The "Scots" that wis uised in this airticle wis written bi a body that haesna a guid grip on the leid.
Please mak this airticle mair better gin ye can. (Dizember 2020)
Tolstoy photographed at his Yasnaya Polyana estate in Mey 1908 bi Sergey Prokudin-Gorsky.
|Born||Lev Nikolayevich Tolstoy|
9 September 1828
Yasnaya Polyana, Roushie Empire
|Dee'd||20 November 1910 (aged 82)|
Astapovo, Roushie Empire
|Thrift||Novelist, short story writer, playwricht, essayist|
|Notable warks||War and Peace|
The Kingdom of God Is Within You
Count Lev Nikolayevich Tolstoy (Roushie: Лев Никола́евич Толсто́й, pronounced [lʲef nʲɪkɐˈlaɪvʲɪt͡ɕ tɐlˈstoj] ( listen); 9 September [A.S. 28 August] 1828 – 20 November [A.S. 7 November] 1910), kent as Leo Tolstoy an aw, wis a Roushie writer that is regairdit as ane o the greatest authors o aw time. He received multiple nominations for Nobel Prize in Leeteratur ivery year frae 1902 tae 1906, an nominations for Nobel Peace Prize in 1901, 1902 an 1910, an his miss o the prize is a major Nobel prize controversy.
Born tae an aristocratic Roushie faimily in 1828, he is best kent for the novelles War an Peace (1869) an Anna Karenina (1877), eften citit as pinnacles o realist feection. He first achieved leeterar acclaim in his twenties wi his semi-autobiografical trilogy, Bairnheid, Ladheid, an Youth (1852–1856), an Sevastopol Sketches (1855), based upon his experiences in the Crimean War. Tolstoy's feection includes dizens o short stories an several novellas sic as The Daith o Ivan Ilyich (1886), Family Happiness (1859), and Hadji Murad (1912). He an aw wrote plays an numerous filosofical essays.
In the 1870s Tolstoy experienced a profoond moral creesis, follaed bi whit he regairdit as an equally profoond speeritual awaukenin, as ootlined in his non-feection wark A Confession (1882). His leeteral interpretation o the ethical teachins o Jesus, centrein on the Sermon on the Munt, caused him tae acome a fervent Christian anarchist an pacifist. Tolstoy's ideas on nonveeolent reseestance, expressed in sic warks as The Kinrick o God Is Within Ye (1894), war tae hae a profoond impact on sic pivotal 20t-century feegurs as Mahatma Gandhi an Martin Luther King Jr. Tolstoy an aw becam a dedicatit advocate o Georgism, the economic filosofie o Henry George, that he incorporatit intae his writin, pairteecularly Resurrection (1899).
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ a b c d "Leo Tolstoy". Encyclopaedia Britannica. Retrieved 4 September 2018.
- ↑ "Nomination Database". old.nobelprize.org. Archived frae the original on 6 October 2019. Retrieved 8 Mairch 2019.
- ↑ "Proclamation sent to Leo Tolstoy after the 1901 year's presentation of Nobel Prizes". NobelPrize.org (in Inglis). Retrieved 8 Mairch 2019.
- ↑ Hedin, Naboth (1 October 1950). "Winning the Nobel Prize". The Atlantic (in Inglis). Retrieved 8 Mairch 2019.
- ↑ "Nobel Prize Snubs In Literature: 9 Famous Writers Who Should Have Won (Photos)". Huffington Post (in Inglis). 7 October 2010. Retrieved 8 Mairch 2019.
- ↑ Beard, Mary (5 November 2013). "Facing death with Tolstoy". The New Yorker.
- ↑ Martin E. Hellman, Resist Not Evil in World Without Violence (Arun Gandhi ed.), M.K. Gandhi Institute, 1994, retrieved on 14 December 2006
- ↑ King, Jr., Martin Luther; Clayborne Carson; et al. (2005). The Papers of Martin Luther King, Jr., Volume V: Threshold of a New Decade, January 1959 – December 1960. University of California Press. pp. 149, 269, 248. ISBN 978-0-520-24239-5.
|This Roushie-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|
- Leo Tolstoy
- 1828 births
- 1910 daiths
- Christian anarchists
- Christian writers
- Fowk excommunicatit bi the Roushie Orthodox Kirk
- Imperial Roushie Christians
- Christian pacifists
- 19t-century Roushie writers
- 20t-century Roushie writers
- 19t-century novelists
- 20t-century novelists
- Imperial Roushie essayists
- Imperial Roushie novelists
- Imperial Roushie short story writers
- Tolstoy faimily
- Converts tae Christianity frae atheism or agnosticism
- Correspondin Members o the St Petersburg Academy o Sciences
- Honorary Members o the St Petersburg Academy o Sciences
- Members o the Serbie Academy o Sciences an Airts
- 19t-century theatre
- Imperial Roushie dramatists an playwrichts
- Imperial Roushie eddicators
- Roushie militar personnel o the Caucasian War
- Roushie Esperantists
- Roushie stubs