|Birth name||Park Jae-sang (박재상, 朴載相)|
|Born||December 31, 1977
Seoul, Sooth Korea
|Genres||K-pop, pop, dance, hip hoose|
|Occupations||Sangster-sangwriter, rapper, dancer, record producer|
|Instruments||Vocals, With SKK Team|
|Labels||Birdman, LNLT Entertainment, YG Entertainment,
Republic, Schoolboy, YGEX, Avex Trax
Park Jae-sang (Korean: 박재상, 朴載相; born 31 Dizember 1977), better kent bi his stage name PSY (Korean: 싸이, IPA: [s͈ai]; English: /ˈsaɪ/ SY), is a Sooth Korean sangster, sangwriter, rapper, dancer, an record producer. He is best kent for his humorous videos an stage performances, an for his hit single "Gangnam Style". PSY haes appeared on numerous televeesion programs, includin The Ellen DeGeneres Show, Extra, Good Sunday: X-Man, The Golden Fishery, The Today Show, Saturday Night Live, Sunrise, an The X-Factor. 
Table o contents
Accordin tae TIME, PSY statit that Freddie Mercury haed inspired him tae stairt his muisic career. PSY revealed that the ane celebrity he wants tae meet maist is the American actor Tom Cruise an aw, who recently askit on Twitter if PSY wad "mak a guid futur co-starn Gangnam Style?"
PSY is kent for his sense o humor in his concerts, whare he imitates female sangsters such as Park Ji-yoon, Lee Hyori, Lady Gaga an Beyonce. Although his muisic is pairt o the K-pop (Korean popular muisic) genre, Beth Hong frae The Vancouver Observer notit that PSY "doesna fit the staundart K-pop idol image o being incredibly young, guid-leukin, an able tae carry a melodramatic note."
Lucy Williamson frae the BBC recognisit PSY as Sooth Korea's "newest an biggest muisic starn", but describit him as "unpolished, unpredictable an he doesna leuk like your typical Korean idol" an aw. Sarah Charlton frae Reuters cried him a "chubby Sooth Korean pop sangster" that haes foond fame an popularity in a "sea o pretty K-pop starns". In Sooth Korea, some hae cried him the "Bizarre Sangster" while ithers consider him tae be "the antithesis o wha is popular in Korean pop muisic". Chelsea Handler frae Chelsea Lately describit Psy as "Korea's Ricky Martin, as well as a sex seembol" durin his introduction on the show while Gil Kaufman frae MTV describit the sangster as ane o the "biggest pop sensations in the warld".
In 2002, PSY wis arrestit for the possession o marijuana an as a result, wis unable tae attend his grandfaither's funeral. Durin an interview, PSY remarkit "I wis vera close tae him. I wis no there at the funeral. I will regret this [being arrestit] for the rest o ma life, acause ma grandpa lovit me so hintle an A coudna be thare for him when he wis on his daithbed."
On 14 October 2006, PSY marriet Yoo Hye-yeon, his girlfriend for three an a hauf years an a cello major at Yonsei University. Accordin tae the Korean Broadcasting System, the couple wur introducit bi a mutual acquaintance an hae been "in love iver syne". Currently, they hae twin dochters.
PSY considers "Gangnam Style" tae be the greatest achievement o his life.
- Main airticle: Psy discografie
- 2001: PSY from the PSYcho World!
- 2002: Sa 2/Adult only
- 2002: 3 PSY
- 2006: Sa Jib (Sa House)
- 2010: PSY Five
- 2012: PSY's Best 6th Part 1
- 2012: PSY's Best 6th Part 2
Awairds an nominations
- Main airticle: Leet o awairds an nominations receivit bi Psy
- Leet o present programs
- "Psy to make another appearance on ‘The Ellen DeGeneres Show’". Allkpop. September 12, 2012. Retrieved October 24, 2012.
- "Psy performs "Gangnam Style" on NBC’s ‘Today Show’". Allkpop. September 14, 2012. Retrieved October 24, 2012.
- "Psy appears on season premiere of ‘Saturday Night Live’". Allkpop. September 15, 2012. Retrieved October 24, 2012.
- "Psy to perform on Australia’s ‘The X Factor’ and ‘Sunrise’". Allkpop. October 2, 2012. Retrieved October 24, 2012.
- Boehler, Patrick. "Psy on Reddit: Inspired by Freddie Mercury, Wants to Meet Tom Cruise". TIME. Retrieved 26 October 2012.
- TomCruise (2012-09-04). "Twitter / TomCruise: Think @Psy_oppa would make" (Twitter).
- Ho, Stewart. "Tom Cruise Considering Psy as a Future Co-Star?". Mnet Media. Retrieved 16 October 2012.
- "Psy danced to Gaga, Beyonce before 'Gangnam Style'". ABS-CBN News. Retrieved 26 October 2012.
- Hong, Beth. "Bizarre 'Gangnam Style' K-pop music video blows up worldwide". Vancouver Observer. Retrieved 26 October 2012.
- "S Korea's new cultural exports". BBC. Retrieved 26 October 2012.
- "The Psy Effect: According to BBC 'South Korea's New Economic Force'". kpopstarz.com. Retrieved 26 October 2012.
- ""Uncool" South Korean pop star Psy goes viral". Reuters. Retrieved 26 October 2012.
- "Artist of the month – PSY". Soompi. Retrieved 26 October 2012.
- Teitel, Emma. "Despite the riches seen in the viral video, South Korea has a spending problem". Maclean's Canada. Retrieved 27 October 2012.
- "Psy's 'Gangnam Style' Featured on 'Chealsea Lately'". Kpopstarz. Retrieved August 25, 2012.
- Kaufman, Gil. "Madonna Goes 'Gangnam Style' With Psy". MTV. Retrieved 14 November 2012.
- "Psy still mourning grandfather's death 10 years later". WPTV. Retrieved 26 October 2012.
- "Psy Regrets not Being at his Grandfathers Funeral". kpopstarz.com. Retrieved 27 October 2012.
- "Psy to tie the knot with girlfriend of 3 years". KBS. Retrieved 27 October 2012.
- "How Much Do You Really Know About ‘Gangnam Style’ Singer Psy?". Fox News. Retrieved 26 October 2012.
- "Psy’s twin daughters, "Let’s live together now Daddy"". Allkpop. Retrieved 26 October 2012.
- Woo, Michelle. "Psy Gets 'Freaked Out' About His Fame. Here's Five Other Things We Learned About The 'Gangnam Style' Star In His Reddit AMA". OC Weekly. Retrieved 26 October 2012.