Loch Lomond, luikin soothward frae Ben Lomond
|Location||Wast Dunbartonshire/Argyll and Bute/Stirling, Scotland|
|Teep||freshwater loch, ribbon loch, dimictic|
|Primary inflows||Endrick Water, Fruin Water, River Falloch|
|Primar ootflows||River Leven|
|Catchment aurie||696 km2 (269 sq mi)|
|Max. lenth||36.4 km (22.6 mi)|
|Max. weenth||8 km (5.0 mi)|
|Surface aurie||71 km2 (27.5 sq mi)|
|Max. deepth||153 m (502 ft) to create a narrow, fjord-like finger lake. Further south the glaciers were able to spread across the softer Lowland sandstone, leading to a wider body of water that is rarely more than 30 m deep. In the period following the Loch Lomond Readvance the sea level rose, and for several periods Loch Lomond was connected to the sea, with shorelines identified at 13, 12 and 9 metres above sea level (the current loch lies at 8 m above sea level).|
|Watter vollum||2.6 km3 (0.62 cu mi)|
|Residence time||1.9 years|
|Surface elevation||7.9 m (26 ft)|
|Frozen||Last partial freezing: 2010|
Last complete freezin:
|Islands||60 (Inchcailloch, Inchmurrin, Inchfad)|
|Sections/sub-basins||north basin, sooth basin|
|Settlements||Balloch, Ardlui, Balmaha, Luss, Rowardennan, Tarbet|
|Designatit||5 January 1976|
Loch Lomond (/ /; Scots Gaelic: Loch Laomainn) is a freshwatter loch in Scotland that lies athort the Hieland Boundary Fault, aften seen as the boundary atween the lawlands o Central Scotland and the Hielands. Traditionally makkin up pairt o the boundary atween the coonties o Stirlingshire an Dunbartonshire, Loch Lomond is split atween the cooncil auries o Stirling, Argyll and Bute an Wast Dunbartonshire. Its soothren shores ur aboot 23 kilometre (14 mi) northwast o the centre o Glesga, the maist muckle city in Scotland. The Loch maks up pairt o the Loch Lomond an The Trossachs Naitional Pairk that wis creatit in 2002.
It is the lairgest loch in Great Breetain bi surface area an conteens monie islands includin Inchmurrin. Inchmurrian itsel is the lairgest fresh watter island in the Breetish Isles. Loch Lomond is a popular place for leisur activities an is featurt in the weel kent sang The Bonnie Banks o Loch Lomond.
|This Places o Scotland airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|
References[eedit | eedit soorce]
- Tom Weir. The Scottish Lochs. pp. 33-43. Published by Constable and Company, 1980. ISBN 0-09-463270-7
- Ordnance Survey 1:50000 Landranger Map. Sheet 56. Loch Lomond an Inverary.
- "Loch Lomond - A Landscape Fashioned by Geology" (in Inglis). Scottish Natural Heritage. Archived frae the original on 8 Julie 2016. Retrieved 16 Apryle 2018.
- "Loch Lomond iced over. - Images - David R Mitchell Archive" [Loch Lomond icet ower]. davidrmitchell.photoshelter.com (in Inglis). Retrieved 7 Apryle 2018.
- "Loch Lomond". Ramsar Sites Information Service (in Inglis). Retrieved 25 Apryle 2018.