History[eedit | eedit soorce]
Unner its umwhile name o Bisho, it wis the caipital o the umwhile bantustan o Ciskei. Ciskei wis nominally grantit unthirldom in 1981, although this wis never recognised ootside Sooth Africae, an wis reincorporated intae South Africa on 12 August 1994. Durin its time as a bantustan caipital, Bisho signed a sister-ceety agreement wi the settlement o Ariel in the Israeli-occupied Wast Bank.
On 7 September 1992, this smaa toun acame the scene o what is kent as the Bisho massacre, when aboot 80–100,000 fowk mairched on Bisho protestin for the dismantling o the Ciskei, which still maintained a measur o unthirldom, an removal o Ciskei leader Brigadier Oupa Gqozo. The Ciskei Defence Force opened fire, shootin dead 28 or 29 fowk, an woondin 100. The massacre came at a creetical time when negotiations towards democracy wur unnerwye.
References[eedit | eedit soorce]
- "Main Place Bhisho". Census 2011.
- Jenkins, Elwyn (2007), Falling into place: the story of modern South African place names, David Philip Publishers, p. 75
- Sasha Polakow-Suransky, The Unspoken Alliance: Israel's Secret Relationship with Apartheid South Africa, (New York: Pantheon Books), 2010, p. 157.
- "Place Name Search". Department of Arts and Culture, South Africa. Retrieved 6 Mairch 2012.
- "Old Place Names". Department of Arts and Culture, South Africa. Archived frae the oreeginal on 6 Februar 2010. Retrieved 6 Mairch 2012.