Steven Spielberg, 2017
|Born||Steven Allan Spielberg|
18 December 1946
Cincinnati, Ohio, U.S.
|Residence||Los Angeles, Californie, U.S.|
|Eddication||Saratoga (CA) Heich Schuil|
|Alma mater||Californie State Varsity, Long Beach|
|Thrift||Filmmaker, business magnate|
|Net wirth||$3 billion (2014)|
Steven Allan Spielberg (born December 18, 1946) is an American filmmakker. He is conseedert ane o the foondin pioneers o the New Hollywood era an ane o the maist popular directors an producers in film history.
Efter gainin traction in Hollywood wi directin telly an several minor theatrical releases, Spielberg becam a hoosehaud name as the director o Jaws (1975), that wis creetically an commercially successfu, an is conseedert the first simmer blockbuster. His subsequent releases focused teepically on science feection an adventur films, wi Close Encounters of the Third Kind (1977), the Indiana Jones series, E.T. the Extra-Terrestrial (1982), an the Jurassic Park series seen as archeteeps o modren Hollywood escapist filmmakkin. Spielberg transeetioned intae addressin humanistic issues in his later wark via the films The Color Purple (1985), Empire of the Sun (1987), Schindler's List (1993), Amistad (1997) an Saving Private Ryan (1998). He haes lairgely adhered tae this practice in the 21st century, wi Munich (2005), Lincoln (2012), Bridge of Spies (2015), an The Post (2017).
Spielberg co-foondit Amblin Entertainment an DreamWorks Studios, whaur he haes an aw served as a producer for several successfu films, includin the Back to the Future, Men in Black, an Transformers series. Spielberg later transeetioned intae producin several gemmes within the video-gemme industrie.
Spielberg is ane o the American film industrie's maist creetically successfu filmmakkers, wi praise for his directin talent an versatility, an haes wan the Academy Awaird for Best Director twice. Some o his movies are an aw amang the heichest-grossin movies o aw-time, while his tot wark, unadjuistit for ticket-price inflation, maks him the heichest-grossin film director in history. His net worth is estimatit tae be mair nor $3 billion.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ American Film Institute. "AFI Life Achievement Award". Afi.com. Retrieved 20 October 2013.
- ↑ a b "Steven Spielberg". Forbes. Retrieved 31 May 2014.
- ↑ "Steven Spielberg Biography". Biography.com. 18 December 1947. Archived frae the original on 14 Mey 2011. Retrieved 31 Januar 2011.
- ↑ McBride, Joseph (1997). Steven Spielberg. Faber and Faber. p. 37. ISBN 0-571-19177-0.
- ↑ The cinema of Steven Spielberg: Empire of light. Nigel Morris. Wallflower Press. 2007
- ↑ Higgins, Bill (7 Apryle 2012). "'Jaws': Revisiting Hollywood's First Summer Blockbuster". The Hollywood Reporter. Retrieved 10 Julie 2016.
- ↑ "Steven Spielberg to Harvard grads: Be the movie heroes of real life". The Economic Times.
- ↑ Seitz, Matt Zoller; Arikan, Ali; Bramble, Serena (15 December 2011). "MAGIC AND LIGHT: THE FILMS OF STEVEN SPIELBERG: Chapter 1: Introduction". IndieWire.
The fact that Spielberg is perfectly attuned to the commercial aspects of cinema does not preclude the idea that he is a master artist, who’s worthy of appreciation and study.... The longer Spielberg directs movies, the more apparent it becomes that his is a chameleonic talent, more versatile in some ways than the talents of two of his most profound cinematic influences, Alfred Hitchcock and Walt Disney.
- ↑ Dargis, Manohla; Scott, A. O. (9 Juin 2017). "The 25 Best Films of the 21st Century So Far". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved 2 October 2018.
In the 1990s, [Spielberg] made the transition from popular artist to prestige auteur.... His post-'Ryan' career has been distinguished by extraordinary productivity and equally remarkable range, but it hasn’t enjoyed the same level of acclaim. And yet, with characteristic verve and discipline, he has plunged into science fiction, history, politics, animation and espionage.
- ↑ Directors wi twa or mair Oscars
- ↑ McClintock, Pamela (17 Apryle 2018). "Box-Office Milestone: Steven Spielberg Is First Member of $10B Directors' Club". The Hollywood Reporter. Retrieved 18 Apryle 2018.
- 1946 births
- 20t-century American businessfowk
- 20t-century American male actors
- 20t-century American writers
- 21st-century American businessfowk
- 21st-century American male actors
- 21st-century American writers
- Akira Kurosawa Awaird winners
- American billionaires
- American film eeditors
- American film studio executives
- American humanitarians
- American male film actors
- American male screenwriters
- BAFTA fellaes
- Best Directin Academy Awaird winners
- Academy Awaird winners
- Best Director BAFTA Awaird winners
- Best Director Empire Awaird winners
- Best Director Gowden Globe winners
- Fowk frae Arizona
- Businessfowk frae Californie
- Fowk frae New Jersey
- Businessfowk frae New York
- Fowk frae Ohio
- Californie Democrats
- Californie State Varsity, Long Beach alumni
- Cecil B. DeMille Awaird Gowden Globe winners
- Chevaliers o the Légion d'honneur
- Commanders o the Order o the Croun (Belgium)
- David di Donatello Career Awaird winners
- David di Donatello winners
- Daytime Emmy Awaird winners
- Eagle Scouts
- Inglis-leid film directors
- Film directors frae Californie
- Film directors frae New York Ceety
- Film theorists
- Gowden Globe Awaird winnin producers
- Honorary Knights Commander o the Order o the Breetish Empire
- Jewish American airt collectors
- Jewish American male actors
- Jewish American philanthropists
- Jewish American writers
- Jews an Judaism
- Kennedy Center honourees
- Knicht Commanders o the Order o Meerit o the Federal Republic o Germany
- Livin fowk
- Actors frae Arizona
- Male actors frae Los Angeles
- Male actors frae New Jersey
- Male actors frae New York
- Naitional Humanities Medal recipients
- Fowk frae Cincinnati
- East Hampton (toun), New York
- Fowk frae Haddon Tounship, New Jersey
- Philanthropists frae Californie
- Producers that wan the Best Pictur Academy Awaird
- Science feection fans
- Science feection film directors
- Science Fiction Hall of Fame inductees
- Short film directors
- Special effects fowk
- Televeesion producers frae Californie
- Televeesion producers frae New York
- Writers frae Los Angeles
- Writers frae New Jersey
- Writers frae New York
- Fowk frae Scottsdale, Arizona
- Directors Guild o Americae Awaird winners