The Harry Potter logo first uised for the American edeetion o the novelle series (an some ither edeetions warldwide), an then the film series.
|Author||J. K. Rowling|
|Genre||Fantasy, drama, young-adult feection, mystery, thriller, Bildungsroman|
|Publisher||Bloomsbury Publishing (UK)
Arthur A. Levine Books (US)
Little, Brown (UK)
|Published||26 June 1997 – 21 July 2007,
31 July 2016 (ineetial publication)
|Media teep||Print (hardback & paperback)
E-book (as o 2012[update])
|No. o beuks||7|
Harry Potter is a series o fantasy novelles written bi Breetish author J. K. Rowling. The novelles chronicle the life o a young wizard, Harry Potter, an his friends Hermione Granger an Ron Weasley, aw o whom are students at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. The main story arc concerns Harry's struggle against Lord Voldemort, a dark wizard wha intends tae acome immortal, owerthrow the wizard govrenin bouk kent as the Ministry of Magic, an subjugate aw wizards an Muggles.
Syne the release o the first novelle, Harry Potter an the Filosofer's Stane, on 26 Juin 1997, the beuks hae foond immense popularity, creetical acclaim an commercial success warldwide. Thay hae attracted a wide adult audience as well as younger readers, an are eften considered cornerstones o modren young adult leeteratur. The series haas an aa haed its share o creeticism, includin concern aboot the increasinly dark tone as the series progressed, as well as the eften gruesome an graphic violence it depicts. As o Julie 2013[update], the beuks hae sauld mair nor 450 million copies warldwide, makin them the best-sellin beuk series in history, an hae been translatit intae seiventy-three leids. The last fower beuks consecutively set records as the fastest-sellin beuks in history, wi the final instalment sellin roughly eleiven million copies in the Unitit States within twinty-fower oors o its release.
The series wis oreeginally published in Inglis bi twa major publishers, Bloomsbury in the Unitit Kinrick an Scholastic Press in the Unitit States. A play, Harry Potter and the Cursed Child, based on a story bi Rowling, premiered in Lunnon on 30 Julie 2016 at the Palace Theatre, an its script wis published bi Little, Brown as the aicht beuk in the series. The oreeginal seiven beuks war adaptit intae an aicht-pairt film series bi Warner Bros. Pictures, which haes acome the seicont heichest-grossin film series o aw time as o August 2015[update]. The franchise haes an aa generatit much tie-in merchandise, makin the Harry Potter brand worth in excess o $15 billion.
A series o mony genres, includin fantasy, drama, comin o age an the Breetish schuil story (which includes elements o mystery, thriller, adventur, horror an romance), the warld o Harry Potter explores numerous themes an includes mony cultural meanins an references. Accordin tae Rowling, the main theme is daith. Ither major themes in the series include prejudice, corruption, an madness.
The success o the beuks an films haes ensured that the Harry Potter franchise continues tae expand, wi numerous derivative wirks, a travellin exhibeetion that premiered in Chicago in 2009, a studio tour in Lunnon that opened in 2012, a deegital platform on which J.K. Rowling updates the series wi new information an insicht, an a trilogy o spin-off films premiering in November 2016, amang mony ither developments. Maist recently, themed attractions, collectively kent as The Wizarding World of Harry Potter, hae been biggit at several Universal Parks & Resorts amusement parks aroond the warld.
References[eedit | eedit soorce]
- "Harry Potter and the Cursed Child to be eighth book". BBC News.
- Peter Svensson (27 Mairch 2012). "Harry Potter breaks e-book lockdown". Yahoo. Retrieved 29 Julie 2013.
- Allsobrook, Dr. Marian (18 Juin 2003). "Potter's place in the literary canon". BBC News. Retrieved 15 October 2007.
- "Rowling 'makes £5 every second'". British Broadcasting Corporation. 3 October 2008. Retrieved 17 October 2008.
- TIME staff (31 Julie 2013). "Because It's His Birthday: Harry Potter, By the Numbers". Time. Archived frae the oreeginal on 1 August 2013.
- Thompson, Susan (2 Aprile 2008). "Business big shot: Harry Potter author JK Rowling". The Times. London. Retrieved 14 Julie 2009.
- Sources that refer to the many genres, cultural meanings and references of the series include:
- Fry, Stephen (10 December 2005). "Living with Harry Potter". BBC Radio 4. Archived frae the oreeginal on 2 Juin 2009. Retrieved 10 December 2005.
- Jensen, Jeff (7 September 2000). "Why J.K. Rowling waited to read Harry Potter to her daughter". Entertainment Weekly. Retrieved 19 August 2015.
- Nancy Carpentier Brown (2007). "The Last Chapter" (PDF). Our Sunday Visitor. Archived frae the oreeginal (PDF) on 13 October 2007. Retrieved 28 Aprile 2009.
- J. K. Rowling. "J. K. Rowling at the Edinburgh Book Festival". Archived frae the oreeginal on 20 August 2006. Retrieved 10 October 2006.
- Greig, Geordie (11 Januar 2006). "'There would be so much to tell her...'". The Daily Telegraph. London. Archived frae the oreeginal on 11 Mairch 2007. Retrieved 4 Aprile 2007.
- Lizo Mzimba (28 Julie 2008). "Interview with Steve Kloves and J.K. Rowling". Quick Quotes Quill. Archived frae the oreeginal on 9 Mey 2015.
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Harry Potter.|
|This beuk-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|
|This Ingland-relatit airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|