Banner o Lithuanie
The banner o Lithuanie consists o a horizontal tricolor o yellow, green an red. It wis adoptit on 20 Mairch 1989, amost twa years afore the reestablishment o Lithuanie's unthirldom follaein the end o the Soviet Union. Afore its readoption, the banner haed been uised frae 1918 till 1940 when Lithuanie wis occupied an then annexed bi the Soviet Union. This banner haed lichter colors. Efter a brief occupation bi Nazi Germany (1941–1945), frae 1945 till 1989, the Soviet Lithuanian banner consistit first o a generic red Soviet banner wi the name o the republic, then chynged tae the red banner wi white an green bars at the bottom. The last alteration tae the current banner occurred in 2004 when the aspect ratio chynged frae 1:2 to 3:5. The banner is identical tae the banner o the Dens island Ærø, an aa locatit bi the Baltic Sea.
Design an seembolism[eedit | eedit soorce]
Passed on 26 Juin 1991, the Law o the Republic o Lithuanie on the Lithuanian State Banner governs the design, sizes an uise o the state banner. The law was last amended on July 8, 2004, wi the maist notable chynges includin the switchin o the naitional banner ratio frae 1:2 tae 3:5 an the offeecial adoption o a historical banner as the state (government) banner. The amendment came intae force on September 1, 2004, efter it wis approved bi Preses Valdas Adamkus.
The proper colors o baith the naitional an state banner are made accordin tae the Pantone Matchin Seestem, specifically Pantone textile-paper (TP). The ratio o baith the naitional an state banner must be 3:5, wi the staundart banner size tae be 1 meter bi 1.7 meters. Different sizes o the banner can be creatit, but they must conform tae the color codes an ratio requirements set in the law.
The yellow in the banner is meant tae seembolize the golden fields o Lithuanie, the green is for its green kintrasides, an the red represents aw the blood that haes been shed for Lithuanie. The official Pantone colors have been published since 2004; the list below shows the official colors and their suggested equivalents:
|Pantone||15-0955 TP / 1235 c/u||19-6026 TP / 349 c/u||19-1664 TP / 180 c/u|
References[eedit | eedit soorce]
- Seimas of Lithuania Republic of Lithuania Law on the National Flag and Other Flags, No. I-1497. Passed on 26 Juin 1991. Amendit 8 Julie 2004 an 12 Mey 2005. Retrieved December 14, 2006.
- (Inglis) Seimas of Lithuania - History of the National Flag. Retrieved December 15, 2006
- (Lithuanie) Lithuanian Heraldry Commission. The color red is described in Lithuanian as "purpuro," which means "purple." Housomeivver, that doesna mean the flag color itsel is purple. This error wis made in regard tae the Presidential Staundart in early reports bi vexillologist publications.
- (Lithuanie) Lithuanian Heraldry Commission
- "Lithuanian Government - flag standard" (PDF). Retrieved 2008-01-23
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Flags of Lithuania.|