- Male actors frae Sydney
- Producers that wan the Best Pictur Academy Awaird
- Inglis-leid film directors
- Academy Awaird winners