Helmand (Pashto/Dari: هلمند) is ane o the 34 provinces o Afghanistan. It is in the soothwast o the kintra. Its caipital is Lashkar Gah. The Helmand River flows through the mainly desert region, providin watter for irrigation.
Helmand is the warld's lairgest opium-producin region, responsible for 75% o the warld's total production. This is mair than the whole o Burma, which is the seicont lairgest producin naition efter Afghanistan. Afghan opium accounts for mair than 90% o the global supply.
The Helmand valley region is mentioned bi name in the Avesta (Fargard 1:13) as Haetumant, ane o the early centers o the Zoroastrian faith, in pre-Islamic Afghan history. Housomeivver, awin tae the preponderance o non-Zoroastrians (Hindus an Buddhists), the Helmand an Kabul regions wur an aw kent as "White Indie" in those days. Some Vedic scholars (eg. Kochhar 1999) an aw believe the Helmand valley corresponds tae the Sarasvati aurie mentioned in the Rig Veda as the hameland for the Indo-Aryan migrations intae Indie, ca. 1500 BC.
- Pat McGeough. "Where the poppy is king", Sydney Morning Herald, 2007-03-05.
- "Afghanistan still the largest producer of opium: UN report", Zee News.
- Vendidad 1, at Avesta.org
- Kochhar, Rajesh, 'On the identity and chronology of the Ṛgvedic river Sarasvatī' in Archaeology and Language III; Artefacts, languages and texts, Routledge (1999), ISBN 0-415-10054-2.
Freemit airtins 
- USAID information
- Provincial Govrenment steid
- Op/Ed by Holly Barnes Higgins who spent a year in Helmand wi USAID
|Farah Province||Ghor Province||Daykundi Province
|Nimruz Province||Kandahar Province|
This Asie-relatit airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it.