Bertrand Arthur William Russell, 3rd Earl Russell, OM, FRS (18 Mey 1872 – 2 Februar 1970), wis a Breetish philosopher, logician, mathemateecian, historian, pacifist, an social critic. Though he spent maist o his life in Ingland, he wis born in Wales, an dee'd there at the age of 97.
Russell led the Breetish "revolt against idealism" in the early 1900s. He is considered ane o the foonders o analytic philosophy alang wi his predecessor Gottlob Frege an his protégé Ludwig Wittgenstein, an is widely held tae be ane o the 20t century's premier logeecians. He co-authored, wi A. N. Whitehead, Principia Mathematica, an attempt tae grund mathematics on logic. His philosophical essay "On Denoting" haes been considered a "paradigm o philosophy." His wirk haes haed a considerable influence on logic, mathematics, set theory, linguistics, an philosophy, especially philosophy o leid, epistemology, an metapheesics.
Russell wis a prominent anti-war activist; he championed free trade an anti-imperialism. Russell went tae prison for his pacifist activism durin Warld War I. Later, he campaigned against Adolf Hitler, then criticised Stalinist totalitarianism, attackt the Unitit States o Americae's involvement in the Vietnam War, an finally became an ootspoken proponent o nuclear disarmament.
- Sidney Hook, "Lord Russell and the War Crimes Trial", Bertrand Russell: critical assessments, Volume 1, edited by A. D. Irvine, (New York 1999) page 178
- Stanford Encyclopedia of Philosophy, "Bertrand Russell", 1 May 2003
- Hestler, Anna (2001). Wales. Marshall Cavendish. p. 53. ISBN 076141195X.
- Ludlow, Peter, "Descriptions", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2008 Edition), Edward N. Zalta (ed.), URL = .
- Richard Rempel (1979). "From Imperialism to Free Trade: Couturat, Halevy and Russell's First Crusade". Journal of the History of Ideas (University of Pennsylvania Press) 40 (3): 423–443. doi:10.2307/2709246.
- Bertrand Russell (1988) . Political Ideals. Routledge. ISBN 0-415-10907-8.
- The Bertrand Russell Gallery
- The Nobel Foundation (1950). Bertrand Russell: The Nobel Prize in Literature 1950. Retrieved on 11 June 2007.
This Ingland-relatit airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it.
This science-relatit airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it.