Henri Matisse, 1913, bi Alvin Langdon Coburn
31 December 1869
Le Cateau-Cambrésis, Nord
|Died||3 November 1954 (aged 84)|
|Eddication||Académie Julian, William-Adolphe Bouguereau, Gustave Moreau|
|Kent for||Pentin, prentmakkin, sculptur, drawin, collage|
|Notable wirk(s)||Woman with a Hat, 1905, Nu bleu, 1907, La Danse, 1909|
|Muivement||Fauvism, modrenism, impressionism|
|Patron(s)||Gertrude Stein, Etta Cone, Claribel Cone, Michael an Sarah Stein, Albert C. Barnes|
Henri-Émile-Benoît Matisse (French: [ɑ̃ʁi emil bənwɑ matis]; 31 December 1869 – 3 November 1954) wis a French airtist, kent for both his uise o colour an his fluid an oreeginal draughtsmanship. He wis a drauchtsman, prentmakker, an sculptor, but is kent primarily as a penter.
Matisse is commonly regairdit, alang wi Pablo Picasso, as ane o the airtists that best helped tae define the revolutionary developments in the veesual airts ootthrou the appenin decades o the twentiet century, responsible for signeeficant developments in pentin an sculptur. Alang wi Picasso, Matisse helped tae define an influence radical contemporary airt in the 20t century. Awtho he wis ineetially labelled a Fauve (wild beast), bk the 1920s he wks bein hailed as an uphauder o the clessical tradeetion in French pentin. His mastery o the expressive leid o colour an drawin, displayed in a bouk o wark spannin ower a hauf-century, wan him recogneetion as a leadin feegur in modren airt.
References[eedit | eedit soorce]
- Myers, Terry R. (July–August 2010). "Matisse-on-the-Move". The Brooklyn Rail.
- "Tate Modern: Matisse Picasso". Tate.org.uk. Retrieved 13 February 2010.
- Adrian Searle (7 May 2002). "Searle, Adrian, A momentous, tremendous exhibition, The Guardian, Tuesday 7 May 2002". Guardian. UK. Retrieved 13 February 2010.
- "Trachtman, Paul, Matisse & Picasso, Smithsonian, February 2003". Smithsonianmag.com. Retrieved 13 February 2010.
- "Duchamp's urinal tops art survey". news.bbc.co.uk. 1 December 2004. Retrieved 10 December 2010.
- Wattenmaker, Richard J.; Distel, Anne, et al. (1993). Great French Paintings from the Barnes Foundation. New York: Alfred A. Knopf. ISBN 0-679-40963-7. p. 272
- Magdalena Dabrowski Department of Nineteenth-Century, Modern, and Contemporary Art, The Metropolitan Museum of Art Source: Henri Matisse (1869–1954) | Thematic Essay | Heilbrunn Timeline of Art History | The Metropolitan Museum of Art Retrieved 30 Juin 2010