|Forby kent as||Deathride (2002–2003)|
|Oreigin||Santa Barbara, Californie, Unitit States|
|Genres||Groove metal, melodic daith metal|
|Associate acts||Coal Chamber|
|Past members||Evan Pitts|
DevilDriver is an American hivy metal baund frae Santa Barbara, Californie, formit in 2002. The baund wis oreeginally namit Deathride, housomeivver, due tae copyricht issues an the name bein taken bi several baunds, Deathride chyngit its name tae DevilDriver, which refers to bells Italian Wiccans uised tae drive evil forces awa.
Biografie[eedit | eedit soorce]
Formation an sel-titled album (2002–2004)[eedit | eedit soorce]
At the age o fifteen, bassist Jon Miller haed formit a baund wi drummer John Boecklin an guitarist Jeff Kendrick in heich schuil. The baund wis cried Area-51 an played cover versions o Metallica, Slayer, an Pantera. Miller, Boecklin an Kendrick met Coal Chamber vocalist Dez Fafara while he wis in the process o recordin the album Dark Days wi Coal Chamber in 2002. The three wur playin in a local baund an talkit tae Fafara who said he wis thinkin aboot leavin Coal Chamber. Fafara said "Hey you guys write some heavy shit, and I want to get out of Coal Chamber". Fafara hostit several barbecues efter muivin frae Orange Coonty tae Santa Barbara an wad jam wi muisickers he met, which led tae the formation o the baund. Guitarist Evan Pitts met Fafara in a restaurant an gae him his phone nummer for a jam session, while John Boecklin who oreeginally played guitar then played drums, met Fafara at a bar.
The baund wis oreeginally kent as Deathride, but later chyngit thair name tae DevilDriver acause Fafara felt thare wur ower mony baunds wi that name; a baund in Norfolk, Virginie, an a bicycle racin team. Anither problem wis that the baund's label, Roadrunner Records wur unable tae secur copyricht. The members compiled a leet o roughly twa hunder names tae go for a mair oreeginal approach. Fafara's wife haed a beuk bi Italian witchcraft author Raven Grimassi on Stregheria, an came athort the term 'devil driver'. The term 'devil driver' refers tae bells Italian witches uised tae drive evil forces awa. Fafara thocht it wis appropriate acause it soondit "evil", an thocht the term "suits his life". The baund's logo is the Cross o Confusion, which haes existit for thoosans o years an refers tae "question releegion, question authority, question iverything aroond you". Fafara wis brocht up tae "question iverything" an wis exponit tae Italian witchcraft throu his guidparents.
DevilDriver's debut record wis oreeginally goin tae be cried Thirteen, an then Straight to Hell. Housomeivver, Fafara claims it wis chyngit "for so mony raisons that A canna even go intae." The baund's sel-titled debut DevilDriver, wis released on 21 October 2003 unner Roadrunner Records, an entered the Top Heatseekers chairt at nummer 17. Guitarist Pitts wrote roughly 90% o the muisic, accordin tae Mike Spreitzer, who replacit Pitts efter his depairtur frae the baund. Muisic creetics response tae the album wis generally negative. Allmusic reviewer Johnny Loftus commented that elements in the sangs "Die (And Die Now)" an "Swinging the Dead" redeem an itherwise disappointin album an howpit the baund wad focus less on the mainstream.
The Fury of Our Maker's Hand (2005–2006)[eedit | eedit soorce]
The baund returned tae the studio in 2005 tae record thair follae-up tae DevilDriver. The album wis producit at Sonic Ranch Studios, a 1,400-acre (5.7 km2) pecan ranch, 40 mile (64 km) awa frae El Paso, Texas. The baund members wantit tae be isolatit when recordin the album sae thay coud solely focus on the muisic as friends, faimily, managers an girlfriends wad constantly interrupt. Roughly 30 sangs wur written which wur narraeed doun tae 15 bi the baund. The 15 sangs wur then played for producer Colin Richardson who wantit tae begin trackin immediately.
The name o the album wis thocht o bi Fafara who believit that The Fury of Our Maker's Hand refers tae the "stuirm" his life haes been the past 10 years, "You have your maker's hand and I have my maker's hand and we both living in our fury, the fury of our maker's hand. It explains my life". The album wis released on 28 Juin 2005 an debuted on the Billboard 200 chairt at nummer 117, wi sales o 10,402 in its first week. The album debuted at nummer 1 on the Top Heatseekers chairt an aw. Johnny Loftus of Allmusic describit the album as "a severe turn awa frae the falter o their first album" an said that the baund made thair "true debut the seicont time aroond". Dom Lawson o Kerrang! gae the album a positive review describin the album as a "fresh an exhilaratin approach tae modren metal".
The baund toured extensively in support o the album, which included shows in the Unitit States, Europe, an Australie in support o baunds such as In Flames, Fear Factory, an Machine Head. The baund played for the first time as a heidliner in the Burning Daylight Tour. On 31 October 2006, The Fury of Our Maker's Hand wis re-released tae include three new studio tracks, includin "Digging up the Corpses" which wis featurt on the soondtrack tae Resident Evil: Apocalypse. The release contained three live recordins o previously released, a DVD o aw o the baund's muisic videos, new cover airt, an inside liner notes an aw.
The Last Kind Words (2007–2008)[eedit | eedit soorce]
The baund reunitit at Sonic Ranch Studios while thay recordit thair third studio effort, The Last Kind Words, which wis released in Juin 2007. The album's first single "Not All Who Wander Are Lost" wis directit bi Nathan Cox for free. Cox's career began when he creatit Coal Chamber's muisic video "Loco", sae he re-paid a favor tae Fafara an the baund. Cox nou directs muisic videos for baunds such as Linkin Park an Korn. The first sang tae be previewed wis "Horn of Betrayal" which debuted on Sirius Satellite's Haurd Attack channel on 16 Mey 2007. The Last Kind Words entered the German chairts at nummer 92, an peakit at nummer 48 on the Billboard 200, wi ower 14,000 copies sauld.
DevilDriver promoted the album at the 2007 Download Festival at Donington Park alangside heidliners Linkin Park, Iron Maiden, an My Chemical Romance. A Guinness warld record wis attemptit bi the baund for the "lairgest circle pit" at the festival. Guinness responded tae the query an denied the request statin thay receive ower 60,000 requests a year an thare is nae wey tae pheesically define whaur a circle pit stairts an ends. Thay considered the proposal fully in the context o the subject aurie an statit that "oor decision is feenal in this matter". The baund appeared at 2007's Ozzfest an aw. Fafara haed been plannin tae tak his first sax weeks aff in 11 years, but Sharon Osbourne, who haed managit Fafara's previous baund Coal Chamber, persuadit him tae appear. At a concert in Detroit, Michigan, a recordin wis made wi the intention o releasin a live DVD in 2008 awtho this haes yet tae be released.
DevilDriver's sangs "Devil's Son" an "Driving Down the Darkness" wur featurt in the TV shaw Scrubs, an in 2008 thay covered the Iron Maiden sang "Wasted Years" for the Kerrang! compilation Maiden Heaven: A Tribute to Iron Maiden. The sang "Clouds Over California" became available as a dounload for the muisic video gemme Rock Band.
Pray for Villains (2009)[eedit | eedit soorce]
Thair fowert album Pray for Villains wis released on 11 August 2009, debutin at No. 35 on the Billboard 200, wi estimatit sales o aroond 14,600, impruivin on thair previous effort, The Last Kind Words, which debuted at No. 48.
On 21 Februar 2009, the baund performit in Australie at the Soundwave Festival wi baunds such as Lamb of God an In Flames. Efter feenishin thair Melbourne shaw, thay annooncit that thair new album wad be released 11 August 2009. The baund toured in the Midwest states in mid-Mey 2009 wi baunds such as Slipknot, 3 Inches of Blood an All That Remains an aw afore heidlinin the 'Thrash an Burn' Tour wi Emmure, Despised Icon, MyChildrenMyBride, Oceano, Kittie, an Thy Will Be Done amangst ithers. Thay completit a European Tour wi several ither baunds such as Behemoth an Suicide Silence.
In Mairch 2010, DevilDriver pairticipatit in 2010's Getaway Rock festival, which wis held in Gävle, Swaden an began on 8 Julie an endit on twa days later. The baund wis includit in an extensive UK tour in November 2010 wi 36 Crazyfists an aw.[needs update]
Beast (2010-2012)[eedit | eedit soorce]
DevilDriver's fift album Beast wis recordit at Sonic Ranch studios in Tornillo, Texas wi producer Mark Lewis, an released 22 Februar 2011. John Boecklin confirmit that the new album wis mixed bi Andy Sneap at his Backstage studio in Derbyshire, Ingland in Julie. DevilDriver went on a tour in Australie wi bands such as Iron Maiden, Slayer, All That Remains an Nonpoint for the Soundwave Festival in Februar an Mairch 2011. Jonathan Miller, the baund's bassist syne the time o its formation, teuk a break frae the baund tae attend rehab. On 30 Mairch, it wis annooncit that Miller an DevilDriver wad pairt weys permanently, in the interest o Miller's continuin recovery. DevilDriver opened for Danzig alang wi 2Cents in 2011 supportin Danzig's 2010 release, Deth Red Sabaoth, an tour North Americae wi Chthonic an Skeletonwitch supportin Arch Enemy.
Winter Kills (2012-present)[eedit | eedit soorce]
DevilDriver heidlined the 2012 Metal Alliance Festival Tour in the ware. On 9 Februar 2012, guitarist Kendrick annooncit via his Twitter accoont that hissel, Boecklin an Mike Spreitzer haed "begun tae compone an demo sangs for DevilDriver's 6t album. In Mairch 2012, durin an interview wi Nick Azinas frae Peek frae the Pit, Fafara annooncit that the baund wis leukin for a new record label. This annooncement offeecially endit the aicht-year relationship atween Devildriver an Roadrunner Records. On 8 Julie it wis annooncit that DevilDriver haes signed wi Napalm Records for the upcomin saxt album. On 18 Februar 2013 Dez annooncit on his Twitter accoont that Chris Towning who haes been fillin in on bass for the past year haes been made the baund's offeecial bassist. In a Mairch 2013 interview wi Get Your Rock Out guitarist Jeff Kendrick annooncit that an album title wis "vera close", addin that the record wis currently bein mixed wi anerly a couple o pieces o vocal recordin tae be done afore the album is mastered. On 28 Mey 2013, DevilDriver released the cover airtwirk an release date for the new album, Winter Kills. The album wis released on 27 August 2013 bi Napalm Records, thair first album release syne leavin Roadrunner.
Baund members[eedit | eedit soorce]
Discografie[eedit | eedit soorce]
- Studio albums
|Year||Album details||Peak chairts poseetions|
|2005||The Fury of Our Maker's Hand
|2007||The Last Kind Words
|2009||Pray for Villains
|"—" denotes a release that did nae chart.|
|2008||Head on to Heartache
Muisic videos[eedit | eedit soorce]
- "I Could Care Less"
- "Nothings Wrong"
- "Hold Back the Day"
- "End of the Line"
- "Not All Who Wander Are Lost"
- "Clouds Over California"
- "Pray for Villains"
- "Fate Stepped In"
- "Another Night in London"
- "Dead to Rights"
- "The Appetite"
References[eedit | eedit soorce]
- Lumpkin, Sharita. "DevilDriver interview with Jon Miller". fourteeng.net. Archived frae the original on 13 Mey 2008. Retrieved 25 October 2007.
- Moskowitz, Shayna (4 Februar 2006). "DevilDriver: Interview with Jon Miller". unratedmagazine.com. Retrieved 25 October 2007.
- "Blasting-zone Interview with Dez Fafara". blasting-zone.com. Archived frae the original on 15 Mey 2006. Retrieved 28 October 2007.
- Loutsch, Travis. "Metal-Update interview with Dez Fafara". Metal-update.com. Retrieved 28 October 2007.
- Katrina (12 August 2005). "Interview with Dez Farfara of DevilDriver". Metal-temple.com. Archived frae the original on 3 November 2005. Retrieved 25 October 2007.
- "Interview with DevilDriver". truepunk.com. Archived frae the original on 15 October 2007. Retrieved 27 October 2007.
- Kirshne, Matthew. "Tartarean Desire WEbzine". tartareandesire.com. Retrieved 25 October 2007.
- "Deathride Change Name To DevilDriver". Blabbermouth.net. 23 Juin 2006. Archived frae the original on 24 December 2007. Retrieved 30 October 2007.
- "DevilDriver No Longer Going 'Straight To Hell'". Blabbermouth.net. 9 August 2003. Archived frae the original on 24 December 2007. Retrieved 28 October 2007.
- "DevilDriver Heatseekers Chart History". Billboard. Italic or bold markup not allowed in:
- Loftus, Johnny. "DevilDriver album review". Allmusic. Retrieved 10 November 2007.
- "Soundscan report DevilDriver" Archived 2011-06-06 at the Wayback Machine Blabbermouth.net, (July 6, 2005). Retrieved on November 11, 2007
- Loftus, Johnny. "The Fury of Our Maker's Hand - Allmusic review". Allmusic. Retrieved 27 October 2007.
- "Kerrang DevilDriver Review Scan". Kerrang!. Archived frae the original on 13 October 2007. Retrieved 6 December 2007.
- Roya (26 Julie 2005). "An Interview with Devildriver Frontman Dez Fafara". Metal-Underground.com. Retrieved 27 October 2007.
- "DevilDriver Vocalist Dez Fafara". Metal-rules.com. 27 September 2007. Archived frae the original on 10 October 2016. Retrieved 27 October 2007.
- "DevilDriver: 'The Last Kind Words' Enters German Chart At No. 92". Blabbermouth.net. 29 Juin 2007. Archived frae the original on 24 December 2007. Retrieved 28 October 2007.
- "Korn, DevilDriver, Entombed, Five Finger Death Punch First-Week Sales Revealed". Blabbermouth.net. 8 August 2007. Archived frae the original on 30 September 2007. Retrieved 30 October 2007.
- "DevilDriver Attempts 'Largest Circle Pit' GUINESS Record; Video Available". Blabbermouth.net. 13 Juin 2007. Archived frae the original on 24 December 2007. Retrieved 28 October 2007.
- Bruce Wayne. "DevilDriver @ Download 2007". Youtube.com. Retrieved 28 October 2007.
- Morgan, Anthony. ""Tirades of Truth" - DevilDriver guitarist Mike Spreitzer". lucemfero.com. Archived frae the original on 8 Mairch 2016. Retrieved 29 October 2007.
- "DevilDriver Music Featured In NBC-TV's 'Scrubs'". Blabbermouth.net. 20 Februar 2007. Archived frae the original on 23 Februar 2007. Retrieved 5 December 2007.
- "DevilDriver Billboard 200 Chart History". Billboard. Italic or bold markup not allowed in:
- "DEVILDRIVER, THE HAUNTED, RAISED FIST, THE CROWN Confirmed For Sweden's GETAWAY ROCK". idiomag. Retrieved 16 Mairch 2010.
- "DevilDriver 'Beast' Unleashed". 25 October 2010. Retrieved 18 November 2010.
- "Soundwave Touring".
- "Bassist Jonathan Miller Quits DevilDriver". 30 Mairch 2011. Retrieved 30 Mairch 2011.
- "Dez Fafara from DevilDriver Interview @ Peek from the Pit (HD)". peekfromthepit.com. Retrieved 17 Apryle 2012.
- "Discography DevilDriver". australian-charts.com.
- "Discographie DevilDriver" (in German). austriancharts.at.
- "Discographie DevilDriver" (in French). lescharts.com.
- "DevilDriver > Longplay-Chartverfolgung" (in German). musicline.de. Archived frae the original on 19 October 2015. Retrieved 24 September 2013.
- "Discografie DevilDriver" (in Dutch). dutchcharts.nl.
- "Discographie DevilDriver" (in German). hitparade.ch.
- "DevilDriver". The Official Charts Company.
- "Chart Log UK: Asher D - Dyverse". Zobbel.
- "Devil Driver > Longplay-Chartverfolgung" (in German). musicline.de. Archived frae the original on 19 October 2015. Retrieved 24 September 2013.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae DevilDriver.|