|A Swiss Braunvieh cou weirin a cowbell|
Kye (colloquially cous) are the maist common teep o lairge domesticatit ungulates. Thay are a prominent modren member o the subfaimily Bovinae, are the maist widespreid species o the genus Bos, an are maist commonly classifee'd collectively as Bos taurus.
Kye are commonly raised as fermstockin for meat (beef an veal), as dairy ainimals for milk an ither dairy products, an as draucht ainimals (owsen or bullocks that pull cairts, plows an ither implements). Ither products include laither an dung for manur or fuel. In some regions, sic as pairts o Indie, cattle hae signeeficant releegious meanin.
Aroond 10,500 years agae, kye war domesticatit frae as few as 80 progenitors in sootheast Turkey. Accordin tae an estimate frae 2011, thare are 1.4 billion kye in the warld. In 2009, kye becam ane o the first livestock animals tae hae a fully mappit genome. Some conseeder kye the auldest form o walth, an cattle raidin consequently ane o the earliest forms o thift.
Names for kye[eedit | eedit soorce]
- Heifer - a young cou
- Mairt - an owse or cou fattened for slauchter
- Cauf (pl. caur) - a babbie cou
- Bull (or bu') - a male cou
References[eedit | eedit soorce]
- Bollongino, R.; Burger, J.; Powell, A.; Mashkour, M.; Vigne, J.-D.; Thomas, M. G. (2012). "Modern taurine cattle descended from small number of Near-Eastern founders". Molecular Biology and Evolution. 29 (9): 2101–2104. doi:10.1093/molbev/mss092. PMID 22422765. Archived frae the oreeginal on 31 March 2012. Op. cit. in Wilkins, Alasdair (28 March 2012). "DNA reveals that cows were almost impossible to domesticate". io9. Archived frae the oreeginal on 12 May 2012. Retrieved 2 April 2012.
- "Counting Chickens". The Economist. 27 July 2011. Archived frae the oreeginal on 15 July 2016. Retrieved 6 July 2016.
- Brown, David (23 April 2009). "Scientists Unravel Genome of the Cow". The Washington Post. Archived frae the oreeginal on 28 June 2011. Retrieved 23 April 2009.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Cattle.|
|This ainimal-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|