|Motto||Fordi noget er værd at kæmpe for (Some things are worth fechtin for)|
|Current furm||Defence Agreement 2018–23|
|Service branches||Ryal Dens Airmy|
Ryal Dens Navy
Ryal Dens Air Force
Dens Hame Gaird
|Heidquarters||Holmen Naval Base, Copenhagen, Denmark|
|Commander-in-Chief||Queen Margrethe II|
|Prime Meenister||Mette Frederiksen|
|Meenister o Defence||Trine Bramsen|
|Chief o Defence||General Bjørn Bisserup|
|Militar age||18 for voluntary service|
|Conscription||Yes, for males|
|1,620,678 males, age 18-60 (2016),|
1,584,495 females, age 18-60 (2016)
|1,088,751, age 18-60 (2016)|
|Active personnel||15,420 military & 5,274 civilian (2017) (ranked 101)|
|Reserve personnel||12,000 + 51,000 volunteers in the Hame Gaird|
|Deployed personnel||806 (30 May 2018)|
|Budget||DKK31.1 billion ($4.760 billion) (2019)|
|Percent o GDP||1.35% (2019)|
|Foreign suppliers|| Canadae|
|History||Militar History o Denmark|
Air force ranks
Dens Defence (Dens: Forsvaret, Faroese: Danska verjan, Greenlandic: Illersuisut) is the unifeed airmed forces o the Kinrick o Denmark, chairged wi the defence o Denmark an its consteetuent, self-govrening naitions Greenland and the Faroe Islands. The Defence an aw promote Denmark's wider interests, support internaitional peacekeeping efforts an provide humanitarian aid.
Syne the creaution of a staundin militar in 1510, the airmed forces haeve seen action in mony wars, maist involvin Swaden, but an aw involvin the warld's great pouerss, includin the Thirty Years' War, the Great Northren War, an the Napoleonic Wars.
Today, Dens Defence conseest o: the Ryal Dens Airmy, Denmark's principal laund warfare brainch; the Ryal Dens Navy, a blue-water navy wi a fleet o 20 commissioned ships; and the Ryal Dens Air Force, an air force wi an operational fleet conseestin o baith fixed-weeng and rotary aircraft. The Defence an aw include the Hame Gaird. Unner the Dens Defence Law the Meenister o Defence serves as the commander of Danish Defence (through the Chief of Defence and the Defence Command) an the Dens Hame Gaird (through the Hame Gaird Command). De facto the Dens Cabinet is the commandin authority o the Defence, though it cannae mobilize the airmed forces, for purposes that are nae strictly defence orientit, without the consent o Pairlament.
History[eedit | eedit soorce]
This section requires expansion. (October 2017)
Oreegins[eedit | eedit soorce]
The modren Dens militar can be traced back to 1510, with the creation of the Ryal Dens Navy. During this time, the Dens Kinrick held considerable territories, including Schleswig-Holstein, Norawa, an colonies in Africae an the Americae.
Follaein the defeat in the Seicont Schleswig War, the militar became a poleetical hot-button issue, wi mony wanting the disairm the militar. Denmark managed tae maintain its neutrality during the First Warld War, wi a relative strang militar force. Houaniver, follaein the Interwar period, a mair pacifistic government came tae pouer, decreasing the size o the militar. This resultit in Denmark haevin a limitit militar, when Denmark wis invadit in 1940. Efter Warld War II, the different brainches were reorganised, an collectit unner Dens Defence. This wis tae ensure a unifeed command when conductin jynt operations, as learned frae the War.
Cauld War an internaitional engagements[eedit | eedit soorce]
Wi the defeat in 1864, Denmark haed adoptit a policy o neutrality. This wis houaniver abandoned efter Warld War Twa, when Denmark decidit tae support the UN peacekeeping forces an become a member o NATO. During the Cauld War, Denmark bygane tae rebuild its militar an tae prepare for possible attacks bi the Soviet Union an its Warsaw Pact allies. During this time Denmark pairticeepatit in a nummer o UN peacekeeping missions including UNEF an UNFICYP.
Follaein the end o the Cauld War, Denmark bygane a mair active foreign policy, decidin tae pairticeepate in international operations. This bygane wi the Pairticeepation in the Bosnian War, where the Ryal Dens Airmy served as pairt of the Unitit Naitions Protection Force an were in tae skirmishes. This wis the first time the Dens Airmy wis a pairt o a combat operation syne World War 2. On Apryle 29, 1994, the Ryal Dens Airmy, while on an operation tae relieve an observation post as pairt o the Unitit Naitions Protection Force, the Jutland Dragoon Regiment came under artillery fire frae the toun o Kalesija. The Unitit Naitions Protection Force quickly returned fire an eliminatit the artillery poseetions. On October 24, 1994, the Ryal Dens Airmy, while on an operation tae reinforce an observation post in the toun o Gradačac, were fired upon by a T-55 Bosnian Serb tank. One o the three Dens Leopard 1 tanks experienced slight damage, but aw returned fired an put the T-55 tank oot of action.
Wi the September 11 attacks, Denmark joined US forces in the War on terror, Pairticeepatin in baith the War in Afghanistan an the Iraq War. In Afghanistan, 37 sodgers haeve been killed in various hostile engagements or as a result o friendly fire, an 6 haeve been killed in non-combat relatit incidents, bringing the nummer o Dens fataleeties tae 43, being the highest loss per capita within the coalition forces. Denmark haes syne pairticipatit in Operation Ocean Shield, the 2011 militar intervention in Libie and the American-led intervention in the Sirian Ceevil War.
References[eedit | eedit soorce]
- "Statistik - maj 2016". Statistik - maj 2016.
- "Number of employees". forpers.dk (in Danish). Danish Defence. Retrieved 19 June 2018.CS1 maint: unrecognised leid (link)
- Danish Defence (30 May 2018). "Forsvaret i verden lige nu". Forsvaret.dk (in Danish). Retrieved 19 June 2018.CS1 maint: unrecognised leid (link)
- "Defence Expenditure of NATO Countries (2012-2019)" (PDF). NATO Public Diplomacy Division. 25 June 2019. Retrieved 31 August 2019.
- Defence Command Denmark (23 May 2016). "Mission and Objectives". Forsvaret.dk. Retrieved 14 May 2018.
- "LOV nr 122 af 27/02/2001 om forsvarets formål, opgaver og organisation m.v." (in Danish). Retrieved 2012-07-30.CS1 maint: unrecognised leid (link)
- Danish Defence (3 February 2014). "Danish Defence's History". forsvaret.dk (in Danish). Retrieved 21 December 2016.CS1 maint: unrecognised leid (link)
- Hansen, Ole Kjeld (1997). "Operation Hooligan-bashing – Danish Tanks at War". Archived frae the oreeginal on May 23, 2013. Retrieved 29 January 2015.
- "Yugoslav events chronology". University of Texas at Arlington. 17 March 2000. Retrieved 29 January 2015.
- "Operation Iraqi Freedom | Iraq | Fatalities By Nationality". iCasualties. 2010-05-28. Retrieved 2011-06-13.
- "Dansk soldat er dræbt i Afghanistan". DR. 2011-07-10.
- Staff. "Denmark Lost the Most Troops in Afghanistan". politiken.dk (in Danish). Politiken. Retrieved 22 November 2016.CS1 maint: unrecognised leid (link)
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Military of Denmark.|
- Official website
- Official Facebook
- Official Picture Database
- One for all, all for one? New Nordic Defence Partnership?—Publication from the Nordic Council of Ministers. Free download.
- Norwegian and Danish defence policy: A comparative study of the post-Cold War era A historical and comparative study published by the Norwegian Institute for Defence Studies. Free download.