Luna at the Deauville American Films Festival, 2010
|Born||Diego Luna Alexander|
29 December 1979
Mexico Ceety, Mexico
|Hauf-marrae(s)||Camila Sodi (m. 2008)|
Diego Luna Alexander (born 29 Dizember 1979) is a Mexican actor kent for his bairnheidd telenovela wirk, a starrin role in the film Y tu mamá también, an supportin roles in American films. He is kent for his roles in Rudo y Cursi an Milk an aw Together wi Romola Garai, he starred in the film Dirty Dancing: Havana Nights. Luna haed minor roles in Frida an Before Night Falls. He provides Spainyie leid narration for the National Geographic Channel documentar Great Migrations an aw.
Personal life[eedit | eedit soorce]
Luna wis born in Mexico Ceety; the son o Fiona Alexander, an Inglis costume designer, an Alejandro Luna, a Mexican set designer who is ane o the maist acclaimit livin theatre, cinema, an opera set designers in Mexico. His mither dee'd in a caur accident whan he wis twa years auld. She haed wirkit in the film industrie an haed made sure that this wis a life Luna wad be immersed in. His faither reinforcit the importance o theatre an the airts in his life an aw. In Luna's youth, he wad bring him tae the sets an mentor him in aw different aspects o his airt, furtherin his desire tae become an actor an uphold a faimily tradeetion.
Luna wed Mexican actress Camila Sodi on 5 Februar 2008 an their son Jerónimo wis born in Los Angeles on 9 August 2008. They walcomit dochter Fiona, namit efter Luna's late mither, on 1 Julie 2010 in Mexico Ceety.
Luna co-foondit the organisation an film festival Ambulante A.C. alang wi his friend Gael Garcia Bernal. The organisation wirks tae bring documentar films tae places whaur they are rarely shown. Ambulante wis awairdit the Washington Office on Latin America's prestigious Human Rights Award in 2011.
Career[eedit | eedit soorce]
Frae an early age, Luna began actin in televeesion, film, an theatre. His first televeesion role wis in the 1991 movie El Último Fin de Año. His next role wis in the telenovela El Abuelo y Yo (1992) alangside his bairnheid best friend, Gael García Bernal, in 1995 he played the role o Laura León' troubled son Quique in the Mexican soap opera El premio mayor. Luna haed his big break in 2001 whan he wis cast in the creetically acclaimit Y tu mamá también, ance again alangside García Bernal.
He is currently makkin a name for hissel in the Unitit States mercat, haein starred alangside Jon Bon Jovi in Vampires: Los Muertos (2002) an the Academy Award-winning Frida (2002). He wis in the wastren Open Range an aw, Dirty Dancing: Havana Nights, The Terminal, an Criminal. In 2008, he appeared in the Harvey Milk biopic Milk playin Milk's emotionally unstable lover Jack Lira.
Luna an Gael García Bernal awn Canana Productions. The company recently joined wi Golden Phoenix Productions (awned bi producer Tom Golden o Hot Springs, Arkansas) tae jointly produce a nummer o televeesion documentars aboot the unsolvit murthers o mair than 300 weemen in the border ceety o Ciudad Juárez. For the fowert time Luna reunites wi fellae friend Gael García Bernal, this time in the American Spainyie-leid comedy film Casa de Mi Padre opposite Will Ferrell. In 2011, Luna played the male lead in Katy Perry's muisic video, The One That Got Away. In Juin 2012, he began directin Chávez, a biopic aboot the life o American labor leader César Chávez, who foondit the United Farm Workers. It is the first Inglis-leid film Luna haes directit.
Filmografie[eedit | eedit soorce]
Director[eedit | eedit soorce]
Films[eedit | eedit soorce]
- Elysium (2013)
- Casa de Mi Padre (2012)
- Contraband (2012)
- In the Playground (2010)
- Sólo quiero caminar (2009)
- Milk (2008)
- Rudo y Cursi (2008)
- Mister Lonely (2007)
- El Búfalo de la Noche (2007)
- JC Chávez (directorial debut, 2007)
- Toto (2006)
- Fade to Black (2006)
- Sólo Dios Sabe (2005)
- Amapola (2005)
- Criminal (2004)
- The Terminal (2004)
- Dirty Dancing: Havana Nights (2004)
- Nicotina (2003)
- Open Range (2003)
- Carambola (2003)
- Soldados de Salamina (2003)
- Vampires: Los Muertos (2002)
- Frida (2002)
- Ciudades Oscuras (2002)
- Todos los Aviones del Mundo (2001)
- Atlético San Pancho (2001)
- Y tu mamá también (2001)
- Before Night Falls (2000)
- Todo el Poder (1999)
- Un Dulce Olor a Muerte (1999)
- El Cometa (1999)
- Un Hilito de Sangre (1995)
- Morena (1995)
- Ámbar (1994)
- El Último Fin de Año (1991)
- Antonieta (1982)
Soap operas[eedit | eedit soorce]
- Gritos de muerte y libertad Season 1, Episode 12-13 (2010)
- La Vida en el Espejo (1999)
- El Amor de mi Vida (1998)
- El Premio Mayor (1995)
- El Abuelo y Yo (1992)
Muisic Videos[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- On a roll: Diego Luna's movie career is smokin' hot | The San Diego Union-Tribune
- Diego Luna Biography (1979-)
- Latino Festival Lauds Luna
- "Diego Luna and Camila Sodi Welcome Son Jerónimo". People. 15 August 2008. Retrieved 19 April 2011.
- Leon, Anya (2 July 2010). "Diego Luna, Camila Sodi Welcome Daughter Fiona". People (magazine). Retrieved 19 April 2011.
- "Ambulante A.C." Ambulante A.C. 1 June 2012. Retrieved 1 June 2012.
- "WOLA's Human Rights Awards". Washington Office on Latin America. 20 September 2011. Retrieved 1 June 2012.
- Buchanan, Kyle (14 April 2011). "Will Ferrell's Spanish-Language Movie: ¿Qué?". New York Magazine. Retrieved 19 April 2011.
- Vena, Jocelyn (4 November 2011). "Katy Perry, Diego Luna Break Up In 'One That Got Away' Tease". MTV. Retrieved 16 November 2011.
- McNary, Dave. "Participant Marches With 'Chavez'." Variety. June 5, 2012.
- Wilkinson, Tracy. "Diego Luna's Cesar Chavez Movie Marches in Mexico." Los Angeles Times. July 1, 2012. Accessed 2012-10-14.
- McClintock, Pamela. "Participant Media Picks Up Diego Luna's Historical Drama 'Chavez' for North America." The Hollywood Reporter. June 5, 2012. Accessed 2012-10-14.