Ferdinand I o the Twa Sicilies
Ferdinand I o the Twa Sicilies (Ferdinando Antonio Pasquale Giovanni Nepomuceno Serafino Gennaro Benedetto;12 Januar 1751 – 4 Januar 1825) wis the the first Keeng o the Twa Sicilies frae 1816, after his restoration following victory in the Napoleonic Wars. Before that he haed been, since 1759, Ferdinand IVo o the Kinrick o Naples an Ferdinando III o the Kinrick o Sicily. He wis also Keng o Gozo. He wis deposed twice frae the throne o Naples: once by the revolutionary Parthenopean Republic for six months in 1799 an again bi Napoleon Bonaparte in 1805.
Background[eedit | eedit soorce]
Ferdinand was the third son o Keeng Charles VII o Naples an V o Sicily bi his wife, Maria Amalia o Saxony. On 10 August 1759, Charles succeeded his elder brother, Ferdinand VI, becoming Keeng Charles III o Spain, but treaty provisions made him ineligible to hold all three crouns. On 6 October, he abdicated his Neapolitan an Sicilian titles in favour o his third son, because his eldest son Philip haed been excluded from succession due to illnesses an his second son Charles was heir tae the Spaingie throne. Ferdinand wis the founder o the cadet o the Bourbons o the Twa Sicilies. Through his mither he wis a first cousin o the future Louis XVI o Fraunce.
Childer[eedit | eedit soorce]
- Maria Theresa o Naples an Sicily (6 Juin 1772 – 13 Aprile 1807) mairit Francis II, Haly Roman Emperor an haed childer.
- Princess Luisa o Naples an Sicily (27 Julie 1773 – 19 September 1802) mairit Ferdinand III, Grand Duke o Tuscany an haed childer.
- Prince Carlo Tito o Naples an Sicily, Duke o Calabrie died young.
- Maria Anna o Naples an Sicily 23 November 1775 – 22 Februar 1780) died young.
- Prince Franceso o Naples an Sicily (later Keeng Francesco I) 19 August 1777 – 8 November 1830) mairit Maria Clementina o Austrick an haed childer. Remairit tae María Isabella o Spain an haed childer.
- Maria Cristina o Naples an Sicily 17 Januar 1779 – 11 Mairch 1849) mairit Charles Felix o Sardinie but haed nae childer.
- Princess Maria Cristina Amelia o Naples an Sicily (17 Januar 1779 – 26 Februar 1783) died young.
- [[Prince Gennaro o Naples an Sicily (12 Aprile 1780 – 1 Januar 1789) died young.
- Prince Giuseppe o Naples an Sicily 18 Juin 1781 – 19 Februar 1783) died young.
- Princess Maria Amalia o Naples an Sicily (26 Aprile 1782 – 24 Mairch 1866) mairit Louis Philippe d'Orléans, Duke o Orléans (later Keeng Louis Philippe I o the French) an haed childer.
- Princess Maria Antonia o Naples an Sicily (14 December 1784 – 21 Mey 1806) mairit Infante Fernando o Spain, Prince o Austrias but haed nae childer.
- Maria Clotilde o Naples an Sicily (18 Februar 1786 - 10 September 1792) died young.
- Maria Henrietta o Naples an Sicily (31 Julie 1787 – 10 September 1792) died young.
- Leopoldo o Naples an Sicily, Prince o Salerno (2 Julie 1790 – 10 Mairch 1851) mairit Maria Clementina o Austrick an haed childer.
- Prince Alberto o Naples an Sicily ( 2 Mey 1792 – 25 December 1798) died young.
- Maria Isabella o Naples an Sicily (2 December 1793 – 23 Aprile 1801) died young.
Teetles an styles[eedit | eedit soorce]
- 12 Januar 1751 – 10 August 1759: His Ryal Highness Prince Ferdinand o Naples an Sicily, Infante o Spain.
- 10 August 1759 – 12 December 1816: His Majesty The Keeng o Naples an Sicily
- 23 January 1799 – 13 Juin 1799: Titular Keeng o Naples.
- 30 Mairch 1806 – 22 Mey 1815: Titular Keeng o Naples.
- 12 December 1816 – 4 Januar 1825: His Majesty The Keeng o the Twa Sicilies.
[eedit | eedit soorce]
- Media relatit tae Ferdinand I o the Twa Sicilies at Wikimedia Commons