|Princess Johanna Elisabeth o Holstein-Gottorp|
A portrait o Johanna, presumably bi Antoine Pesne, c.1746
|Princess consort o Anhalt-Zerbst|
|Tenure||7 November 1742 - 16 Mairch 1747|
|Born||24 October 1712|
Gottorp Castle, Gottorp
|Dee'd||30 Mey 1760 (aged 47)|
|Spouse||Christian August, Prince o Anhalt-Zerbst|
|Issue||Catherine II o Roushie|
Friedrich August, Prince o Anhalt-Zerbst
|Faither||Christian August, Prince o Eutin|
|Mither||Albertine Friederike o Baden-Durlach|
Princess Joanna Elisabeth o Holstein-Gottorp (24 October 1712 – 30 Mey 1760) was a German regent, Princess o Anhalt-Zerbst bi mairiage tae Christian August, Prince o Anhalt-Zerbst, an regent o [[Anhalt-Zerbst] frae 1747 tae 1752 for her minor son, Frederick Augustus. She is best kent as the mither o Catherine the Great o Roushie. She wis also a sister o Adolf Friedrich, Keeng o Swaden.
Mairiage[eedit | eedit soorce]
She mairit on 8 November 1727 in Vechelde.
Issue[eedit | eedit soorce]
- Princess Sophie o Anhalt-Zerbst (2 Mey 1729 – 17 November 1796), wha later Catherine the Great, Empress o Roushie.
- William Christian Frederick o Anhalt-Zerbst (17 November 1730 – 27 August 1742), died young.
- Frederick Augustus, Prince o Anhalt-Zerbst (8 August 1734 – 3 Mairch 1793), died without issue.
- Princess Auguste Christine Charlotte o Anhalt-Zerbst (10 November 1736 – 24 November 1736), died in infancy.
- Princess Elisabeth Ulrike o Anhalt-Zerbst (17 December 1742 – 5 Mairch 1745), died in infancy.