|- Ebreu||קִרְיַת יָם|
|- ISO 259||Qiryat Yamm|
|- Arabic||كريات يام|
|- Heid o Municipality||Shmuel Sisso|
|- Tot||4,339 dunams (4.3 km2 / 1.7 sq mi)|
|Name meaning||Sea Toun|
Kiryat Yam (Ebreu: קִרְיַת יָם, lit. Sea Toun) is a toun in the Haifa Bay destrict o Israel, 12 kilometres (7.5 mi) north o Haifa. Ane o a group o Haifa suburbs kent as the Krayot, it is locatit on the Mediterranean coast, atween Kiryat Haim an the Tzur Shalom industrial aurie, east o Kiryat Motzkin.
Table o contents
A lairge tract o land on the Haifa Bay wis purchased frae the Sursock family o Beirut bi the American Zion Commonwealth in 1925. In 1928, the Bayside Land Corporation, a joint venture o the Palestine Economic Corporation an the Jewish National Fund, acquired 2,400 dunams o residential land in a deal relatit tae the biggin o the IPC ile pipeline. Development of a residential area began in 1939, and the first houses were completed in 1940.
Kiryat Yam haes a population o 45,000 residents. The northren aurie o the toun is hame tae mony immigrants frae the umwhile Soviet Union, North Africae an Ethiopie in which the municipality an its mayor Shmuel Sisso wirked tea build dozens o centers an hames tae help the immigrants settle. The ceety is ranked medium on the socio-economic scale.
Kiryat Yam haes 15 preschuils, aicht elementary schuils an 3 heich schuils (Rabin,Rodman & Levinson ) wi a student population o 10,000.
Israeli-Arab conflict 
In Februar 2008, a Google Earth uiser addit an erroneous note that Kiryat Yam haed been built on the ruins o Arab Ghawarina, an abandoned Arab veelage. The toun filed a complaint wi the polis against Google for libel.
Urban development 
Urban development plans aimed at upgradin the auld Gimmel neighborhuid wur blocked bi Rafael Advanced Defense Systems, whose main weapons development plant borders Kiryat Yam. In 2009, the Haifa Destrict plannin committee appruivit heich-rise construction for the neighborhuid, owerrulin Rafael's objections.
- Kiryat Yam (Dalet) - includin Almogim
- Kiryat Yam (Gimmel) - built in the 1950s
- Kiryat Yam (Bet)
- Kiryat Yam (Alef)
- Savyoney Yam
- Psagot Yam & Bne Beitkha
Internaitional relations 
Twin touns — Sister ceeties 
Kiryat Yam is twinned wi:
- Table 3 - Population of Localities Numbering Above 1,000 Residents and Other Rural Population. Israel Central Bureau of Statistics (2008-06-30). Retrieved on 18 October 2008. .
- Joseph B. Glass, From New Zion to Old Zion: American Jewish Immigration and Settlement in Palestine, 1917-1939(America-Holy Land Monographs, 2002), p192.
- Glass, p236
- Palestine Post, May 12, 1939
- Local councils and municipalities, by socio-economic index, ranking and cluster membership
- Israeli town sues Google over claim it was built on Arab village Haaretz, 11 February 2008
- Glickman, Eitan, Shlomi, Ro'i. "Kiryat Yam is Searching Google", Yedioth Ahronoth, 2008-02-11.
- In Kiryat Yam, urban renewal program faces off with Rafael armaments
- Kiryat Yam renewal gets go-ahead
- Makó külkapcsolatai – előtérben a kultúra és a gazdaságélénkítés |Makó. Mako.hu (2005-07-11). Retrieved on 5 Mey 2009. .[deid airtin]