New York Ceety Subway
|Locale||New York Ceety|
|Transit teep||Rapid transit|
|Nummer o lines||34 pheesical lines|
(1 unner construction)
24 services (1 planned)
|Nummer o stations||468 (the MTA classification)|
421 (when compared tae
4 unner construction
|Daily ridership||5,380,184 (weekdays, 2012)|
3,172,627 (Setturdays, 2012)
2,490,736 (Sundays, 2012)
|Begoud operation||October 27, 1904|
(first unnergrund section)
July 3, 1868
rapid transit operation)
October 9, 1863
(first railroad operation)
|Operator(s)||New York Ceety Transit Authority (NYCTA)|
|Seestem lenth||209 mi (337 km)|
656 mi (1,056 km)
(track length, revenue)
842 mi (1,355 km)
(track length, tot)
|Electrification||625V (DC) third rail (600V third rail for some lines)|
The New York Ceety Subway is a rapid transit seestem ained bi the Ceety o New York an leased tae the New York Ceety Transit Authority, a subsidiary agency o the Metropolitan Transportation Authority. It is the maist extensive public transportation seestem in the warld bi nummer o stations, wi 468 stations in operation (421, if stations connectit bi transfers are coontit as single stations). The New York Ceety Subway is an aa ane o the warld's auldest public transit seestems. Oweraw, the seestem contains 209 mi (337 km) o routes, translating intae 656 mile (1,056 km) o revenue track; an a tot o 842 mile (1,355 km) includin non-revenue trackage. In 2012, the subway delivered ower 1.65 billion rides, averagin approximately 5.4 million rides on weekdays, aboot 3.2 million rides on Setturdays, an aboot 2.5 million rides on Sundays.
Bi annual ridership, the New York Ceety Subway is the busiest rapid transit rail seestem in the Unitit States an in the Americas, as well as the sevent busiest rapid transit rail seestem in the warld; the metro (subway) seestems in Tokyo, Seoul, Moscow, Beijing, Shanghai, an Guangzhou record a heicher annual ridership. It offers rail service 24 oors per day an every day o the year.
References[eedit | eedit soorce]
- "Subway and Bus Ridership Statistics 2012". New York Metropolitan Transportation Authority. Archived frae the original on 22 Apryle 2012. Retrieved 2 Apryle 2013.
- The IRT main line, which is considered tae be the first New York Ceety "subway" line, opened in 1904; however, the Ninth Avenue Line, a predecessor elevatit railroad line, operatit its first trial run on Julie 3, 1868, accordin tae Facts and Figures 1979–80, published bi the New York Ceety Transit Authority See also nycsubway.org, an the West End Line railroad opened in 1863. A smaa portion o the latter line's oreeginal richt-o-way is still in daily uise near Coney Island. thethirdrail.net
- "Facts & Figures". www.nycsubway.org. Retrieved 21 December 2011.
- Hood, Clifton. 722 Miles. Baltimore, MD: Johns Hopkins University Press, 2004.
- "New York City Subway & Path". www.urbanrail.net. Retrieved 7 November 2010.
- New York State Comptroller. "A Guide for Evaluating the Metropolitan Transportation Authority's Proposed Capital Program for 2000 Through 2004". www.osc.state.ny.us. Archived frae the original on 9 Januar 2009. Retrieved 7 Julie 2008.
- "MTA: Subway Ridership At Highest Level Since 1950". NY1. 10 Apryle 2012. Archived frae the original on 14 Apryle 2012. Retrieved 11 Apryle 2012.
- "(New York City) Subways (Facts and Figures under title of Annual Subway Ridership)". MTA.info. 2 Apryle 2013. Retrieved 2 Apryle 2013.
- "How to Ride the Subway". Archived frae the original on 18 August 2010. Retrieved 17 November 2013.