|Maria Francisca o Savoy|
Ryal Monogram o Maria Francisca o Savoy bi an anonymous artist.
|Queen consort o Portugal|
|Tenur||2 August 1666 – 24 Mairch 1668|
|Tenur||12 September – 27 December 1683|
|Born||21 Juin 1646|
Hôtel de Nemours, Paris, Fraunce
|Dee'd||27 December 1683 (aged 37)|
Palhavã, Lisbon, Portugal
|Buirial||Pantheon o the Braganzas|
|Spouse||Afonso VI o Portugal|
Peter II o Portugal
|Issue||Isabel Luísa, Princess o Beira|
|Hoose||Savoy (Nemours branch)|
|Faither||Charles Amadeus, Duke o Nemours|
|Mither||Élisabeth de Bourbon|
Maria Francisca o Savoy (Marie Françoise Élisabeth; 21 Juin 1646 – 27 December 1683) wis twice queen consort o Portugal as the wife o twa Portuguese keengs: Afonso VI o Portugal an Peter II o Portugal. She wis also the sister o Marie Jeanne o Savoy, Duchess o Savoy an thus aunt o the future Keeng Victor Amadeus II o Sardinie.
First mairiage[eedit | eedit soorce]
She first became queen o Portugal at the age of 20 on the day o her mairiage tae Afonso VI; because the mairriage wis niver consummated, she wis able tae obtain an annulment. On 28 Mairch 1668, she mairit Afonso's brither, the Infante Pedro, Duke o Beja, wha wis appointed Prince Regent the same year due to Afonso's perceived incompetence. Maria Francisca became queen o Portugal for the seicont time when Pedro succeedit his brither as Pedro II in 1683 but died hersel later that year.
Second mairriage[eedit | eedit soorce]
Months after her annulment, Maria Francisca married the Infante Peter, now the Prince Regent o Portugal. In 1669 she gave birth tae a dochter, Isabel Luísa Josefa, Princess o Beira. The Braganza dynasty was at the brink o extinction, an Peter needed heirs, yet Maria Francisca wis unable tae produce further childer.
Childer[eedit | eedit soorce]
- Infanta Isabel Luísa o Portugal, Princess o Beira (6 Januar 1669 – 21 October 1690) niver mairit an died o smawpox.
Titles an styles[eedit | eedit soorce]
- 21 Juin 1646 – 2 August 1666 Her Highness Mademoiselle d'Aumale
- 2 August 1666 – 21 December 1668 Her Majesty the Queen o Portugal an the Algarves.
- 21 December 1668 – 2 Aprile 1668 Dona Maria Francisca de Bragança.
- 2 April´ 1668 – 12 September 1683 Her Ryal Highness The Duchess o Beja.
- 12 September 1683 – 27 December 1683 Her Majesty the Queen o Portugal an the Algarves.
Ither wabsteids[eedit | eedit soorce]
Media relatit tae Maria Francisca o Savoy at Wikimedia Commons