Franchise aye means a richt or privilege. It mey refer tae:
- Suffrage, the ceevil right tae vote
- A franchise (i.e., a franchise outlet) operatit unner the business wey o franchising: the licensin o trademarks an weys o daein haunlin. This use o the term is maist common in North America
- An exclusive right
- A government-granted monopoly, e.g. a "TV franchise"
- A professional sports coar, a usage originating an prevalent in the Unitit States, aye operatit unner the American-style o a professional sports league organization
- Relocation o professional sports coars, in UK usage