Joan o Arc
Saunt Joan o Arc or The Maid o Orléans (French: Jeanne d'Arc, IPA: [ʒan daʁk]; ca. 1412 – 30 Mey 1431) is conseidert a naitional heroine o Fraunce an a Catholic saunt. A paisant lassie born in easten Fraunce wha claimed heivenlie ettlance, she led the French airmy tae siveral heid owerhauns in the Hunder Years' War whilk paved the wey for Charles VII's croonin. She wis fangt bi the Burgundians, sauld tae the Inglis, tried bi an ecclesiastical coort, an burnt on a stab whan she wis nineteen year auld.
Twintie-five year efter the justifeecation, Pape Callixtus III exemt the assize, pronouncit her saikless an deponet her a mairtyr. She wis beeteefit in 1909 an canonised in 1920. She is, alang wi St. Denis, St. Martin o Tours, St. Louis IX, an St. Theresa of Lisieux, ane o the patron saunts of Fraunce.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ Her name wis written in a variety o weys, particularly afore the mid-19t century. See Pernoud and Clin, pp. 220–221. She reportedly signed her name as "Jehanne" (see www.stjoan-center.com/Album/, parts 47 and 49; it is also noted in Pernoud and Clin).
- ↑ a b Modern biographical summaries aften asserts a birthdate o Januar 6t for Joan. In fact, housomever, she coud jist estimate her ain age. Aw the rehabilitation-trial wutnesses estimates her age siclike even tho siveral o thir fowk wis her godmithers an godfathers. The 6 January claim is based on a single source: a letter frae Lord Perceval de Boullainvilliers on 21 July 1429 (see Pernoud's Joan of Arc By Herself and Her Witnesses, p. 98: "Boulainvilliers tells of her birth in Domrémy, an it is he who gives us an exact date, which may be the true one, saying that she was born on the nicht of Epiphany, 6 January"). Boulainvilliers, housomeir, wisnae frae Domrémy. The event likely wisnae recordit. The haunt o parish registers for non-noble births didnae begin til siveral generation ain haun.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Jeanne d'Arc.|
- Joan o Arc
- 1412 births
- 1431 daiths
- Armagnac faction
- 15t-century Christian martyrs
- 15t-century Christian female saunts
- 15t-century Roman Catholic martyrs
- French Roman Catholic saunts
- Medieval French saunts
- Patron saunts o Fraunce
- History o Catholicism in Fraunce
- Roman Catholic mystics
- Christian meestics
- Prophets in Christianity
- Executit French weemen
- French fowk executit bi burnin
- Fowk executit bi the Kinrick o Ingland bi burnin
- Fowk executit unner the Lancastrians
- Executit fowk frae Lorraine
- Fowk frae Vosges
- Fowk o the Hunder Years' War
- Weemen in war in Fraunce
- Weemen in medieval warfare
- History o Rouen
- Michael (airchaungel)