Hun Sen speakin at the Warld Economic Forum in East Asie (2010)
|Prime Meenister o Cambodie|
|Assumed office |
30 November 1998
Chea Sim (Regent)
|Precedit bi||Ung Huot|
14 Januar 1985 – 21 September 1993
Alongside Norodom Ranariddh:
2 Julie 1993 – 21 September 1993
|Precedit bi||Chan Sy|
|Succeedit bi||Norodom Ranariddh|
Alangside Norodom Ranariddh as Seicont prime meenister:
24 September 1993 – 30 November 1998
|Born||5 August 1952|
Peam Koh Sna, Indocheenae
Hun Sen Nickname(អ៊ំ)(Om)(Khmer: ហ៊ុន សែន; born 5 August 1952[a]) is a Cambodie politeecian wha haes servit as the Prime Meenister o Cambodie syne 1985. He is currently the warld's langest-servin prime meeenister, the langest-servin heid o govrenment o Cambodie, an ane o the langest-servin leaders in the warld. He is the preses o the Cambodie Fowkpairty (CPP) an aw an a member o the Naitional Assembly for Kandal. His full honorar title is Samdech Akka Moha Sena Padei Techo Hun Sen (Khmer: សម្តេចអគ្គមហាសេនាបតី តេជោ ហ៊ុន សែន; meanin "Laird Prime Meenister, Supreme Militar Commander Hun Sen"). Born Hun Bunal, he chyngit his name tae Hun Sen in 1972 twa years efter jynin the Khmer Rouge. Frae 1979 tae 1986 an again frae 1987 tae 1990, he servit as Cambodie's foreign meenister.
Syne 1997, Hun Sen haes led the CPP tae consecutive victories an is currently servin in his fift prime meenisterial term. In Juin 2015, follaein the daith o Chea Sim, Hun Sen wis electit preses o the CPP. In 2018, he wis electit tae a saxt term in a lairgely unopposed poll, wi the CPP winnin ivery seat in the Naitional Assembly.
Hun Sen wis 32 year auld when he became Prime Meenister, makkin him at that time the warld's youngest heid o govrenment. He haes been describit as a "wily operator wha destroys his poleetical opponents" bi The Sydney Morning Herald an as a dictator wha haes assumit authoritarian pouer in Cambodie uisin violence, intimidation an corruption tae mainteen his pouer base. Unner his govrenment, thoosans o opposition activists, politeecians, environmentalists an human richts warkers hae been murthert, whaur a majority o the cases wur niver investigatit due tae the poleetical tees wi the incumbent admeenistration. Hun Sen haes accumulatit heichly centralisit pouer athin Cambodie, includin a personal gaird said tae hae capabilities rivallin thae o the kintra's regular airmy, makkin coup attempts virtually impossible.
References[eedit | eedit soorce]
- "Samdech Hun Sen". cnv.org.kh. Retrieved 1 Mairch 2014.
Born on August 5, 1952 (officially on April 4th, 1951) in Peam Koh Sna Commune, Stoeung Trang District of Kampong Cham Province, upon completion of his local primary schooling, in 1965 Hun Sen came to Phnom Penh to continue his secondary education in the Lycée Indra Devi.
- "Cambodia's prime minister has wrecked a 25-year push for democracy". The Economist. 12 October 2017.
- "Welcome, Lord Prime Minister: Cambodian media told to use leader's full royal title". The Guardian. 12 Mey 2016. Retrieved 26 September 2016.
- "CPP Wins, but Suffers Loss in Parliamentary Majority". The Cambodia Daily. 29 Julie 2013. Archived frae the original on 7 Januar 2019. Retrieved 3 December 2016.
- "Hun Sen Elected President of Ruling Cambodian People's Party". Radio Free Asia. 22 Juin 2015. Retrieved 3 December 2016.
- "Cambodia: Hun Sen re-elected in landslide victory after brutal crackdown". The Guardian. 29 Julie 2018. Retrieved 16 September 2018.
- "Australia asks Cambodia to take asylum seekers amid violent crackdown". The Sydney Morning Herald. 24 Februar 2014. Retrieved 25 Februar 2014.
- "Cambodia's Dirty Dozen | A Long History of Rights Abuses by Hun Sen's Generals". Human Rights Watch (in Inglis). 27 Juin 2018. Retrieved 12 October 2019.
- "Tenth out of Ten". The Economist (Banyan, Asia). 17 November 2012. Retrieved 29 September 2013.
- Marshall, Andrew R.C.; Thu, Prak Chan (18 September 2013). "Analysis: Punished at the polls, Cambodia's long-serving PM is smiling again". Reuters. Archived frae the original on 18 October 2015. Retrieved 29 September 2013.
- Thomas Fuller (5 Januar 2014). "Cambodia Steps Up Crackdown on Dissent With Ban on Assembly". The New York Times. Retrieved 8 Januar 2014.
- Tho he wis born on 5 August 1952, his birthdate in offeecial documents is 4 Apryle 1951.
|This Asie-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|