Pradesh refers tae a province or state in various Sooth Asie leids. It is written प्रदेश in Devanagari script (uised for Hindi, Bhojpuri, Marathi, Konkani an Nepal), প্রদেশ in Eastren Nagari script (uised for Assamese prôdex, Bengali prodesh, an Bishnupriya Manipuri), પ્રદેશ in Gujarati script, ಪ್ರದೇಶ in Kannada script, പ്രദേശം in Malayalam script, ప్రదేశ్ in Telugu script, பிரதேசம் piratecam in Tamil script, an پردیش in Nasta'liq script (uised for Urdu). The same wird wis borraeed intae Thai as ประเทศ prathet, Lao as ປະເທດ pathet an Khmer as ប្រទេស brotes, meanin "naition".
- Andhra Pradesh, hameland o the Andhras or Telugus
- Arunachal Pradesh, Arunacha = Laund o the Sun (i.e., Sunrise)
- Himachal Pradesh, Himachal/Himalayas = Snawy laund
- Madhya Pradesh, Central Province, replacin the umwhile Central Indie Provinces which wis later renamit as Madhya Bharat
- Uttar Pradesh, Northren Province, awtho no the north-maist province; it wis umwhile the Unitit Provinces o Agra an Oudh
It is borne as the names o twa umwhile states o Indie an aw:
The adjective form, or equivalent o provincial is pradeshik.