Mangeshkar in 2008
28 September 1929
Indore, Indore State, Central India Agency, British India (present-day Madhya Pradesh, India)
|Dee'd||6 Februar 2022 (aged 92)|
Mumbai, Maharashtra, India
|Ither names||Indie's Nichtingale, the Millennium's Vyce an Queen o Melody|
|Kin||See Mangeshkar-Hardikar-Abhisheki family|
|Memmer o Pairliament, Rajya Sabha|
22 November 1999 – 21 November 2005
Lata Mangeshkar ([ləˈtaː məŋˈɡeːʃkər] ( listen)) (born as Hema Mangeshkar; 28 September 1929 – 6 February 2022) wis an Indian playback sangstress an daimen muisic upmakker an film producer. She is widely conseidert ane o the maist menst, maist kent an maist influential sangsters in Indie. Her contreibution tae the Indian muisic industry in a career lestin seiven decade gained her honorific titles lik the Indie's Nichtingale, the Millennium's Vyce an Queen o Melody.
She recordit sangs in ower therty-sax Indian leids an a few furrin anes, though feckly in Hindi, Bengali, an Marathi. She received several awairds an honours through her career. In 1989, the Dadasaheb Phalke Award wis bestowed on her by the Government of India. In 2001, fur kennin her contreibutions tae the nation, she wis awairdit the Bharat Ratna, India's heichmaist civilian honour; she is anerly the seicont female singer, efter the classical sangstress M. S. Subbulakshmi, tae receive this honour. France conferred on her its highest civilian award, Officer of the National Order of the Legion of Honour, in 2007.
She wis the recipient o three National Film Awairds, 15 Bengal Film Journalists' Association Awairds, fower Filmfare Best Female Playback Awairds, twa Filmfare Special Awairds, the Filmfare Lifetime Achievement Awaird an mony mair. In 1974, she wis ane o the first Indian playback sangsters tae eir perform at Royal Albert Hall, London. Lata Mangeshkar wis frae 1974 till 1991 in the Guinness Buik o Records fur "the maist sang recordins warldwide". Her last recordit sang wis a rendition o the Gayatri Mantra at Mukesh Ambani's dochter Isha Ambani's waddin.
Her sister is a famous sangstress an aw, Asha Bhosle.
References[eedit | eedit soorce]
- ↑ "I was misfit in parliament: Lata Mangeshkar". News18. 5 Mey 2012.
- ↑ "Playlist Ghazals - Lata Mangeshkar on Gaana.com". Gaana.com.
- ↑ "Playlist Bhakti By Lata Mangeshkar on Gaana.com". Gaana.com.
- ↑ "Playlist Bengali Folk Songs of Lata on Gaana.com". Gaana.com.
- ↑ "Lata Mangeshkar: The nightingale's tryst with Rabindra Sangeet". The Statesman. 28 September 2018. Retrieved 4 December 2018.
- ↑ "Lata Mangeshkar". The Times of India. 10 December 2002. Retrieved 22 Julie 2009.
- ↑ Yasmeen, Afshan (21 September 2004). "Music show to celebrate birthday of melody queen". The Hindu. Archived frae the original on 3 November 2004. Retrieved 14 October 2019.
- ↑ a b "Lata Mangeshkar: The Queen of Melody". Hindustan Times (in Inglis). 14 October 2019. Retrieved 5 Februar 2022.
- ↑ "Lata Mangeshkar Awards". Timesofindia.indiatimes.com. Retrieved 7 Februar 2022.
- ↑ "Lata Mangeshkar given Bharat Ratna". The Hindu. 22 Mairch 2001. Archived frae the original on 11 August 2010. Retrieved 7 Februar 2022.
- ↑ "Happy Birthday Lata Mangeshkar: 5 Timeless Classics By the Singing Legend". News18. 28 September 2019.
- ↑ "Lata Mangeshkar's last recorded song was the Gayatri Mantra for Isha Ambani's wedding". IndiaToday.
External links[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Lata Mangeshkar.|
- 1929 births
- 2022 daiths
- Muisic upmakkers
- Indie female sangsters
- Bengali leid
- Best Female Playback Singer National Film Award winners
- Bollywood playback sangsters
- Dadasaheb Phalke Award recipients
- COVID-19 pandemic
- English-language singers frae India
- Gujarati leid
- Islamic music
- Indian classical muisic
- Marathi fowk
- Marathi leid
- Nepali leid
- Punjabi leid
- Recipients o the Bharat Ratna
- Recipients o the Legion of Honour
- Recipients o the Maharashtra Bhushan Award
- Recipients o the Padma Bhushan in arts
- Recipients o the Padma Vibhushan in arts
- Recipients o the Sangeet Natak Akademi Fellowship
- Madhya Pradesh
- Tamil leid
- State funerals