Spielberg at the 2013 Cannes Film Festival
|Born||Steven Allan Spielberg|
18 December 1946
Cincinnati, Ohio, U.S.
|Residence||Los Angeles, Californie, U.S.|
|Eddication||Saratoga (CA) Heich Schuil|
|Alma mater||Californie State Varsity, Long Beach|
|Thrift||Filmmaker, business magnate|
|Net worth||$3 billion (2014)|
Steven Allan Spielberg (born December 18, 1946) is an American filmmakker. He is conseedert ane o the foondin pioneers o the New Hollywood era an ane o the maist popular directors an producers in film history.
Efter gainin traction in Hollywood wi directin televeesion an several minor theatrical releases, Spielberg becam a hoosehaud name as the director o Jaws (1975), that wis creetically an commercially successfu, an is conseedert the first simmer blockbuster. His subsequent releases focused teepically on science feection an adventur films, wi Close Encounters of the Third Kind (1977), the Indiana Jones series, E.T. the Extra-Terrestrial (1982), an the Jurassic Park series seen as archeteeps o modren Hollywood escapist filmmakkin. Spielberg transeetioned intae addressin humanistic issues in his later wark via the films The Color Purple (1985), Empire of the Sun (1987), Schindler's List (1993), Amistad (1997) an Saving Private Ryan (1998). He haes lairgely adhered tae this practice in the 21st century, wi Munich (2005), Lincoln (2012), Bridge of Spies (2015), an The Post (2017).
Spielberg co-foondit Amblin Entertainment an DreamWorks Studios, whaur he haes an aw served as a producer for several successfu films, includin the Back to the Future, Men in Black, an Transformers series. Spielberg later transeetioned intae producin several gemmes within the video-gemme industrie.
Spielberg is ane o the American film industrie's maist creetically successfu filmmakkers, wi praise for his directin talent an versatility, an haes wan the Academy Awaird for Best Director twice. Some o his movies are an aw amang the heichest-grossin movies o aw-time, while his tot wark, unadjuistit for ticket-price inflation, maks him the heichest-grossin film director in history. His net worth is estimatit tae be mair nor $3 billion.
References[eedit | eedit soorce]
- American Film Institute. "AFI Life Achievement Award". Afi.com. Retrieved October 20, 2013.
- "Steven Spielberg". Forbes. Retrieved 31 May 2014.
- "Steven Spielberg Biography". Biography.com. December 18, 1947. Retrieved January 31, 2011.
- McBride, Joseph (1997). Steven Spielberg. Faber and Faber. p. 37. ISBN 0-571-19177-0.
- The cinema of Steven Spielberg: Empire of light. Nigel Morris. Wallflower Press. 2007
- Higgins, Bill (April 7, 2012). "'Jaws': Revisiting Hollywood's First Summer Blockbuster". The Hollywood Reporter. Retrieved July 10, 2016.
- "Steven Spielberg to Harvard grads: Be the movie heroes of real life". The Economic Times.
- Seitz, Matt Zoller; Arikan, Ali; Bramble, Serena (December 15, 2011). "MAGIC AND LIGHT: THE FILMS OF STEVEN SPIELBERG: Chapter 1: Introduction". IndieWire.
The fact that Spielberg is perfectly attuned to the commercial aspects of cinema does not preclude the idea that he is a master artist, who’s worthy of appreciation and study.... The longer Spielberg directs movies, the more apparent it becomes that his is a chameleonic talent, more versatile in some ways than the talents of two of his most profound cinematic influences, Alfred Hitchcock and Walt Disney.
- Dargis, Manohla; Scott, A. O. (June 9, 2017). "The 25 Best Films of the 21st Century So Far". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved October 2, 2018.
In the 1990s, [Spielberg] made the transition from popular artist to prestige auteur.... His post-'Ryan' career has been distinguished by extraordinary productivity and equally remarkable range, but it hasn’t enjoyed the same level of acclaim. And yet, with characteristic verve and discipline, he has plunged into science fiction, history, politics, animation and espionage.
- Directors wi twa or mair Oscars
- McClintock, Pamela (April 17, 2018). "Box-Office Milestone: Steven Spielberg Is First Member of $10B Directors' Club". The Hollywood Reporter. Retrieved April 18, 2018.