3 Julie 1971 |
Townsville, Queensland, Australia
|Thrift||Editor-in-chief an spokesman for WikiLeaks|
Julian Paul Assange (// ə-SAHNJ; born 3 July 1971) is a Australie editor, activist, publisher an jurnalist. He is kent as the editor-in-chief an foonder o WikiLeaks, which publishes submissions o secret information, news leaks an classifee'd media frae anonymous news sources an whistleblowers.
Assange wis a hacker as a teenager, then a computer programmer afore becomin kent for his wirk wi WikiLeaks an makkin public appearances aroond the warld speakin aboot freedom o the press, censorship, an investigative jurnalism.
WikiLeaks became internaitionally well kent in 2010 when it began tae publish U.S. militar an diplomatic documents wi assistance frae its pairtners in the news media. Bradley Manning haes syne pled guilty tae suppleein the cables tae WikiLeaks. U.S. Air Force documents reportedly state that militar personnel who mak contact wi WikiLeaks or "WikiLeaks supporters" are at risk o bein chairgit wi "communicatin wi the enemy", an the United States Department of Justice reportitly haes considered prosecutin Assange for several affences. Durin the trial o Manning prosecutors presentit evidence that they claim reveals that Manning an Assange collaboratit tae steal an publish U.S. militar an diplomatic documents.
Syne November 2010, Assange haes been subject tae a European Arrest Warrant in response tae a Swadish police request for questioning in relation tae a sexual assault investigation. In June 2012, follaein feenal dismissal bi the Supreme Court o the United Kingdom o his appeal against enforcement o the European Arrest Warrant, Assange haes failed tae surrender tae his bail, an haes been treatit bi the UK authorities as haein absconded. Syne 19 June 2012, he haes been inside the Ecuadorian embassy in Lunnon, whaur he haes syne been grantit diplomatic asylum. The Breetish govrenment intends tae extradite Assange tae Swaden unner that arrest warrant ance he leaves the embassy, which Assange says he fears mey result in his subsequent extradition tae the Unitit States tae face chairges ower the diplomatic cables case.
References[eedit | eedit soorce]
- "Julian Assange's mother recalls Magnetic". Magnetic Times. Magnetic Island, Queensland. 7 August 2010.
- "WikiLeaks Founder on History's Top Leaks". Time Video. New York. No date. Retrieved 12 Julie 2011. Check date values in:
- "Julian Assange's The World Tomorrow: Official Trailer (video)". Russia Today. 13 Aprile 2012. Retrieved 25 September 2012. Check date values in:
- "Teachers and speakers". Centre for investigative journalism. Retrieved 19 August 2012.
- "Amnesty announces Media Awards 2009 winners". Amnesty International. 2 Juin 2009. Retrieved 3 December 2010.[deid airtin]
- "Scientology threatens Wikileaks with injunction". The Register. London. 8 Aprile 2008. Retrieved 7 December 2010. Check date values in:
- Karhula, Päivikki (5 October 2012). "What is the effect of WikiLeaks for Freedom of Information?". International Federation of Library Associations and Institutions.
- "What is Wikileaks?". WikiLeaks.
- Time - http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2028734_2028733,00.html
- Gray, Sadie (11 Aprile 2010). "Profile: Julian Assange, the man behind Wikileaks". The Sunday Times. London. Retrieved 17 August 2012. Check date values in:
- Dorling, Philip (27 September 2012). "US calls Assange 'enemy of state'". The Sydney Morning Herald. Retrieved 13 Januar 2013.; this story was cited in NBC News, 26 September 2012
- Savage, Charlie (7 December 2010). "U.S. Prosecutors Study WikiLeaks Prosecution". The New York Times. Retrieved 9 December 2010.
- Relph, Azriel James (23 December 2011). "Chat Logs Show Assange-Manning Collaboration, Military Says". New York.
- Declaración del Gobierno de la República del Ecuador sobre la solicitud de asilo de Julian Assange (Spaingie). Ministry for External Relations, Ecuador. 2012. (Archived at WebCite)
- Ferran, Lee; Bruner, Raisa (16 August 2012). "Ecuador Grants WikiLeaks Founder Julian Assange Political Asylum". ABC News (U.S.).
- Aslamshoyeva, Zarifmo (14 Aprile 2012). "WikiLeaks' Assange to launch TV talk show". CNN. Retrieved 24 Aprile 2012. Check date values in:
- Smith, Laura (13 Aprile 2012). "Assange show premiere: Time to watch 'The World Tomorrow'". RT. Retrieved 24 Aprile 2012. Check date values in:
- Idato, Michael (8 October 2012). "Assange gives Ten a welcome boost". The Sydney Morning Herald. Retrieved 8 October 2012.
- Dorling, Philip (12 December 2012). "Assange looks to contest Senate election". The Age. Melbourne. Retrieved 12 December 2012.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikiquote haes a collection o quotations relatit tae: Julian Assange|
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Julian Assange.|
|Wikinews haes news relatit tae:|
- Offeecial steid
- Wirks bi/aboot Assange