The FN P90 is a selective fire personal defense weapon (PDW) designed an manufactured bi FN Herstal in Belgium. The P90's name is taken frae 1990, the year it wis introduced. The P90 wis creatit in response tae NATO requests for a replacement for 9×19mm Parabellum fireairms; it wis designed as a compact but pouerful fireairm for vehicle crews, operators o crew-served wappens, support personnel, special forces an coonter-terrorist groups.
The P90 wis designed bi FN in conjunction wi the FN Five-seven pistol an 5.7×28mm ammunition. Development o the P90 began in 1986, an production commenced in 1990, whaurupon the 5.7×28mm ammunition wis redesigned an shortened. A modifee'd version o the P90 wi a magazine adaptit tae uise the new ammunition wis introduced in 1993, an the Five-seiven pistol wis subsequently introduced as a companion weapon uisin the same 5.7×28mm ammunition.
The P90 wis developed an initially mercatit as a personal defense weapon, but it coud an aa be considered a submachine gun or compact assault rifle. Featurin a compact bullpup design wi an integratit reflex sicht an fully ambidextrous controls, the P90 is an unconventional weapon wi a futuristic appearance. Its design incorporates several innovations sic as a unique tap-muntit magazine an FN's sma caliber, heich velocity 5.7×28mm ammunition.
The P90 is currently in service wi military an polis forces in ower 40 kintras throughoot the warld. In the Unitit States, the P90 is in uise wi ower 200 law enforcement agencies, includin the U.S. Secret Service. The staundart P90 is restrictit tae military an law enforcement customers, but syne 2005, a semi-automatic carbine version haes been affered tae civeelian shooters as the PS90.
Notes[eedit | eedit soorce]
- Miller, David (2001). The Illustrated Directory of 20th Century Guns. London: Salamander Books Ltd. ISBN 9781840652451.
- Francotte, Auguste; Claude, Gaier; Robert, Karlshausen, eds. (Januar 2008). Ars Mechanica - The Ultimate FN Book. Vottem: Herstal Group. ISBN 9782874158773.
- Oliver, David (2007). "In the Line of Fire". Global Defence Review. Archived frae the oreeginal on October 16, 2006. Retrieved October 19, 2009.
- Diez, Octavio (2000). Armament and Technology: Handguns. Barcelona: Lema Publications, S.L. ISBN 9788484630135.
- Watters, Daniel E. "The 5.56 × 45mm Timeline: 1990–1994". The Gun Zone. Retrieved December 23, 2009.
- Kevin, Dockery (2007). Future Weapons. New York: Berkley Trade. ISBN 9780425217504.
- Tirans, Ivars (2009). "Baltic Defence Research and Technology 2009 Conference Proceedings". Military Review: Scientific Journal for Security and Defence (ISSN: 1407–1746), Nr. 3/4 (132/133), p 103.
- White, Tim (2009). FN PS90 Product Video (f4v). FNH USA.
- Detty, Mike (October 2008). "FNH 5.7×28mm Dynamic Duo". Special Weapons. Retrieved November 21, 2009.