Sigmund Freud (6 Mey 1856 – 23 September 1939) wis an Austrian Jewish psychiatrist an the foonder o the psychoanalytic schuil o psychology, a group that popularised the theory that unconscious motives taks chairge the feck o behaviour. He becam interestit in hypnotism an whit wey it coud be uised for tae holp the mentally ill. Later on he drappit hypnotism in favour o free association an dream analysis in developin the traitment nou kent as "the talking cure." Thir elements becam the kernel o psychoanalysis. Freud wis byordinar interestit in hysteria as it wis cried at thon time—it is cried conversion syndrome the nou.
Freud's theories, an his traitment o patients, wis controversial in 19t century Vienna, an is steively debatit yet. Freud's conceits is aften talked ower an analeesed as warks o leeteratur, philosophy, an general cultur ower an abuin the ongaun debate anent them as scientific an medical traitises. The name Freud is maistlins pronoonced Froid in Inglis an Froit in German. E'en awtho his ae degree wis in pheesiology raither nor psychology, a wheen fowk cries him the "the faither o psychoanalysis."
Fremmit airtins (in Inglis an German)
- Freud Museum in London
- Sigmund Freud Life and Work
- Scientific Method in the Interpretation of Dreams
- Scientist or storyteller?
- Freud Chronologie (dt.) at www.lichtensteiger.de
- Freud's Philosophy
- Sigmund Freud Museum, Berggasse 19, Vienna
- One Hundred Years of Sigmund Freud
- Sigmund Freud Biography and Quotations
- Sigmund Freud's article on Psychoanalysis from the 1926 (Thirteenth) edition of the Encyclopædia Britannica
- Free etext Available at Project Gutenburg
This Europe-relatit airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it.
This science-relatit airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it.