Dolores Hidalgo (in full, Dolores Hidalgo Cuna de la Independencia Nacional (Template:Lang-scp) is the name o a ceety an the surroondin municipality in the north-central pairt o the Mexican state o Guanajuato.
It is locatit at sea level. In the census o 2005 the ceety haed a population o 54,843 fowk, while the municipality haed 134,641 inhabitants. The ceety lies directly in the center o the municipality, which is 1,590 km² (613.9 sq mi) in aurie an includes numerous sma ootlyin communities, the lairgest of which is Río Laja., at an elevation o aboot 1,980 meters (6,480 feet) abuin
Dolores Hidalgo wis named a Pueblo Mágico (Magic Toun) in 2002.
Table o contents
The ceety wis oreeginally a sma toun kent simply as Dolores when Faither Miguel Hidalgo uttered his famous cry for the unthirldom o Mexico (the Grito de Dolores) there in the early oors o 16 September 1810, in front o his parish kirk. Efter Mexico achieved unthirldom, the toun wis renamed Dolores Hidalgo in his honor. On September 28, 1810, Hidalgo's forces killed mair than 500 Spaniard an Creole loyalist sodgers durin the battle for Dolores; 2,000 Indigenous Mexicans dee'd in the fechtin. The day Dolores Hidalgo is kent primarily for its ceramics industry, which provides income tae well ower hauf the ceety's population. The inexpensive an mass-produced ootput o the toun is mercatit throughoot Laitin Americae an the Unitit States. The central square o the toun, in front o Fr Hidalgo's historic kirk, is a popular tourist spot.
Anither place o pilgrimage in Dolores Hidalgo, this time for fans o ranchera an popular muisic, is the tomb o José Alfredo Jiménez, ane o the kintra's maist beloved sangsters an sangwriters, as well as ane o the maist prolific popular composers in the history o wastren muisic. He is buried in the toun cemetery. An aa Adolfo "El Bofo" Bautista an Agustin Palomares wur born here.
Twinned Ceeties 
- Link to tables of population data from Census of 2005 INEGI: Instituto Nacional de Estadística, Geografía e Informática
- Guanajuato Enciclopedia de los Municipios de México
Freemit airtins 
- Dolores Hidalgo Cuna de la Independencia Nacional Official website
- San Luis De La Paz, Guanajuato Nearby colonial town.
- Dolores Hidalgo eGuide to Dolores Hidalgo
- Bibliography and Hemerography: Miguel Hidalgo and Costilla.
- Miguel Hidalgo and Costilla - Documents of 1810 and 1811.
- Chronology of Miguel Hidalgo and Costilla.