Josipović on 16t anniversary o the Operation Storm on 4 August 2011
|3rd Preses o Croatie|
19 Februar 2010 – 18 February 2015
|Prime Meenister||Jadranka Kosor|
|Precedit bi||Stjepan Mesić|
|Succeedit bi||Kolinda Grabar-Kitarović|
|Member o Parliament|
22 December 2003 – 19 Februar 2010
|Constituency||I electoral destrict|
|Born||28 August 1957|
|Poleetical pairty||League o Communists o Yugoslavie (Afore 1990)|
Social Democratic Pairty (1990–1994, 2008–2010)
|Alma mater||Varsity o Zagreb|
Ivo Josipović (Croatian pronunciation: [ǐːv̞ɔ jɔsǐːpɔv̞it͡ɕ] ( listen); born 28 August 1957) is a Croatie politeecian wha servit as the third Preses o Croatie frae 2010 tae 2015. Josipović entered politics as a member o the League o Communists o Croatie (SKH), an played a key role in the democratic transformation o this pairty as the author o the first statute o the SDP that replaced the SKH-SKJ. He left politics in 1994, but returned in 2003 as an independent Member o Parliament. In addeetion tae politics, Josipović haes an aa wirked as a varsity professor, legal expert, muisicker an componer.
Josipović entered the 2009–2010 presidential election as the offeecial candidate o the SDP, which he haed rejoined in 2008. In the first roond he topped eleven rivals wi 32.4% o the vote, an entered the seicont roond wi the independent candidate Milan Bandić who haed secured 14.8%. He went frae being almaist unkent tae the general public in Croatie tae winnin 60.26% in the final election. He campaigned for Nova Pravednost (New Justice), cawin for a new social an legal framework tae address the deep social injustices, corruption an organised crime. This includes the protection o individual richts an the promotion o such fundamental values as equality, human richts, LGBT richts, justice, diligence, social empathy an creativity.
Josipović wis inauguratit as the third Croatie Preses on 18 Februar 2010, at St. Mark's Square, Zagreb. His term offeecially began at midnicht on 19 Februar. At age 52, he acame the yoongest Preses o Croatie tae date.
References[eedit | eedit soorce]
- HINA (11 January 2015). "Kolinda Grabar-Kitarović na predsjedničku dužnost stupa 19. veljače" (in Croatian). Index.hr. Retrieved 18 February 2015.
- Ustav Republike Hrvatske (pročišćeni tekst) 7 May 2001
- Pavičić, Darko (24 December 2012). "'Prihvaćam da Bog postoji, ali moje iskustvo to nije potvrdilo'". Večernji list (in Croatian). Retrieved 24 December 2012.
- "Josipović: Hvala na čestitkama! Strpimo se još malo", Jutarnji list (in Croatian), 11 January 2010
- "Ivo Josipović treći hrvatski predsjednik", hrt.hr (in Croatian), Croatian Radiotelevision, 11 January 2010
- Social Democrat Ivo Josipović elected Croatia president, BBC News, 11 January 2010, retrieved 2010-02-18
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Ivo Josipović.|
- Ivo Josipović on Facebook
- Ivo Josipović Main campaign page (in Croatie)
- Ivo Josipović Personal homepage (in Croatie)
- Ivo Josipović at the Croatie Parliament (Sabor) offeecial wab steid (in Croatie)
- Ivo Josipović at the Croatian Componers' Society offeecial wab steid (in Croatie)
- Leet o muisical wirks (in Croatie)
- SDP-ovac koji je devet godina izbjegavao Račana (in Croatie)