Banchory High Street
|Population||7,560  (Aberdeenshire Council)|
|OS grid reference|
|Sovereign state||Unitit Kinrick|
Owerview[eedit | eedit soorce]
The name is thocht tae come fae an airly Christian settlement foondit bi St Ternan. It is claimed that Ternan wis a follaer o St Ninian. Tradition has it that he establisht his settlement on the baunks o the River Dee on fit wid later become the kirkyaird o the medieval pairish o Banchry-Ternan. The pairish an toun kept the name until the 1970s.
Relics associatit wi St Ternan wur haint bi hereditary keepers at Banchry until the Scots Reformation. Twa airly cross-slabs survive in or nearaboots the auld kirkyaird on the steid o the airly kirk. Een is biggit intae the corner o the 'mort hoose' in the kirkyaird, an shaws twa crosses natcht in a worn pink granite leck.
Banchry is the mucklest toun in the aurie an has a Hie Street. There ur a nummer o hotels an restaurants includin the Stag Hotel, Scott Skinners Bar and Restaurant, the Burnett Arms an the Douglas Arms. The shops include newsagents, sports shops, chemists an chairity shops. Syne 2001 there has been swith expansion. A lairge forestit aurie, 'the Hill o Banchry', awnt bi the Burnett faimily, tae the nor'east o the toun has been replaced wi a hoosin estate an an influx o new residents. A new primary schuil in the Hill o Banchry wis appent in 2006 tae cater fur the increased population.
The Kinneskie Road drill haw wis completit sometime aroond 1908.
Laund uissage[eedit | eedit soorce]
As a smaw landwart toun, surroondit bi forestry an fermin launds, Banchry has seen considerable expansion in recent years. Due tae increases in population, mony facilities sic as the Belfield's Doctor's Surgery, Fountain Dental Surgery, the Morrisons Supermarket and Banchry Academy hae been extendit an gotten upgradit facilities. In 2010, Tesco biggit an eco-store tae the east o the toun.
Banchry Academy is a state secondary schuil, wi a capacity o 900. A retirement hame, Dalvenie Gardens, wis biggit on laund neist tae the Academy in the 1990s. There wis strang opposition tae the appenin fae locals, but the Scottis Office stappit in, owerridin the opposition an appruivin the plans.[citation needit] The retirement hame appent in 2001.
Tourism an cultur[eedit | eedit soorce]
This section requires expansion.
Banchry is kent as the Gatewey o Ryal Deeside. It is surroondit bi rural kintraside an hills. There ar twa castles nearaboots, Crathes an Drum, baith rin bi the National Trust for Scotland. The Brig o Feugh owersees the Feugh Watters faur salmon leapin happens an there ar mony gowf coorses nearaboots.
Scolty Hill lies sooth o Banchry, faur a tour moniment tae General William Burnett lies.
Notable fowk[eedit | eedit soorce]
- Sir John Macqueen Cowan, botanist
- James Scott Skinner fiddler an composer
- Caroline Phillips Scottish suffragette an jurnalist, fa awnt Banchory Station Hotel 1912 tae 1940s
- Pete Cashmore foonder o tech blog Mashable
- Ben Kilner Snawbuirder, Winter Olympian
- Norman Douglas Scottish novelist an travel writer
- Andrew Considine Fitbawer fur Aberdeen FC
- Victor Hugo (actor)
References[eedit | eedit soorce]
- "Comparative Population Profile: Banchory Locality" (PDF). Aberdeenshire Council. 2016. Retrieved 29 September 2020.
- David Jameson, W. Stewart Wilson (1999). Old Banchory. Catrine, Ayrshire: Stenlake Publishing. p. 3. ISBN 9781840330878.
- "Banchory, 17 Kinneskie Road, Drill Hall". Canmore. Retrieved 26 June 2017. (The 1:2500, 2nd edition, Ordnance Survey Plan, furthsetten in 1904-1905, disnae shaw the drill haw)
- "Aberdeenshire's Towns - Banchory" (PDF). Aberdeenshire Council. 2019. Retrieved 29 September 2020.
- "Banchory". Discover Royal Deeside. Archived frae the oreeginal on 20 October 2013.
- "Banchory Royal Deeside". Archived frae the oreeginal on 3 May 2007. Retrieved 7 May 2007.
- "Dark Matter Spiced Rum - Scottish Rum Distillery".
- "Former Fellows of The Royal Society of Edinburgh" (PDF). Retrieved 2017-07-15.
- "Victor Hugo". IMDb. 2020. Retrieved 29 September 2020.
Freemit airtins[eedit | eedit soorce]
|Wikimedia Commons haes media relatit tae Banchory.|
|This Places o Scotland airticle is a stub. Ye can help Wikipaedia bi expandin it.|