The 30t o Julie is the 211t day o the year (212t in lowp years) in the Gregorian Calendar, wi 154 days ti come.
: Airtist's impression o the Maurs
- 762 - Baghdad is foondit.
- 1626 - A yirdquauk in Naples kills 10,000 fowk.
- 1729 - Baltimore, Maryland, is foondit.
- 1792 - La Marseillaise, the current naitional anthem o Fraunce, is sang for the first time.
- 1811 - Mexican revolutionary Miguel Hidalgo y Costilla is executit on the orders o the Spaingie Inquisition.
- 1865 - The steamboat "Brother Jonathan" sinks aff Crescent Ceety, Californie, killin 225 fowk.
- 1898 - Umwhile German Chancellor Otto von Bismarck dies, agit 83.
- 1912 - Daith o Emperor Meiji o Japan.
- 1917 - A yirdquauk in Cheenae kills 1,800 fowk.
- 1927 - Hungary wins the first Warld Chess Olympiad.
- 1930 - Uruguay wins the first FIFA Warld Cup in Montevideo against Argentinae, wi a 4-2 score.
- 1932 - The 1932 Simmer Olympics in Los Angeles, Californie, begin.
- 1945 - Warld War II: Japanese submarine "I-58" sinks the "USS Indianapolis", killin 883 fowk.
- 1966 - Ingland wins the FIFA Warld Cup against Wast Germany, in a game incluidin the "Wembley Goal".
- 1971 - An All Nippon Airways plane an Japanese Air Force F-86 collide ower Morioka, Japan, killin 162.
- 1971 - Apollo 15 lands on the Muin.
- 1980 - Vanuatu, previously kent as the "New Hebrides", declares its unthirldom frae Fraunce an the Unitit Kinrick.
- 1980 - The Knesset declares Jerusalem as the "Eternal Caipital" o Israel.
- 2000 - 1000 year o Christianity in Iceland: Norawa gifts the Heimaey Stave Kirk tae Iceland.
- 2003 - The last auld-style Volkswagen Beetle rolls off the assembly line in Mexico.
- 2006 - An Israeli airstrike on Qana, Lebanon, kills 27 fowk.
- 2006 - The telly programme Top of the Pops is braidcast for the last time.
- 2012 - Massive pouer grid failur in Northren Indie.
- 2012 - A train fire in Andhra Pradesh, Indie, kills 32 fowk.
- 2018 - Zimbabwe haulds its first Preses election syne the previous year's demission o Robert Mugabe.
- 2020 - Jackson Carlaw demits as leader o the Scots Conservative Pairty.
- 2020 - NASA launches its Mars 2020 rover mission in sairch o auncient life on Maurs, wi expectit laundin in Februar 2021.
- 1470 - Hongzhi Emperor o Cheenae (d. 1505)
- 1511 - Giorgio Vasari, Italian penter, airchitect, writer an historian (d. 1574)
- 1549 - Ferdinando I de' Medici, Grand Duke o Tuscany (d. 1609)
- 1818 - Emily Bronte, Inglis writer (d. 1848)
- 1840 - Ramsay Traquair, Scots naituralist an palaeontologist (d. 1912)
- 1863 - Henry Ford, American industrialist (d. 1947)
- 1890 - James Reid, Baron Reid, Scots politeecian (d. 1975)
- 1899 - William Devlin, Scots fitbawer (d. 1972)
- 1914 - Michael Morris, 3rd Baron Killanin, Erse Preses o the Internaitional Olympic Committee (d. 1999)
- 1922 - William Cochran, Scots pheesicist (d. 2003)
- 1936 - Buddy Guy, American sangster
- 1936 - Infanta María del Pilar, Duchess o Badajoz (d. 2020)
- 1944 - Peter Bottomley, Inglis politeecian
- 1945 - Patrick Modiano, French novelist
- 1946 - Dixie Deans, Scots fitbawer
- 1947 - Arnold Schwarzenegger, Austrick-American actor, bodybuilder an politeecian, 38t Govrenor o Californie
- 1948 - Jean Reno, French actor
- 1950 - Harriet Harman, Inglis politeecian
- 1958 - Kate Bush, Inglis sangster
- 1961 - Laurence Fishburne, American actor
- 1963 - Lisa Kudrow, American actress
- 1964 - Jürgen Klinsmann, German fitbawer an manager
- 1970 - Alun Cairns, Welsh politeecian
- 1970 - Christopher Nolan, Inglis-American director, writer an producer
- 1973 - Alexander Burnett, Scots politeecian
- 1973 - Catherine Stihler, Scots politeecian
- 1974 - Hilary Swank, American actress
- 1977 - Derek Mackay, Scots politeecian
- 1980 - Justin Rose, Inglis gowfer
- 1981 - Hope Solo, American fitbawer
- 1991 - Ali Crawford, Scots fitbawer
- 1992 - Hannah Cockroft, Inglis wheelchair racer
- 1999 - Joey King, American actress
- 579 - Pape Benedict I
- 1718 - William Penn, founder o Pennsylvanie (b. 1644)
- 1811 - Miguel Hidalgo y Costilla, Mexican revolutionary (b. 1753)
- 1862 - Thomas Stewart Traill, Scots medicinar, chemist, zoologist, meteorologist an scholart (b. 1781)
- 1898 - Otto von Bismarck, Chancellor o Germany (b. 1815)
- 1912 - Emperor Meiji o Japan (b. 1852)
- 1930 - Joan Gamper, Swiss fitbaa pioneer, player an club preses (b. 1877)
- 1941 - James McGhee, Scots fitbawer (b. 1862)
- 1978 - Umberto Nobile, Italian aviator (b. 1885)
- 1996 - Claudette Colbert, French-American actress (b. 1903)
- 1997 - Bao Dai, Vietnamese Emperor (b. 1913)
- 2003 - Steve Hislop, Scots motorcycle racer (b. 1928)
- 2004 - Ali Abbasi, Pakistani-Scots telly presenter (b. 1961)
- 2007 - Michelangelo Antonioni, Italian film director (b. 1912)
- 2007 - Ingmar Bergman, Swadish film director (b. 1918)
- 2012 - Maeve Binchy, Erse writer (b. 1939)
- Independence Day (Vanuatu)
- Throne Day (Morocco)
- Internaitional Friendship Day
||Wikimedia Commons haes media relatit tae 30 July.|