|• Govrenor||Lasha Chkadua|
|• Total||6,413 km2 (2,476 sq mi)|
|• Density||32/km2 (84/sq mi)|
|ISO 3166 code||GE-SJ|
Samtskhe-Javakheti (Georgie: სამცხე-ჯავახეთი) (formerly Meskheti) is a region in soothren Georgie, wi Akhaltsikhe as its caipital. Samtskhe-Javakheti comprises sax admeenistrative destricts: Akhaltsikhe, Adigeni, Aspindza, Borjomi, Akhalkalaki an Ninotsminda. There are 5 municipalities, 6 tounlets, 67 community an veelage sakrebulos (assemblies), an 268 veelages in the region. It is bordered bi Guria an Imereti tae the north, Kartli (Shida Kartli an Kvemo Kartli) tae the north-east an tae the east, Armenie an Turkey tae the sooth an Ajara tae the wast. The Baku-Tbilisi-Ceyhan ile pipeline an the Sooth Caucasus natural gas pipeline pass through this region.
Table o contents
Expulsion o Meskhetian Turks frae Meshketi
Meskhetian Turks (or simply Meskhetians) are the umwhile Muslim inhabitants o Meskheti (nou known as Samtskhe) in Georgie, alang the border wi Turkey. Frae 15 November tae 25 November 1944, they wur deportit in cattle-trucks tae Central Asie bi the order o Stalin an settled athin an aurie that owerlaps the bundaries o the modren naitions o Kazakhstan, Kyrgyzstan, an Uzbekistan. The day, mony are still dispersed athort those kintras. O the 100,000 forcibly deportit, a total o 10,000 perished.
Accordin tae the 2002 census, ethnic Armenies (chiefly concentratit in Akhalkalaki an Ninotsminda districts), are the majority in the region, making up about 54% of the population. They share the region wi Pontian Greeks, Osseties an Georgies. Currently, they are unnerrepresentit in aw spheres o public life, especially government. Anerlie three o the govrenor’s 26 staff members are Armenie (11 per cent). The same is true for the territorial depairtments o the various meenistries. For instance, anerlie saxteen o 82 staff members (19.5 per cent) o the tax depairtment in Samtskhe-Javakheti are Armenie. Lack o dialogue atween local Armenies an the naitional govrenment in Tbilisi adds tae perceptions o discrimination an alienation. There hae been demonstrations, polis brutality an killins in this region.
Twa o the major tourist attractions are the cave monasteries o Vardzia (which wis foondit bi Queen Tamar in 1185) an Vanis Kvabebi (which dates frae the 8t century). They are locatit near the toun o Aspindza.
See an aw
- http://www.guardian.co.uk/news/2003/apr/05/guardianobituaries.usa as retrieved on 29 Apr 2008 20:59:44 GMT
- Statistics Georgia
- Georgia’s Armenian an Azeri Minorities, 22 November 2006 (free registration needed to view the full report)
- Reuters AlertNet - Georgia’s Armenian and Azeri Minorities
- Reuters Foundation; Alertnet, 22 Nov 2006, [Georgia’s Armenian and Azeri Minorities http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/ICG/a839b86ed70730cc9b32cbd9a898fc90.htm]
- Friends at Dinner, Foes at Politics (about socio-economic problems of the region)
- Obstacles Impeding the Regional Integration of the Javalkheti Region, an ECMI working paper (PDF format)