|“||Finland participates in internaitional co-operation for the protection o peace an human richts an for the development o society.||”|
Human richts in Finland are protectit bi the constitution an extensive domestic safeguards, in addition tae the kintra's active membership in maist internaitional human richts treaties.
Auries o continuing interest tae internaitional agencies that monitor human richts include:
- Conscientious objectors tae baith military an civilian service are jailed for sax month. Thare are aboot 10-20 conscientious objectors ivery year. Maist are in minimum security, open facilities, an objectin is no entered on criminal records.
- Chairges o racist/xenophobic treatment o ethnic minorities bi offeecials, an that refugees are haund-picked bi the Meenistry o the Interior on basis o kintra o oreegin citin "security reasons".
- A case in which agitatit asylum seekers wur drugged for deportation.
- No fair court action in the licht o unacceptably delayed verdicts, in breach wi the European Convention on Human Richts article 6§1. Handling time hae been unacceptably lang parteecularly in civil cases or criminal court cases relating tae bankruptcy, e.g. aicht years in the destrict court an 12 years in tot.
Mandatory options o civilian or military service wur of unequal duration: civilian service 13 month, or ane month langer than the langest conscript service (conscript officers an underofficers an certaint specialists sic as certaint vehicle operators), 12 month, an 5 month langer than the average service in airmy, 8 month. Rebuttal o criticism o the lenth o civilian service aften pynt oot that whauras conscripts are aften on duty aroond the clock (especially in the field), civilian servicemen aften ae wirk durin office oors. Housomeivver, an act enactit in 2008 chynged civilian service tae 12 month. Some 25% o conscripts serve 12 month, wi the lairge majority servin 6 month.
See an aa[eedit | eedit soorce]
References[eedit | eedit soorce]
- Finnish Constitution in Inglis (PDF) (unoffeecial translation)
- "Perheen huumaaminen järkyttää" (in Finnish). Ilta-Sanomat. 28 October 2008. Retrieved 7 September 2009.[deid airtin] Translated quote: "Finland drugged a deported family. CPT finds Finland's behaviour unacceptable." Further references available at Hs.fi/arkisto (pay-site).
- Several European Court of Human Rights decisions, perhaps most famously application no. 61222/00 Uoti vs Finland.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
- Homepage Archived 2010-10-08 at the Wayback Machine o the Parliamentary Ombudsman for Human Rights.
- Human Rights and Finnish Foreign Policy.
- Archive of Finland reports at Amnesty International.
- Archive of Finland reports at Human Rights Watch.
- 2005 Finland report Archived 2011-02-01 at the Wayback Machine of Freedom House.
- 2004 World Press Freedom Review Archived 2006-01-04 at the Wayback Machine, published bi the International Press Institute
- About political censorship in Finland, in Finnish.
- Homepage o the Institute for Human Rights at Åbo Akademi University.
- The Finnish League for Human Rights Archived 2006-02-02 at the Wayback Machine
- Censorship cases in Finland Archived 2006-06-20 at the Wayback Machine - IFEX
- Review of Finland bi the United Nations Human Rights Council's Universal Periodic Review, Apryle 9, 2008
U.S. State Department Annual Reports
- Religious Freedom Report 2005
- Religious Freedom Report 2004
- Religious Freedom Report 2003
- Religious Freedom Report 2002
- Religious Freedom Report 2001
- Religious Freedom Report 2000
- Religious Freedom Report 1999
- Human Rights Report 2004
- Human Rights Report 2003
- Human Rights Report 2002
- Human Rights Report 2001
- Human Rights Report 2000
- Human Rights Report 1999