|Full name||Zsuzsanna Polgár|
|Born||19 Aprile 1969|
|Weemen's Warld Champion||1996–99|
|FIDE ratin||2577 (Dizember 2019) [inactive]|
|Peak ratin||2577 (Januar 2005)|
Susan Polgar (born 18 Apryle 1969, as Polgár Zsuzsanna an aften kent as Zsuzsa Polgár) is a Hungarian-American chess Grandmaster. She is an Olympic chess champion, a chess teacher, coach, writer an promoter an the heid o the Susan Polgar Institute for Chess Excellence (SPICE) at Texas Tech Varsity as well as the coach for the 2011 National Championship college chess team. She is the auldest o the famous "Polgár sisters": Zsuzsa, Zsófia, an Judit. Susan is perhaps maist famous for bein a bairn prodigie at chess, for bein the first female tae earn the grandmaster title throu tournament play, an for breakin a nummer o gender barriers in chess.
On the Julie 1984 FIDE Ratin Leet, at the age o 15, she became the top-rankit wumman player in the warld, an remained rankit in the top three for the next 23 years. She wis the first wumman in history tae break the gender barrier bi qualifyin for the 1986 "Men's" World Championship an aw. She wis the Women's World Chess Champion frae 1996 tae 1999. In October 2005, Polgar haed an Elo ratin o 2577, makkin her the seicont-rankit wumman in the warld at the time, efter her sister Judit. Polgar went tae tae win ten Olympic medals (5 gowd, 4 siller an 1 bronze) an fower Women's World Championships. She haes no played in offeecial competition syne 2006.
In 1997, Polgar foondit the Polgar Chess Center in Forest Hills, New York. In 2002 she established the Susan Polgar Foundation, which gives chess trainin tae childer, especially girls. Throu her foundation she sponsors the National Invitational for Girls, National Open Championship for Girls, World Open Championship for Girls, All-Star Girl's Chess Team, NY City Mayor's Cup Invitational, an Tri-State Scholastic Chess Challenge. She wis briefly a member o the executive buird o the United States Chess Federation frae 2007 tae 2009; housomeivver, a lawsuit instigatit bi the defeatit candidate led tae poleetical infechtin an extendit litigation, an resultit in a dounset whaurebi Polgar severed her affiliation wi the USCF an is nou a "playin nan-member". She foondit the SPICE Institute in Texas in 2007 an began coachin the Texas Tech Knight Raiders in 2007 as well. In Januar 2009, she became the Co-Chairperson o the Commission for Women's Chess for the World Chess Federation FIDE, a position she continues tae hauld the day.
Personal life[eedit | eedit soorce]
She wis born an brocht up in Budapest, Hungary, tae a Hungarian Jewish faimily. She nou lives in Lubbock, Texas. In 1994, Polgar marriet computer consultant Jacob Shutzman, an muivit tae New York. They hae twa sons, Tom (born 1999) an Leeam (born 2000). She later divorcit. In December 2006, she marriet her langtime business manager an friend, Paul Truong.
References[eedit | eedit soorce]
- "People: Isaac Rosa, Jennifer Aniston, Susan Polgar". The New York Times. 4 August 2005. Retrieved 2 August 2011.
- Yaniv, Oren. "MASTERING CHESS WAS THE EASY PART. BLACK BELT CHAMP TEACHES MOVES IN FOREST HILLS", Daily News (New York), April 3, 2005. Accessed June 17, 2009. "This is an excellent club; it's not that formal," said Grandmaster Alexander Stripunsky, 34, co-winner of the 2005 U.S. championship, who, like Polgar and other chess masters, resides in Forest Hills."
- "Commission for Women's Chess". FIDE Directory. FIDE. Retrieved 2 August 2011.
- Breaking Through: How the Polgar Sisters Changed the Game of Chess, (Everyman Chess 2005), Susan Polgar, page 14
- "Polgar and Truong Marriage Revealed". 2007.
- "Susan Polgar Blogspot confirms her marriage to Paul Truong". Susanpolgar.blogspot.com. 2007-05-13. Retrieved 2011-12-04.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Zsuzsa Polgár.|
- Susan Polgar Institute for Chess Excellence (SPICE)
- Susan Polgar player profile an gemmes at Chessgames.com
|Women's World Chess Champion
vacant, then Xie Jun