|Born||Humphrey DeForest Bogart
25 December 1899
New York Ceety, New York, U.S.
|Died||14 Januar 1957
Los Angeles, California, U.S.
Cause o daith
|Forest Lawn Memorial Park, Glendale, California|
|Alma mater||Phillips Academy|
|Hicht||5 ft 9 in (1.75 m)|
|Hauf-marrae(s)||Helen Menken (1926–27)
Mary Philips (1928–37)
Mayo Methot (1938–45)
Lauren Bacall (1945–till death)
|Childer||Stephen Humphrey Bogart (born 1949)
Leslie Howard Bogart (born 1952)
|Parents||Dr. Belmont DeForest Bogart,
|Awairds||Academy Award for Best Actor (1951) for The African Queen, Golden Apple Award for Least Cooperative Actor (1949)|
Humphrey DeForest Bogart (25 Dizember 1899 – 14 Januar 1957) wis a American actor an is widely regardit as a American cultural icon. In 1999, the American Film Institute rankit Bogart as the greatest male starn in the history o American cinema.
Efter tryin various jobs, Bogart began actin in 1921 an became a regular in Broadway productions in the 1920s an 1930s. When the stock mercat crash o 1929 reducit the demand for plays, Bogart turned tae film. His first great success wis as Duke Mantee in The Petrified Forest (1936), and this led to a period of typecasting as a gangster wi films such as Angels with Dirty Faces (1938) an B-movies like The Return of Doctor X (1939).
Bogart's breakthrou as a leadin man came in 1941, wi High Sierra an The Maltese Falcon. The next year, his performance in Casablanca raised him tae the peak o his profeesion an, at the same time, cementit his trademark film persona, that o the haurd-boiled cynic who ultimately shows his noble side. ither successes follaeed, includin To Have and Have Not (1944); The Big Sleep (1946); Dark Passage (1947) an Key Largo (1948), wi his wife Lauren Bacall; The Treasure of the Sierra Madre (1948); In a Lonely Place (1950); The African Queen (1951), for which he wan his anerly Academy Award; Sabrina (1954); an The Caine Mutiny (1954). His last movie wis The Harder They Fall (1956). Durin a film career o amaist 30 years, he appeared in 75 featur films.
References[eedit | eedit soorce]
Notes[eedit | eedit soorce]
Citations[eedit | eedit soorce]
- Ontario County Times birth announcement, January 10, 1900.
- Birthday of Reckoning.
- Obituary Variety, January 16, 1957.
- Sragow, Michael. "Spring Films/Revivals; How One Role Made Bogart Into an Icon." The New York Times, January 16, 2000. Retrieved: February 22, 2009.
- "100 Icons of the Century – Humphrey Bogart." Variety, October 16, 2005. Retrieved: February 22, 2009.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Humphrey Bogart.|
- Humphrey Bogart at the Internet Broadway Database
- Humphrey Bogart at the Internet Movie Database
- Humphrey Bogart Offeecial Wabsteid
- Humphrey Bogart at AllMovie
- Humphrey Bogart at the TCM Movie Database
- Wirks bi or aboot Humphrey Bogart in libraries (WorldCat catalog)
- Bogie Online: The online resource for Humphrey Bogart fans
- Humphrey Bogart player profile an gemmes at Chessgames.com
- Humphrey Bogart at Find a Grave (Inglis)