Omar Hassan Ahmad al-Bashir (born 1 Januar 1944) is the current Preses o Sudan an the heid o the Naitional Congress Pairty. He came tae pouer in 1989 when he, as a brigadier in the Sudanese airmy, led a group o officers in a bloodless military coup that oostit the government o Prime Meenister Sadiq al-Mahdi.
In October 2004, al-Bashir's government negotiatit an end tae the Seicont Sudanese Civil War, ane o the langest-runnin an deadliest wars o the 20t century, bi grantin limited autonomy tae Soothren Sudan dominatit bi the Sudan People's Liberation Airmy (SPLA). Since then, housomeivver, there haes been a violent conflict in Darfur that haes resultit in daith tolls atween 200,000 an 400,000. Durin his presidency, there hae been several violent struggles atween the Janjaweed militia an rebel groups such as the Sudanese Liberation Airmy (SLA) an the Justice an Equality Movement (JEM) in the form o guerrilla warfare in the Darfur region. The civil war haes resultit in ower 2.5 million fowk being displaced, an the diplomatic relations atween Sudan an Chad being at a crisis level.
Al-Bashir is a controversial figure baith in Sudan an Warldwide. In Julie 2008, the prosecutor o the International Criminal Court (ICC), Luis Moreno Ocampo, accused al-Bashir o genocide, crimes against humanity an war crimes in Darfur. The court issued an arrest warrant for al-Bashir on 4 Mairch 2009 on coonts o war crimes an crimes against humanity, but ruled that there wis insufficient evidence tae prosecute him for genocide. Housomeivver on 12 Julie 2010, efter a lengthy appeal bi the prosecution, the Court held that there wis indeed sufficient evidence for chairges o genocide tae be brought an issued a seicont warrant containin three separate coonts. The new warrant, as with the first, will be delivered to the Sudanese government, which is unlikely to execute it. Al-Bashir is the first sitting head of state ever indicted by the ICC as well as the first to be chairged wi genocide. The court's decision is opposed bi the African Union, League o Arab States, Non-Aligned Movement, an the governments o Roushie an the Fowkrepublic o Cheenae. Ane expert haes cawed on the court tae suspend the arrest warrant.
It haes been estimatit that Al-Bashir is responsible for the daiths o ower a million Sudanese.
- "FACTBOX – Sudan's President Omar Hassan al-Bashir", 2008-07-14. Retrieved on 16 Julie 2008..
- "Q&A: Sudan's Darfur conflict", BBC News, 23 February 2010. Retrieved on Error: Invalid time...
- People's Daily Online – Darfur peace talks to resume in Abuja on Tuesday: AU
- "Hundreds Killed in Attacks in Eastern Chad", The Washington Post, 11 April 2007. Retrieved on Error: Invalid time...
- de Montesquiou, Alfred. "AUF Ineffective, Complain Refugees in Darfur", Washingtonpost.com, 16 October 2006. Retrieved on 4 Mairch 2009..
- "Sudan cuts Chad ties over attack", BBC News, 11 May 2008. Retrieved on Error: Invalid time...
- International Criminal Court (2008-07-14). ICC Prosecutor presents case against Sudanese President, Hassan Ahmad AL BASHIR, for genocide, crimes against humanity and war crimes in Darfur. Retrieved on 14 Mairch 2009. .
<ref>tag; no text was provided for refs named
Cite error: Invalid
- BBC News, 4 March 2009. Warrant issued for Sudan's Bashir . Retrieved 4 March 2009.
- DAILY NATION – After Bashir warrant, Sudan united in protest
- Alex de Waal, "Dangerous Weeks Ahead"