Split, Croatie

Frae Wikipedia
Lowp tae: navigation, rake
Split
Ceety
Ceety o Split
Grad Split
Some images o Split an its landmarks. Top:View of night in Split from Marjan Hill, 2nt o left:Cathedral Saint Dommios, 2nt o middle:Sunset in Dioceban Palace and Riva Harbour, 2nt o richt:Veli Varos area, 3rd o left:Night in Pojisanska Street, 3rd of middle:Poljud Stadium, 3rd of right:Split University Library, Bottom:Riva waterfront and Diocleban Palace in Riva Garda area

Flag
Nickname(s): Velo misto (Croatie: "Big Ceety")
Motto: Ništa kontra Splita (unoffeecial)
Split is located in Croatia
Split
Split
Location o Split in Croatie
Split is located in Split-Dalmatia County
Split
Split
Location o Split in Split-Dalmatia Coonty
Coordinates: 43°30′0″N 16°26′0″E / 43.50000°N 16.43333°E / 43.50000; 16.43333
Kintra  Croatie
Coonty Split-Dalmatie Coonty
Greek colony o Aspálathos established 6t century BC
Diocletian's Palace built 305 AD
Diocletian's Palace settled 639 AD
Government
 • Mayor Željko Kerum
Area[1][2]
 • Ceety 79.38 km2 (30.65 sq mi)
 • Ceety itsel 22.12 km2 (8.54 sq mi)
Population (2011)[3][4]
 • Ceety 178,192
 • Density 2,244/km2 (5,810/sq mi)
 • Metro 349,314
 • Ceety itsel 165,893
 • Ceety itsel Density 7,499/km2 (19,420/sq mi)
Time zone CET (UTC+1)
 • Summer (DST) CEST (UTC+2)
Postal code 21000
Aurie code 21
Licence plate ST
Lawest point 0 m
Heichest point 178 m (Marjan)
Website www.split.hr

Split is the lairgest Dalmatie ceety, the seicont-lairgest urban centre in Croatie, an the seat o Split-Dalmatie Coonty. The ceety is locatit on the shores o the Mediterranean, mair specifically on the eastren shore o the Adriatic Sea, spreadin ower a central peninsula an its surroondins, wi its metropolitan aurie includin the mony surroondin seaside touns as well. An intraregional transport hub, the ceety is an airtin tae the numerous surroondin Adriatic islands an the Apennine peninsulae, as well as a popular tourist destination.

Split is an aa ane o the auldest ceeties in the aurie, an is traditionally considered juist ower 1,700 years auld, while archaeological research relatin tae the auncient Greek colony o Aspálathos (6t century BC) establishes the ceety as being several hunder years aulder.

Name[eedit | eedit soorce]

The auncient ceety is named efter the Spiny Broom (Calicotome spinosa; brnistra or žuka in modren Croatie), a common shrub in the aurie. The 6t century BC Greek colony o Aspálathos (Aσπάλαθος) or Spálathos (Σπάλαθος), frae which the ceety oreeginates, wis named efter the common plant. As the ceety became a Roman possession, the Laitin name became "Spalatum", which in the Middle Ages evolved intae "Spalatro" in the Dalmatian leid o the ceety's Roman population. The Sooth Slavic version became "Split", while the Venetian italianized version wis "Spalato". Durin the early 19t century, the name wis "Spljet", an finally "Split" ance mair.

Thus, contrary tae popular belief, the name "Spalatum" haes nothin tae dae wi the Laotin wird for palace, palatium (thought tae be a reference tae Diocletian's Palace, which forms the core o the ceety). The erroneous etymology wis notably due tae Byzantine Emperor Constantine VII Porphyrogenitus, an wis later reaffirmed bi Thomas the Archdeacon.[5]

References[eedit | eedit soorce]

  1. "Odluka o donošenju Prostornog plana uređenja Grada Splita". Službeni glasnik Grada Splita (in Croatian) (City of Split). 2005-12-13. ISSN 1332-6074. Retrieved 2011-08-08. "Prostorni plan obuhvaća područje Grada Splita utvrđeno Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj („Narodne novine“ 10/97, 124/97, 68/98, 22/99, 117/99, 128/99, 44/00, 129/00, 92/01, 79/02, 83/02) površine 79,38 km2, a čini ga osam naselja." 
  2. "Prostorni plan uređenja Grada Splita" (DOC) (in Croatian). City of Split. p. 1. Retrieved 2011-08-08. "Tablica 1. Površine katastarskih općina u obuhvatu grada Splita [...] Katastarske općine Split [...] Površina (ha) 2.212 [...] Ukupno površina Grada Splita 7.938 Izvor: Državna geodetska uprava, Područni ured za katastar Split" 
  3. Cite error: Invalid <ref> tag; no text was provided for refs named census-2011-settlements
  4. Slobodna Dalmacija, "Split kao metropola", Split 28 April 2003
  5. Wilkes, J., Diocletian's Palace, Split : Residence of a Retired Roman Emperor, 17. The name Aspálathos had referred to a white thorn common in the area. Thus, contrary to popular belief, the name "Spalatum" has nothing to do with the Latin word for palace, palatium. According to Wilkes, the erroneous etymology was notably due to Byzantine Emperor Constantine VII Porphyrogenitus.