|Hoose o Lorraine|
Hoose o Habsburg-Lorraine
|Kintra||Austrick, Bohemie, Brabant, Flanders, Hungary, Lorraine, Luxembourg, Mexico, Modena an Tuscany|
|Current heid||Karl von Habsburg|
1738 – Francis I ceded title in accordance with the Treaty o Vienna, gaining Tuscany
1918 – Charles I & IV relinquished participation in state affairs following the end o World War I
The Hoose o Habsburg-Lorraine is a cadet branch o the Hoose o Metz. It inherited the Duchy o Lorraine in 1473 after the deaith o duke Nicholas I, Duke o Lorraine without a male heir. Bi the mairiage o Francis o Lorraine, Duke o Lorraine tae Airchduchess Maria Theresa o Austrick (later Haly Roman Empress) in 1736, and with the success in the ensuing War o the Austrick Succession, the Hoose o Lorraine wis joined tae the Hoose o Habsburg, an wis now known as Habsburg-Lorraine (German: Habsburg-Lothringen). Francis, his sons Joseph II an Leopold II, an ggrandson Francis II were the last four Haly Roman Emperors from 1745 tae the dissolution o the empire in 1806. Habsburg-Lorraine inherited the Habsburg Empire, ruling the Austrick Empire an Austrick-Hungary until the dissolution o the monarchy in 1918. The haed o the hoose is Karl von Habsburg.
Heads o the Hoose o Habsburg-Lorraine[eedit | eedit soorce]
- Joseph II, Haly Roman Emperor (1741–1790), r. 1765–1790
- Leopold II, Haly Roman Emperor (1747–1792), r. 1790–1792
- Francis II (1768–1835), Haly Roman Emperor 1792–1806, Emperor o Austrick 1804–1835
- Ferdinand I (V), Emperor o Austrick (1793–1875), r. 1835–1848 (abdicated in 1848, succeeded bi his nephew)
- Franz Joseph I o Austrick (1830–1916), r. 1848–1916, son of Archduke Franz Karl of Austria (1802–1878), a younger son o Francis II
The heir o Franz Joseph, Rudolf, Croun Prince o Austrick, committed suicide in 1889. Franz Joseph wis succeeded bi his grandnephew, Charles I, son o Airchduke Otto Francis, the son o Airchduke Karl Ludwig, a younger brither o Franz Joseph.