Fils de France
Fils de France (French pronunciation: [fis də fʁɑ̃s], Son o Fraunce) wis the style an rank held bi the sons o the keengs an dauphin o Fraunce. A daughter wis kent as a fille de France Daughter o Fraunce).
The childer o the dauphin (a title reserved for the keeng's heir apparent whether son, grandson or great-grandson o the monarch) war accorded the same style an status as if thay war the keeng's childer insteid of his grandchildren or great-grandchildren.
Madame la Dauphine[eedit | eedit soorce]
This wis the style o the dynastic wife o the dauphin. Some holders o the honorific war:
- Maria Anna Victoria o Bavarie (1660–1690), an aw cried Dauphine Victoire, first wife of Louis, Grand Dauphin.
- Marie Adélaïde o Savoy (1685–1712), wife of the Dauphin Louis (1682–1712) an mither o Louis XV.
- Infanta Maria Teresa o Spain (1726–1746), first wife o Louis (1729–1765), the only son o Louis XV.
- Marie Josèphe o Saxony (1731–1767), second wife of the Dauphin Louis, and mither o Louis XVI.
- Marie Antoinette wis the dauphine until her husband succeeded tae the throne in 1774 as Louis XVI.
- Marie Thérèse o Fraunce (1778–1851) daughter o Louis XVI an Marie Antoinette, kent as Madame Royale, she became the last Dauphine o Fraunce when her father-in-law, Charles X, succeeded tae the throne in 1824.
Monsieur[eedit | eedit soorce]
This honorific belonged tae the oldest living brither o the Keeng. Among those who held this style were:
- Charles de Valois, Duke o Orléans (1550–1574), younger brither o Francis II (1544–1560), kent as Monsieur at the beginning o the reign o Francis II o Fraunce
- Henri de Valois, Duke o Anjou (1551–1589), younger brither o Francis II an Charles IX, kent as Monsieur during the reign o Charles IX.
- François de Valois, Duke o Anjou (1555–1584), youngest brither o Francis II, Charles IX an Henry III, wis kent as Monsieur during the reign o Henry III o Fraunce.
- Gaston o Fraunce, Duke o Orléans (1608–1660), younger brother o Louis XIII o Fraunce (1601–1643), wis known as Monsieur during the reign o Louis XIII.
- Philippe o Fraunce, Duke o Anjou (later Duke o Orléans) (1640–1701), Gaston's nephew wis kent as Le Petit Monsieur an Gaston as Le Grand Monsieur when Louis XIII died in 1643.
- Louis o Fraunce, Coont o Provence (1755–1824), younger brither o Louis XVI, kent as Monsieur during the reign o Louis XVI.
- Charles Philippe o Fraunce, Coont o Artois (1757–1836) wis the youngest brither o Louis XVI an Louis XVIII, kent as Monsieur at the beginnin o the reign o Louis XVIII.
Madame[eedit | eedit soorce]
This wis the style o the wife o Monsieur.
- Marie de Bourbon, Duchess o Montpensier (1605–1627), first wife of Gaston o Fraunce.
- Marguerite o Lorraine (1615–1672), seicont wife o Gaston.
- Princess Henrietta o Ingland (1644–1670), first wife o Keeng Louis XIV's younger brither, Philippe o Fraunce, Duke o Orléans.
- Elisabeth Charlotte o the Palatinate (1652–1722), the seicont wife o Philippe o Fraunce, Duke o Orléans.
- Marie Joséphine o Savoy (1753–1810), wife o the Coont o Provence, the future Louis XVIII.
Madame Royale[eedit | eedit soorce]
This wis the style o the eldest surviving daughter o the keeng. Those who held this honorific war:
- Élisabeth o Fraunce, eldest daughter of Keeng Henry IV o Fraunce (1553–1610) an his seicont wife, Marie de' Medici. In 1615, Élisabeth wis mairit Philip IV o Spain. On her daith in 1644, the style reverted tae her younger sister, Christine.
- Christine o Fraunce (1606–1663), sister o the abuin.
- Marie Thérèse o Fraunce (1667–1672), anly daughter o Louis XIV tae live beyond infancy.
- Élisabeth o Fraunce (1727–1759), eldest daughter o Louis XV an Marie Leszczyńska
- Marie Thérèse o Fraunce (1746–1748) eldest daughter o Louis, Dauphin o Fraunce (1729–1765) an his first wife Maria Teresa o Spain.
- Marie Thérèse Charlotte o Fraunce, daughter o Louis XVI an Marie Antoinette.
Mademoiselle[eedit | eedit soorce]
This style wis uisually held bi the eldest daughter of Monsieur an his wife, Madame.
- Anne Marie Louise d'Orléans (1627–1693), the eldest daughter o Gaston o Fraunce, Duke o Orléans.
- Marie Louise d'Orléans (1662–1689) eldest daughter of Keeng Louis XIV's younger brither, Philippe o Fraunce, Duke o Orléans later wife o Charles II o Spain.
- Anne Marie d'Orléans (1669–1728) held the style (alang wi Madame Royale) efter the mairiage o her sister Marie Louise.
- Élisabeth Charlotte d'Orléans (1674–1744), youngest bairn of Philippe o Fraunce, Duke o Orléans an his seicont wife, mairit tae the Duke o Lorraine.
- Louise Anne de Bourbon (1695–1758), fowert bairn of Louis, Duke o Bourbon, Prince o Condé, wis gien the style o Mademoiselle as her cousin Louis d'Orléans haed no daughter. When Louis's daughter Louise Marie wis born in 1726, the title went tae her. Louise Marie died in 1728 an the style reverted tae Louise Anne.
- Louise Marie d'Orléans (1726–1728), anly daughter of Louis d'Orléans, Duke o Orléans an his wife Auguste o Baden-Baden.
- Bathilde d'Orléans (1750–1822), daughter o Louis Philippe, Duke o Orléans.