Shakira in 2011
|Born||Shakira Isabel Mebarak Ripoll
2 Februar 1977
|Pairtner(s)||Gerard Piqué (2010)|
Shakira Isabel Mebarak Ripoll (pronounced [ʃaˈkiɾa isaˈβel moˈbɑːɾˤɑk riˈpoʎ]; born 2 Februar 1977), kent mononymously as Shakira (Inglis //, Spanish: [ʃaˈkiɾa]), is a Colombie sangster-sangwriter, dancer, record producer, choreografer an model who emergit in the muisic scene o Colombie an Laitin Americae in the early 1990s. Born an raised in Barranquilla, Shakira began performin in schuil, demonstratin her vocal ability wi rock an roll, Laitin an Arabic influences wi her awn oreeginal twist on belly dancin.
Early life[eedit | eedit soorce]
Shakira wis born on 2 Februar 1977 in Barranquilla, Colombie. She is the anerlie bairn o Nidia Ripoll an William Mebarak Chadid. Her paternal grandparents emigratit frae Lebanon tae New York Ceety, whaur her faither wis born. Frae her mither Nidia Ripoll she haes Spainyie (Catalan an Castilian) an Italian descent. She haes aicht aulder hauf-siblins frae her faither's previous marriage.
Shakira spent hintle her youth in Barranquilla, a ceety locatit in northren Colombie. Shakira wrote her first poem, entitled "La Rosa De Cristal" ("The Crystal Rose") when she was anerlie fower years auld. As she wis growin up, she wis fascinatit watchin her faither writin stories on a teepewriter, an askit for ane as a Christenmas gift. She got her wish at age seiven an continued writing poetry. These poems eventually evolved into songs. At the age o twa, an aulder hauf-brither wis killed in a motorcycle accident an at the age o aicht, Shakira wrote her first song entitled "Tus gafas oscuras" ("Your dark glasses"), which wis inspired bi her faither, who for years wore dark glasses, tae hide his grief. Whan Shakira wis fower, her faither teuk her tae a local Middle Eastren restaurant, whaur Shakira first heard the doumbek, a tradeetional drum uised in Arabic muisic an which teepically accompaniet belly dancin. Afore she knew it, Shakira wis dancin on the table, she then kent she wantit tae be a performer. She enjoyed singin for schuilmates an teachers (an even the nuns) at her Catholic schuil, but in the seicont grade wis rejectit for the schuil choir acause her vibrato wis an aw strang. The muisic teacher tauld her that she soondit "like a goat". At schuil, she says she haed been kent as "the belly dancer girl", as she wad demonstrate ivery Friday at schuil a nummer she haed learned. "That's how I discovered my passion for live performance," she says. Tae show her that things coud be waur, her faither teuk her tae a local pairk tae see orphans who livit thare. The images stayed wi her an she said tae hersef "ane day A’m goin tae help these kids when A become a famous airtist." Atween the ages o ten an thirteen Shakira wis invitit tae various events in Barranquilla an gained some recognition in the aurie. It wis at aboot this time that she met local theatre producer Monica Ariza, who wis impressed wi her an as a result treed tae help her career. Durin a flicht frae Barranquilla tae Bogotá, Ariza convincit Sony Colombia executive Ciro Vargas tae hauld an audeetion for Shakira in a hotel lobby. Vargas held Shakira in heich regard an, returnin tae the Sony office, gave the cassette tae a sang an airtist director. Housomeivver, the director wis no owerly excitit an thought Shakira wis something o "a lost cause". Vargas, no dauntit, wis still convincit that Shakira haed talent, an set up an audeetion in Bogotá. He arrangit for Sony Colombia executives tae arrive at the audeetion, wi the idea o surprisin thaim wi Shakira's performance. She performit three sangs for the executives an impressed thaim enough for her tae be signed tae record three albums.
Personal life[eedit | eedit soorce]
Shakira gave birth tae Milan Piqué i Mebarak, on 22 Januar 2013 at 9:36pm, in Barcelona, Spain. The name Milan (pronounced MEE-lahn), means dear, lovin an gracious in Slavic; in Auncient Roman, eager an laborious; an in Sanskrit, unification.
Juist like his faither, Gerard Piqué, baby Milan became a member o FC Barcelona at birth. The hospital confirmed that the couple’s first bairn wichtit approximately 6lbs. 6 oonces, an that baith mither an bairn are in excellent halth.
Discografie[eedit | eedit soorce]
- Pies descalzos (1995)
- ¿Dónde están los ladrones? (1998)
- Laundry Service (2001)
- Fijación oral Vol. 1 (2005)
- Oral Fixation Vol. 2 (2005)
- She Wolf (2009)
- Sale el sol (2010)
- TBA (2013)
Notes[eedit | eedit soorce]
- Baltin, Steve "Shakira Trots Out 'Mongoose'". Rolling Stone. November 11, 2002. Retrieved January 6, 2007.
- "Shakira proud of Arab background". BBC News. November 4, 2005. Retrieved February 10, 2009.
- "Celebrity Central: Shakira". People.com. Retrieved February 14, 2012.
- See Inogolo: pronunciation of Shakira
- Ximena Diego. Shakira: Woman Full of Grace. The Rosen Publishing Group. pp. 19–20. Retrieved June 22, 2012.
- Zella Williams. Shakira: Star Singer/Estrella de La Cancin. Simon & Schuster. p. 6. Retrieved June 22, 2012.
- Holly Day. Shakira. Lucent Books. p. 15. Retrieved June 18, 2012.
- Ximena Diego. Shakira Woman Full of Grace. Simon & Schuster. p. 19. Retrieved June 18, 2012.
- Katherine Krohn. Biography Shakira. Lerner Publishing Group, Inc. p. 11, ""Yo soy una fusion. I am a fusion," says Shakira. "That's my persona. I'm a fusion between black and white, between pop and rock, between cultures—between my Lebanese father and my mother's Spanish blood, the Colombian folklore and Arab dance I love and American music.". Retrieved June 18, 2012.
- "Shakira's Catalan Blood". YouTube. September 2, 2006. Retrieved October 31, 2009.
- "Homenaje al Padre de Shakira". Shakillera. August 8, 2010.[deid airtin]
- McCausland, Rosa María (September 6, 2007). "William Mebarak Chadid". El Heraldo. Retrieved February 9, 2011.
- Shakira: dELIAs Interview: "Through my veins runs Spanish, Lebanese and Italian blood".
- Turner, Amy (March 1, 2009). "Shakira: Every little thing she does is magic". The Times (UK). Retrieved February 28, 2009. (subscription required)
- "Shakira". RedBalcony. Retrieved March 5, 2010.
- Wright, Evan (April 11, 2002). "Cover Story: Shakira". Rolling Stone. Archived from the original on April 29, 2009. Retrieved April 24, 2007.
- Shakira: 'I don't hate Britney', BBC News, March 24, 2002. Retrieved January 22, 2007.
- Katz, Gregory. "Shakira he world."
- "Shakira" "Contemporary Musicians, Volume 33. 2002". Retrieved October 3, 2012.
- "Driven: Shakira". VH1. Retrieved April 24, 2007.
|This Sooth Americae-relatit article is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.|
|This muisic-relatit article is a stub. You can help Wikipedia by expanding it.|