Jean Sibelius (Swadish pronunciation (help·info)), born Johan Julius Christian Sibelius (8 December 1865 – 20 September 1957), wis a Finnish componer an violinist o the late Romantic an early-modren periods. He is widely recognised as his kintra's greatest componer an, throu his muisic, is eften creditit wi haein helped Finland tae develop a naitional identity in its struggle for unthirldom frae Roushie.
The core o his oeuvre is his set o seiven symphonies, that, lik his ither major warks, are regularly performed an recordit in his hame kintra an internaitionally. His ither best-kent composeetions are Finlandia, the Karelia Suite, Valse triste, the Violin Concerto, the choral symphony Kullervo, an The Swan o Tuonela (frae the Lemminkäinen Suite). Ither warks include pieces inspired bi naitur, Nordic meethologie, an the Finnish naitional epic, the Kalevala, ower a hunder sangs for vyce an pianae, incidental muisic for numerous plays, the opera Jungfrun i tornet (The Maiden in the Touer), chaumer muisic, pianae muisic, Masonic reetual muisic, and 21 publications o choral muisic.
Sibelius componed proleefically till the mid-1920s, but efter completin his Seivent Symphony (1924), the incidental muisic for The Tempest (1926) an the tone poem Tapiola (1926), he stappit producin major warks in his last thirty years, a stunnin an perplexin decline commonly referred tae as "The Silence o Järvenpää", the location o his hame. Awtho he is reputit tae hae stappit componin, he attemptit tae conteena writing, includin abortive efforts on an aicht symphony. In later life, he wrote Masonic muisic an re-eeditid some earlier warks while retainin an active but nae ayeweys favourable interest in new developments in muisic.
The Finnish 100 mark note featurt his eemage till 2002, whan the euro wis adoptit. Syne 2011, Finland haes celebratit a Banner Day on 8 December, the componer's birthday, kent as the "Day o Finnish Muisic" forby. In 2015, the 150t anniversary o the componer's birth, a nummer o special concerts an events war held, especially in the ceety o Helsinki.
References[eedit | eedit soorce]
- Tawaststjerna (1997, p. 15): anly in the 1990s wis it discovered that Sibelius's oreeginal first names (at christenin) war Johan Christian Julius; he himsel uised the order Johan Julius Christian, an that is present in maist soorces.
- "Brother Sibelius". The Music of Freemasonry. Archived frae the original on 20 Juin 2003. Retrieved 16 October 2011. Unknown parameter
- "100 markkaa 1986". Setelit.com. Retrieved 29 November 2015.
- "The days the Finnish flag is flown". Ministry of the Interior. Archived frae the original on 11 November 2015. Unknown parameter
- "Join the Sibelius 150 Celebration in 2015". Visit Helsinki. Archived frae the original on 31 Mey 2015. Retrieved 3 Juin 2015. Unknown parameter
|This muisic-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|