|Liu Xiaobo |
|Born||28 December 1955|
Changchun, Jilin, Cheenae
|Died||13 Julie 2017 (aged 61)|
Shenyang, Liaoning, Cheenae
|Eddication||BA in Cheenese|
(Beijing Normal Varsity)
|Thrift||Writer, poleetical commentator, human richts activist|
|Hauf-marrae(s)||Tao Li (ex-wife)|
Liu Xia (m. 1996; his death 2017)
|Awairds|| 2010 Nobel Peace Prize |
Liu Xiaobo (pronunciation: [ljǒu ɕjàupwó]; born 28 December 1955 - 13 Julie 2017) wis a Cheenese leeterar creetic, professor, an human richts activist wha cried for democratic reforms an the end o ane-pairty rule in Cheenae.
He haes servit as Preses o the Independent Cheenese PEN Center syne 2003. On 8 December 2008, Liu wis detained in response tae his participation wi Charter 08. He wis formally arrestit on 23 Juin 2009, on suspicion o "incitin subversion o state pouer." He wis tried on the same chairges on 23 December 2009, an sentenced tae eleiven years' imprisonment an twa years' deprivation o poleetical richts on 25 December 2009. On 26 Juin 2017, he wis grantit medical parole efter bein diagnosed wi terminal liver cancer an he dee'd at the hospital on 13 Julie 2017.
References[eedit | eedit soorce]
- Freeland, Chrystia (July 13, 2017). "Statement by Minister of Foreign Affairs following death of Liu Xiaobo" (Press release). Global Affairs Canada.
- Biography of Liu Xiaobo. Encyclopedia Britannica. 2010.
- Benjamin Kang Lim, China's top dissident arrested for subversion, Reuters, 24 Juin 2009.
- "刘晓波因涉嫌煽动颠覆国家政权罪被依法逮捕" (Liu Xiaobo Formally Arrested on 'Suspicion of Inciting Subversion of State Power' Charges), China Review News, 24 June 2009.
- Canghai [沧海], "刘晓波案闪电移送法院 律师两次前往未能会见" [Liu Xiaobo's Case Quickly Escalated to the Court; Lawyers Twice Try to Meet with Liu to No Avail], Canyu [参与], 11 December 2009.[deid airtin]
- Beijing No. 1 Intermediate Court, Criminal Verdict no. (2009) yi zhong xing chu zi 3901, unofficial English translation in Human Rights in China, "International Community Speaks Out on Liu Xiaobo Verdict," 30 December 2009.
- "Liu Xiaobo: Jailed Chinese dissident has terminal cancer". BBC News. 26 June 2017.
- "The Nobel Peace Prize 2010 - Prize Announcement", nobelprize.org, 8 October 2010
- "劉曉波獲諾貝爾和平獎 (Liu Xiaobo won the Nobel Peace Prize)", RTHK, 8 October 2010
- McKinnon, Mark. "Liu Xiaobo could win the Nobel Peace Prize, and he’d be the last to know". The Globe and Mail. 7 October 2010. 'Ms. Liu said her husband had been told by his lawyer during a recent visit that he had been nominated for the Nobel Peace Prize, but he would be shocked if he won, she said. “I think he would definitely find it hard to believe. He never thought of being nominated, he never mentioned any awards. For so many years, he has been calling for people to back the Tiananmen Mothers (a support group formed by parents of students killed in the 1989 demonstrations)..”'
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Liu Xiaobo.|
|This Cheenae-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|