|Birth name||Céline Marie Claudette Dion|
|Born||Mairch 30, 1968|
|Origin||Charlemagne, Quebec, Canadae|
|Genres||Pop, dance, rock, adult contemporary|
|Occupations||Sangster, sangwriter-composer, actress|
|Labels||Sony Music Canada, Epic, 550, Columbia|
Céline Marie Claudette Dion, CC OQ, (French pronunciation: [selin djɔ̃] ( listen); born March 30, 1968), is a Canadian sangster. Born intae a lairge faimily frae Charlemagne, Quebec, Dion emergit as a teen starn in the French-speakin warld efter her manager an futur husband René Angélil mortgagit his hame tae finance her first record. In 1990, she released the Inglis-leid album Unison, establishin hersel as a viable pop airtist in North Americae an ither Inglis-speakin auries o the warld.
Dion haed first gained internaitional recognition in the 1980s bi winnin baith the 1982 Yamaha World Popular Song Festival an the 1988 Eurovision Song Contest whare she representit Swisserland. Follaein a series o French albums in the early 1980s, she signed on to CBS Records Canada in 1986. Durin the 1990s, wi the help o Angélil, she achievit warldwide fame efter signin wi Epic Records an releasin several Inglis albums alang wi additional French albums, becomin ane o the maist successful airtists in pop muisic history. Housomeivver, in 1999 at the hicht o her success, Dion annooncit a hiatus frae entertainment in order tae stairt a faimily an spend time wi her husband, who haed been diagnosed wi cancer. She returned tae the top o pop muisic in 2002 an signed a three-year (later extendit tae amaist five years) contract tae perform nichtly in a five-starn theatrical show at the Colosseum at Caesars Palace, Paradise, Nevada.
Dion's muisic haes been influencit bi genres rangin frae rock an R&B tae gospel an classical. While her releases hae aften receivit mixed creetical reception, she is renouned for her technically skilled an pouerful vocals. Dion is the best-sellin Canadian airtist o aw time, is the seicont best-sellin female airtist in the US durin the Nielsen SoundScan era, an is the anerlie female airtist tae hae twa singles sell mair than a million copies in the UK. In addition, her 1995 album D'eux, is the best-sellin French-leid album o aw time. In 2004, efter surpassin 175 million in album sales warldwide, she was presentit wi the Chopard Diamond Award at the World Music Awards for becomin the best-sellin female airtist o aw time. Accordin tae Sony Music Entertainment, Dion haes sauld ower 200 million albums warldwide.
Personal life[eedit | eedit soorce]
On 30 December 1994 Céline marriet her manager René Angelil. They hae three sons: René-Charles Angelil (born on 25 Januar 2001), an twins Eddy Angelil an Nelson Angelil (born on 23 October 2010).
Discografie[eedit | eedit soorce]
French leid albums
- 1981: La voix du bon Dieu
- 1982: Tellement j'ai d'amour...
- 1983: Les chemins de ma maison
- 1984: Mélanie
- 1985: C'est pour toi
- 1987: Incognito
- 1991: Dion chante Plamondon
- 1995: D'eux (U.S. release: The French Album)
- 1998: S'il suffisait d'aimer
- 2003: 1 fille & 4 types
- 2007: D'elles
- 2012: Sans attendre
Inglis leid albums
- 1990: Unison
- 1992: Celine Dion
- 1993: The Colour of My Love
- 1996: Falling into You
- 1997: Let's Talk About Love
- 2002: A New Day Has Come
- 2003: One Heart
- 2004: Miracle
- 2007: Taking Chances
- 2013: Loved Me Back to Life
Tours[eedit | eedit soorce]
|1983–1984||Les chemins de ma maison tournée||Nane|
|1985||C'est pour toi tournée||Vinyl Céline Dion en concert|
|1990–1991||Unison Tour||VHS Unison|
|1992–1993||Celine Dion in Concert||Nane|
|1994–1995||The Colour of My Love Tour||VHS/DVD The Colour of My Love Concert; CD À l'Olympia|
|1995||D'eux Tour||VHS/DVD Live à Paris; CD Live à Paris|
|1996–1997||Falling into You Tour||VHS Live in Memphis|
|1998–1999||Let's Talk About Love World Tour||VHS/DVD Au cœur du stade; CD Au cœur du stade|
|2003–2007||A New Day...||DVD/BD Live in Las Vegas - A New Day...; CD A New Day... Live in Las Vegas|
|2008–2009||Taking Chances Tour||DVD Céline sur les Plaines; DVD/BD Celine: Through the Eyes of the World; DVD/CD Taking Chances World Tour: The Concert|
Refernces[eedit | eedit soorce]
- Britannica.com. Céline Dion. Retrieved September 13, 2009.
<ref>tag; no text was provided for refs named
Cite error: Invalid
- René Angélil: the making of Céline Dion : the unauthorized biography Google Books Retrieved December 20, 2010
- Glatzer, Jenna (2005). Celine Dion: For Keeps. Andrews McMeel Pub. p. 13. ISBN 0-7407-5559-5. Retrieved September 2, 2011.
- Céline Dion Biography. "Canoe Jam!". Retrieved September 13, 2007.
- "The Canadian Encyclopedia". Céline Dion Biography. Retrieved July 14, 2006.
- Bliss, Karen. "25 Years of Canadian Artists." Canadian Musician. March 1, 2004, p. 34. ISSN: 07089635
- "Eurovision Song Contest 1988". European Broadcasting Union. Retrieved September 24, 2012.
- Taylor, Chuck. "Epic/550's Dion offers Hits." Billboard. November 6, 1999, p. 1.
- "The Ultimate Diva". CNN. October 22, 2002. Retrieved September 13, 2007.
- Celine Dion. "Interview with Celine Dion." Peter Nansbridge. The National. With Alison Smith. CBC-TV. March 28, 2002. Transcript.
- Helligar, Jeremy. "Céline Dion livin' la vida Vegas!." Us. March 31, 2003, p. 56.
- "Celine Dion Releases 1st CD Since 1997". (April 15, 2002). Digital Journal Retrieved (October 12, 2009)
- Hilburn, Robert (October 12, 2009). "Pop Albums; Ashanti Displaces Dion at Top". Los Angeles Times.
- Alexander, Charles P. The Power of Celine Dion". Time. March 7, 1994
- Gardner, Elysa. Review: Falling Into You. Los Angeles Times Los Angeles, Calif.: November 16, 1997, p. 68
- "Cove Magazine". The 100 Outstanding Pop Vocalists. Retrieved August 29, 2006.
- "Dion Named All-time Best-selling Canadian Act". (2000-1-06). Allbusiness. Retrieved October 12, 2009.
- Learn, Josh "High Fidelity: Top Selling Canadian Artists". The Brock Press. Retrieved October 12, 2009.
- Up for Discussion Jump to Forums. "The Emancipation of Mimi – Mariah Carey". Billboard. Archived from the original on July 19, 2012. Retrieved June 30, 2010.
- Featured Artists Celine Dion Official Charts Company. Retrieved October 3, 2010.
- "The real Céline: Céline Dion’s new French album shows her personal side" May 29, 2007. CBC. Retrieved October 12, 2009.
- Celine Dion honoured by World Music Awards Canada.com Retrieved December 1, 2010
- World Music Awards to honor Celine Dion CTV News Retrieved December 1, 2010
- "Q&A: 27 years into her career, Dion preps for next tour". Reuters. February 9, 2008. Retrieved June 18, 2011.