Albiol in action for Real Madrid in 2009
|Full name||Raúl Albiol Tortajada|
|Date o birth||4 September 1985|
|Place o birth||Vilamarxant, Spain|
|Hicht||1.90 m (6 ft 3 in)|
|Playin poseetion||Centre back|
|2004–2005||→ Getafe (lent)||17||(1)|
* Senior club appearances an goals coontit for the domestic league anerly an correct as o 00:00, 1 September 2014 (UTC)|
‡ Naitional team caps an goals correct as o 00:00, 9 September 2014 (UTC)
Raúl Albiol Tortajada (Spaingie: [raˈul alˈβjol tortaˈxaða], Valencian: [raˈuɫ aɫβiˈɔɫ toɾtaˈdʒaða]; born 4 September 1985) is a Spaingie profeesional fitbawer who plays for S.S.C. Napoli in Italy, an the Spainyie naitional team.
His main asset is his versatility, as he can play as a central defender, richt back or defensive midfielder. He spent maist o his career wi Valencia an Real Madrid, winnin five major titles wi baith teams combined; ower the course o ten saisons he amassed La Liga totals o 229 gemmes an seiven goals.
Table o contents
Club career[eedit | eedit soorce]
Valencia[eedit | eedit soorce]
Born in Vilamarxant, Valencie Commonty, Albiol stairtit playin fitbaw wi twa modest clubs in his native region, muivin tae local giants Valencia CF afore celebratin his 10t birthday. He made his first-team debut on 24 September 2003 in a UEFA Cup first-roond tee against AIK Fotboll, at 18 years an 20 days, but spent the first year still registered wi the B-side.
In August 2004, whilst travelling tae sign a deal tae jyn Getafe CF on lend, Albiol wis involvit in a serious caur accident, bein put in intensive care. He managit tae recover completely an, efter reappearin in Januar, played a vera important pairt in the Madrid side survivin the relegation battle: he made his La Liga debut on 15 Januar 2005 in a 1–1 hame draw wi Atlético Madrid, an scored against anither club frae the caipital, Real Madrid, in a 2–1 hame triumph twa months later.
Albiol then returned the follaein saison tae Valencia, an quickly established hissel as first-choice due tae his versatility. In the opening game o the 2006–07's league campaign he scored the winner (his anerly goal o the saison) against Real Betis in a 2–1 hame win. He nettit frae lang distance against Olympiacos F.C. on 12 September 2006 an aw, in that year's UEFA Champions League, which Valencia won 4–2 away; durin his fower-saison spell wi the first team, his smawest ootput consistit o 29 gemmes, an he helpit the Che tae the 2007–08 Copa del Rey.
Real Madrid[eedit | eedit soorce]
On 25 Juin 2009 Albiol jyned Real Madrid, for a fee thought to be in the region of €15 million, becomin the first Spainyie player signed bi Florentino Pérez upon his return tae the presidency. On 2 Julie, he wis offeecially presentit at the Santiago Bernabéu, receivin the No. 18 jersey frae Rubén de la Red, who is absent for the saison due tae unresolvit hert problems.
Albiol scored his first goal for the Merengues on 8 Dizember, in a 3–1 Champions League win at Olympique de Marseille. Durin the league campaign he wis a undisputit stairter for Real, mainly due tae Pepe's serious knee injury.
In 2010–11, Albiol wis relegatit tae the bench as Real Madrid brocht in anither player for his poseetion, Ricardo Carvalho (a compatriot o newly appointed manager José Mourinho), anerly appearin in the league throu injury or suspension tae teammates (Pepe again missed several matches due tae pheesical problems). He did stairt, housomeivver, in the club's domestic cup campaign, helpin Real tae reach the feenal. On 26 Januar 2011, in the semi-feenal first leg against Sevilla FC (1–0 awa win), he cleared a Luís Fabiano shot juist afore it crossed the goal line. On 16 Apryle, he wis sent aff for foulin umwhile Valencia teammate David Villa inside the box durin the El Clásico, which resultit in the first goal in a 1–1 hame draw, goin on tae miss the Spainyie Cup feenal fower days later – throu suspension – a 1–0 win against the same opponent.
On 6 August 2012, Albiol renewed his contract wi Real Madrid till Juin 2017. On 27 November, in his first game as team caiptain, at hame against CD Alcoyano for the Spainyie Cup, he haed tae be stretchered aff efter anerly ane minute, bein sidelined for approximately ane month wi a ankle injury.
Napoli[eedit | eedit soorce]
On 21 Julie 2013 Albiol wis sauld tae S.S.C. Napoli in Italy for €12 million, signin a fower-year contract wi the Rafael Benítez-led team. He made his Serie A debut on 25 August, in a 3–0 hame win ower Bologna F.C. 1909.
Albiol scored his first goal for his new team on 25 Januar 2014, an 88t-minute equaliser in a 1–1 hame draw against A.C. Chievo Verona. On 3 May, he played the entire feenal o the Coppa Italia, helpin tae a 3–1 success ower ACF Fiorentina.
Internaitional career[eedit | eedit soorce]
Efter haein represented Spain's U-21, Albiol first appeared for the main squad on 13 October 2007, in an UEFA Euro 2008 qualifier against Denmark (3–1 awa win). In the competeetion's feenal stages, he appeared twice for the eventual continental champions, against Swaden (subbin in for the injured Carles Puyol) an Greece.
New naitional team coach Vicente Del Bosque included Albiol in the squad for the 2009 FIFA Confederations Cup in Sooth Africae. He stairtit in Spain's first gemme, pairtnerin Puyol in central defence aheid o Valencia teammate Carlos Marchena an helpin defeat New Zealand 5–0.
Albiol wis pickit for the 2010 FIFA Warld Cup, but did no leave the bench for the eventual Warld champions efter haein suffered a injury in trainin. Again as a unuised player, he wis in the squad for the Euro 2012 toornament in Poland an Ukraine an aw, which endit in the conquest o the trophy an aw.
Albiol wis namit in Spain's 30-man proveesional squad for the Warld Cup, an wis includit in the feenal leet for the toornament an aw. He made his debut in a major feenals in the last group match against Australie wi the Spainyie awready eliminatit, playin the whole 90 minutes alangside Sergio Ramos in central defence in a 3–0 win.
Honours[eedit | eedit soorce]
Club[eedit | eedit soorce]
- Real Madrid
Kintra[eedit | eedit soorce]
- FIFA Warld Cup: 2010
- UEFA European Championship: 2008, 2012
- FIFA Confederations Cup: Runner-up 2013; Third-place 2009
- UEFA European Unn:en:er-19 Championship: 2004
Individual[eedit | eedit soorce]
Club statistics[eedit | eedit soorce]
- As o 18 March 2014
- 1Includes ither competitive competeetions, includin the Supercopa de España.
Personal[eedit | eedit soorce]
Albiol's elkname is "El Chori". His aulder brither, Miguel, is a fitbawer an aw. A midfielder, he wis groomit at Valencia an aw, playin ane league match wi the first team, but mainly representit Rayo Vallecano. His faither, namit Miguel an aw, played lawer league fitbaw maistly wi Benidorm CF, an appeared in twa Segunda División gemmes for CE Sabadell FC in 1979–80; the youngest siblin, Brian, wis namit efter Brian Laudrup, whom Raúl admired on accoont o his success wi the Dens naitional team.
Albiol an his wife Alicia hae twa dochters, Azahara (born 16 Mairch 2009) an Alma (7 Januar 2010).
References[eedit | eedit soorce]
- "FIFA World Cup South Africa 2010: List of players" (PDF). FIFA. 4 June 2010. p. 29. Retrieved 13 September 2013.
- "El Valencia toma la iniciativa" (in Spanish). UEFA.com. 25 September 2003. Retrieved 9 March 2014. Unkent parameter
- "Albiol reaparece tras su accidente" (in Spanish). El Mundo. 12 January 2005. Unkent parameter
- "Valencia 2–1 Real Betis". ESPN Soccernet. 26 August 2006. Retrieved 12 November 2012.
- Olympiacos undone by magic Morientes; UEFA.com, 12 September 2006
- Real Madrid sign Raul Albiol and step up Karim Benzema chase; The Daily Telegraph, 25 June 2009
- "De la Red will get his number back when he returns – Real Madrid's Albiol". Goal.com. 3 July 2009. Retrieved 6 July 2009.
- Benzema advantage; ESPN Soccernet, 26 January 2011.
- Ronaldo earns draw in el clasico; ESPN Soccernet, 16 April 2011
- Official announcement; Real Madrid's official website, 6 August 2012
- "Albiol, de tres a cuatro semanas de baja" (in Spanish). Marca. 27 November 2012. Retrieved 28 November 2012. Unkent parameter
- "Madrid make Barca wait". ESPN FC. 8 May 2013. Retrieved 10 May 2013.
- "Il Napoli ufficializza l'acquisto di Raul Albiol" (in Italian). Napoli's official website. 21 July 2013. Retrieved 21 July 2013. Unkent parameter
- "Napoli-Bologna 3–0: apre Callejon, poi la doppietta di super Hamsik" (in Italian). La Gazzetta dello Sport. 25 August 2013. Retrieved 11 December 2013. Unkent parameter
- "Napoli held at home". Sky Sports. 25 January 2014. Retrieved 7 September 2014.
- "Fiorentina 1–3 Napoli: Partenopei come out on top in Coppa Italia final". Goal.com. 3 May 2014. Retrieved 7 May 2014.
- Breaking (ouch!) news: Raúl Albiol injured; World Cup Blog, 26 June 2010
- "World Cup 2014: Diego Costa and Fernando Torres in Spain squad". BBC Sport. 13 May 2014. Retrieved 14 May 2014.
- "World Cup 2014: Spain drop Alvaro Negredo and Jesus Navas". BBC Sport. 31 May 2014. Retrieved 31 May 2014.
- Chowdhury, Saj (23 June 2014). "Australia 0–3 Spain". BBC Sport. Retrieved 24 June 2014.
- "Albiol". Soccerway. Retrieved 15 January 2014.
- "Nos vemos con fuerza para superar al Barça" (in Spanish). Diario AS. 6 January 2010. Retrieved 16 May 2012. Unkent parameter
- RealAlbiol: "Mourinho nos ha dado carácter. Día a día demuestra lo gran entrenador que es" (RealAlbiol: "Mourinho has built our character. Every day he shows the great manager he is"); Real Madrid's official website, 17 November 2011 (in Spaingie)
- "Acuerdo entre el Valencia y el Madrid por Albiol" (in Spanish). El País. 25 June 2009. Retrieved 15 July 2009. Unkent parameter
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Raúl Albiol.|