Mary Tyler Moore
The "Scots" that wis uised in this airticle wis written bi a body that haesna a guid grip on the leid.
Please mak this airticle mair better gin ye can.
Mary Tyler Moore
Moore at Broadway Barks, 2011
|Born||29 December 1936|
Brooklyn, New York Ceety, U.S.
|Dee'd||25 Januar 2017 (aged 80)|
Greenwich, Connecticut, U.S.
Cause o daith
|Cardiopulmonary arrest due tae pneumonia|
|Eddication||Immaculate Heart Heich School|
Mary Tyler Moore (29 December 1936 – 25 Januar 2017) wis an American actress, kent for her roles in the telly sitcoms The Mary Tyler Moore Show (1970–1977), in that she featurt as Mary Richards, a single wumman wirkin as a local news producer in Minneapolis, an The Dick Van Dyke Show (1961–1966), in that she played Laura Petrie, an umwhile dancer turnt Westchester hamemaker, wife an mither. Her film wirk includes 1967's Thoroughly Modern Millie an 1980's Ordinary People, in that she played a role that wis verra different frae the telly chairacters she haed portrayed, an for that she wis nominatit for an Academy Awaird for Best Actress.
Due tae her roles on baith The Mary Tyler Moore Show an The Dick Van Dyke Show, in that her chairacters aften brakit frae stereotypical eemages o weemen an pushed gender norms, Moore becam a cultural icon an serrt as an inspiration for mony younger actresses, professional weemen, an feminists. She wis later active in chairity wirk an sindry poleetical causes, pairteecularly the issues o ainimal richts an diabetes. She wis diagnosed wi teep 1 diabetes early in the run o The Mary Tyler Moore Show. She an aa suffered frae alcoholism, which she wrote aboot in her first o twa memoirs. In Mey 2011, Moore unnerwent elective harn surgery tae remuive a benign meningioma. She deet frae cardiopulmonary reest due tae pneumonia at the age o 80 on 25 Januar 2017.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ Kohen, Yael. We Killed: The Rise of Women in American Comedy New York: Macmillan, 2012. p. xix. ISBN 9780374287238.
- ↑ Carrigan, Henry C., Jr. "Mary Tyler Moore (1936– )" in Sickels, Robert C. (ed.) 100 Entertainers Who Changed America: An Encyclopedia of Pop Culture Luminaries: An Encyclopedia of Pop Culture Luminaries ABC-CLIO, 2013. p. 409. ISBN 9781598848311
- ↑ Chan, Amanda, "What's a meningioma? The science of Mary Tyler Moore's brain tumor" NBCNews.com (May 12, 2011)
- ↑ Li, David K. "Page Six: Mary Tyler Moore is nearly blind" New York Post (May 22, 2014)
- ↑ "But Seriously: 18 Comedians Who Went Dramatic for Oscar". Rolling Stone. Retrieved 20 October 2015.
- ↑ McGee, Scott. "Ordinary People". Turner Classic Movies, Inc. Retrieved 25 Januar 2017.
- ↑ Darrach, Brad; MacKay, Kathy; Wilhelm, Maria; and Reilly, Sue. "Life Spirals Out Of Control For A Regular Family" Archived 2016-03-19 at the Wayback Machine People (December 15, 1980)
- ↑ Teeman, Tim (25 Januar 2017). "How Mary Tyler Moore Changed America With Feminism, TV, and Comedy".
- ↑ Reese, Hope. "The Real Feminist Impact of 'The Mary Tyler Moore Show' Was Behind the Scenes".
- ↑ Patterson, John (25 Januar 2017). "Mary Tyler Moore: a true cultural icon who changed the face of television" – via The Guardian.
- ↑ "Mary Tyler Moore tells how she took control of diabetes". USA Today. 25 Mairch 2009.
- ↑ "Mary Tyler Moore 'recovering nicely' from surgery". Associated Press. Retrieved 14 Mey 2011.[deid airtin]
- ↑ "Mary Tyler Moore, Who Incarnated the Modern Woman on TV, Dies at 80". The New York Times. Retrieved 25 Januar 2017.
- Airticles wi deid fremmit airtins frae March 2015
- 1936 births
- 2017 daiths
- American televeesion actresses
- American film actresses
- American stage actresses
- 20t-century American actresses
- 21st-century American actresses
- Ootstaundin Performance bi a Lead Actress in a Comedy Series Primetime Emmy Awaird winners
- Ootstaundin Performance bi a Supportin Actress in a Miniseries or Movie Primetime Emmy Awaird winners
- Best Muisical or Comedy Actress Gowden Globe (televeesion) winners
- Best Drama Actress Gowden Globe (film) winners
- American televeesion producers
- Activists frae New York
- American heal activists
- Fowk wi diabetes mellitus teep 1
- Ainimal richts advocates
- American libertarians
- Actresses frae New York Ceety
- Fowk frae Brooklyn
- Fowk frae the Greater Los Angeles Aurie
- American fowk o Inglis strynd