Woluwe-Saint-Lambert (French pronunciation: [wolyˈwe sɛ̃ lɑ̃bɛːʁ]) or Sint-Lambrechts-Woluwe (Dutch, pronounced [sɪnt ˈlɑmbrɛçts ˈwoːlywə] ( listen)) is ane o the nineteen municipalities locatit in the Brussels-Caipital Region o Belgium. It is a prosperous residential aurie, wi a mixture o flats an detached, semi-detached an terraced hooses, aften compared wi Uccle (Ukkel in Dutch), anither affluent Brussels municipality, an the 7t or 16t arrondissement in Paris.
In French it is aften spelt Woluwé-Saint-Lambert wi an acute accent on the first "e" to reflect the Frenchifee'd pronunciation o wha wis oreeginally a Dutch place name, but the offeecial spellin is athoot an accent.
The neighbourin municipality o Woluwe-Saint-Pierre / Sint-Pieters-Woluwe an aa lies athin the Brussels-Caipital Region, while the umwhile municipality o Sint-Stevens-Woluwe (Woluwe-Saint-Etienne in French) haes been merged wi three ither municipalities (Zaventem, Nossegem an Sterrebeek) tae form the municipality o Zaventem, which is in the province o Flemish Brabant in Flanders.
Table o contents
Woluwe hosts the medical faculty o the Université catholique de Louvain an its hospital, the Cliniques Universitaires Saint-Luc, an several shoppin auries, notably the Avenue Georges Henri (Georges Henrilaan) andthe Woluwe Shopping Centre. Some o the municipality's major roads are named efter prominent 20t century Belgian statesmen, such as the prestigious Avenue de Broqueville/de Broquevillelaan an Avenue Paul Hymans/Paul Hymanslaan. Line 1 (umwhile line 1B) o the Brussels metro runs unner these roads.
The Woluwe River flows through the municipality.
Medieval oreegins 
Several airchaeological fynds on the territory o Woluwe-Saint-Lambert show traces o human activity durin the Bronze Age. The first historical mention o the veelage, housomeivver, dates frae the 11t century, when some o the forestit land near the Woluwe River wis cleared for fermin. A kirk wis built an dedicatit tae Saunt Lambert, the 7t-century bishop o Maastricht who wis martyred in Liège. At the end o the 12t century, the richts tae the parish o Saunt Lambert wur given tae the canons o the chapter o St. Michael and Gudula in Brussels. Various charitable organizations an hospitals then stairtit acquirin land in this aurie. Throughoot the Middle Ages, Woluwe wis pairt o the Duchy o Brabant, govrened unner the uisual feudal arrangement o those times. Amang the Dukes vassals wur some pouerful local lairds an landawners. Some o Woluwe's territory an aa belanged tae the pouerful abbeys o Forest (Vorst in Dutch) an ‘t Park in Leuven.
Syne the 16t century 
Up till recently, the veelage wis maistly rural, focusin mainly on agricultur. Stairtin in the 16t century, affluent nobles an clergymen frae Brussels built castles in Woluwe, some o which are still visible the day. True urbanization, housomeivver, stairtit anerlie aroond 1900. Well-tae-dae neighbourhuids, which included some o the novel airchitectural styles o the Belle Epoque such as Art Nouveau then Art Deco, straddled the newly built Boulevard Brand Whitlock/Brand Whitlocklaan.
The population o the municipality increased vera quickly at this time. It rose frae 1,649 inhabitants in 1880 tae 8,883 inhabitants 30 years later. By 1960 there wur 36,960 fowk in the municipality, an syne 1970 the population haes been stable at aroond 47,000.
The day, Woluwe-Saint-Lambert is still maistly a residential aurie, attractin rich an poor inhabitants frae neighbourin Brussels.
- The surroondins o the Woluwe River hae been laid oot as pairk auries, such as Woluwe Park an Park Malou. Aulder historical biggins, such as the Lindekemale watermill (nou a restaurant), the Hof ter Musschen ferm (nou a seminar centre), an the 16t-century Slot castle (nou a chain restaurant), an aa tend tae be foond near the river.
- The Saint-Lambert kirk haes a 12t-century Romanesque touer.
- The Marie la Misérable chapel (14t century).
- The municipality's Art Deco Toun Haw, built in the 1930s, is locatit abuin the Tomberg metro station.
- The Wolubilis cultural veelage an theatre, locatit on Avenue Paul Hymanslaan, wur inauguratit in 2006.
- The neoclassic Château Malou, built in 1776.
Internaitional relations 
- Main airticle: List o twin touns an sister ceeties in Belgium
Twin touns — Sister ceeties 
Woluwe-Saint-Lambert is twinned wi:
See an aa 
- Woluwe-Saint-Pierre or Sint-Pieters-Woluwe, an adjacent municipality
- Woluwe River
- Sint-Stevens-Woluwe, a destrict o an adjacent municipality.
- White Star Woluwé F.C.
- Joseph Warnier (February 2000). Parlons des origines du site de Louvain-en Woluwe (French) (pdf). Retrieved on 13 Juin 2009. .
Freemit airtins 
- Official site of Woluwe-Saint-Lambert municipality (only in French or Dutch)
- Wolubilis cultural centre (only in French or Dutch)
- Hof ter Musschen (only in French or Dutch)
- Woluwe Shopping Centre
- Université catholique de Louvain