The Tatev Monastery complex an its fortifications
|Affiliation||Armenie Apostolic Kirk|
|Location||Tatev veelage, Syunik Province, Armenie|
The Tatev Monastery (Armenie: Տաթևի վանք) is a 9t-century monastery located on a lairge basalt plateau near the Tatev veelage in Syunik Province in sootheastren Armenie. The term "Tatev" uisually refers tae the monastery. The monastic ensemble staunds on the edge o a deep gorge o the Vorotan River. Tatev is kent as the bishopric seat o Syunik an played a significant role in the history o the region as a centre o economic, poleetical, spiritual an cultural activity.
In the 14t an 15t centuries Tatev Monastery hostit ane o the maist important Armenie medieval varsities, the Varsity o Tatev, which contributit tae the advancement o science, releegion an filosofie, reproduction o beuks an development o miniature pentin. Scholars o the Tatev Varsity contributit tae the preservation o Armenie cultur an creed durin ane o its maist turbulent periods in its history.
The monastery is the "best-kent steid" in Syunik. Wings o Tatev, a cablewey frae Tatev tae Halidzor veelage wis opened in October 2010. It wis includit in the Guinness World Records as warld's "langest nan-stop double track cable caur."
Etymology[eedit | eedit soorce]
Popular etymologie includes a legend tellin o a event that is tee'd tae the construction o the main kirk, whaur a apprentice secretly climbs tae the top o its steeple intendin tae place a cross o his awn design. Housomeivver, the apprentice is spottit bi his maister durin his strynd. Shockit bi his discovery, the apprentice luises his fuithauld and faws intae the abyss as he caws upon God tae grant him wings, which, in Armenie is: “Ta Tev”.
See an aw[eedit | eedit soorce]
Media relatit tae Tatev at Wikimedia Commons
- Tatevi Anapat, a nearbi 17t century Armenie monastery in the Vorotan Valley gorge directly belaw Tatev
- Wings o Tatev, the warld's langest non-stop double track aerial tramway that leads to the monastery
References[eedit | eedit soorce]
- Holding, Nicholas (2011). Armenia with Nagorno Karabagh (3rd ed.). Chalfont St. Peter, Bucks: Bradt Travel Guides. p. 255. ISBN 9781841623450.
- "World's longest cable car line opens in Armenia". Agence France-Presse. 16 October 2010. Archived frae the oreeginal on 19 Oct 2010. Retrieved 31 May 2013.
- "Armenia Launches World's Longest Aerial Tramway". Radio Free Europe/Radio Liberty. 17 October 2010. Retrieved 31 May 2013.
- "Longest non-stop double track cable car". Guinness World Records. Retrieved 23 August 2011.
- See Lusamut.net.
- See Tatev Village in the Annals of History.
Bibliografie[eedit | eedit soorce]
- Kouymjian, Dickran. "Index of Armenian Art: Armenian Architecture - Tat'ev". Armenian Studies Program. California State University, Fresno.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- Offeecial Steid
- Wings of Tatev for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
- Wings of Tatev | developWay CJSC
- Article Armeniapedia.org: Tatev Monastery
- 3D Virtual Model of Tatev Monastery